Gjest Gjest_Elise_* Skrevet 18. november 2009 #1 Skrevet 18. november 2009 Nei, det er ikke snakk om svindeltelefoner fra Nigeria eller noe sånt. Men 1-2 ganger i året står det et ubesvart anrop på mobilen min, fra en annen mobil. Jeg hører aldri noen ringetone, det bare dukker opp som ubesvart. Når jeg prøver å ringe tilbake er det aldri noen som svarer. Nummeret er ikke skjult, så jeg har søkt opp nr. på nett, og da merker jeg at det er samme navn som sist, og gangen før der, og før der igjen... Dette har holdt på i 2-3 år. Navnet virker ørlite kjent, men jeg klarer ikke å plassere det helt sikkert. Har en liten mistanke, men det er i såfall ikke snakk om noen jeg kjenner, kun et tilfeldig og svært kort bekjentskap for 3-4 år siden. Mistanken er imidlertid for vag til at jeg kan si at det er denne personen. Har forøvrig ikke noen negative opplevelser i denne sammenhengen. Hvorfor dukker det bare opp som ubesvart uten at jeg hører ringetonen? Kan det være et eller annet som har hengt seg opp i telefonsystemet? Ser det som svært usannsynlig at denne personen jeg mistenker det kan være skulle drive å ringe til meg 1-2 ganger i året for så å legge på før det rekker å ringe hos meg, og så la være å ta telefonen når jeg ringer tilbake. Skulle h*n følt behov for å ringe meg hadde vel vedkommende i det minste ventet til jeg sa hallo før h*n la på? Har uansett vanskelig for å skjønne hvorfor denne personen skulle ha interesse av å prøve å kontakte meg nå. Derfor tenker jeg at det må være en teknisk hang up. Er det mulig?
Bernardette Skrevet 18. november 2009 #2 Skrevet 18. november 2009 Hmm..jeg tenker psyko Hvis vedkomne ringer og legger på med én gang hører du nok ikke tonen.
SouthernStar Skrevet 18. november 2009 #3 Skrevet 18. november 2009 På min telefon er det slik at når noen ringer meg, så hører de et ringesignal før det begynner å ringe hos meg, så hvis de legger på i det signalet, eller rett etterpå, altså FØR det vises hos meg, så ringer det så kort hos meg at det nesten umiddelbart vises som et ubesvart anrop. Kanskje det er det samme med din?
Gjest Gjest_Camilla_* Skrevet 18. november 2009 #4 Skrevet 18. november 2009 Jeg ville sendt melding til denne personen og sagt hva som har skjedd. Kanskje denne personen sitter å lurer på hvorfor du driver å ringer også. hehe.
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2009 #5 Skrevet 18. november 2009 Kanskje du står først i telefonlista til vedkommende og han eller hun av og til glemmer tastelåsen, men rekker å avslutte anropet før du hører noe? Eller at du står i nærheten av noen andre vedkommende ringer litt oftere til, og at det skjer en tastefeil... du kan jo sende en melding og si fra.
Gjest Gjest_Ellen_* Skrevet 18. november 2009 #6 Skrevet 18. november 2009 Nei, det er ikke snakk om svindeltelefoner fra Nigeria eller noe sånt. Men 1-2 ganger i året står det et ubesvart anrop på mobilen min, fra en annen mobil. Jeg hører aldri noen ringetone, det bare dukker opp som ubesvart. Når jeg prøver å ringe tilbake er det aldri noen som svarer. Nummeret er ikke skjult, så jeg har søkt opp nr. på nett, og da merker jeg at det er samme navn som sist, og gangen før der, og før der igjen... Dette har holdt på i 2-3 år. Dette KAN være en form for telefonsvindel: Dette er nemlig et av mange eksempler på en type telefonsvindel som er på full fart inn i Norge: Utenlandske selskap har automatiske ringelister som slår flere nummer og legger på før noen når å svare. Når folk prøver å ringe tilbake igjen, settes de gjerne på vent mens tellerskrittene løper. Selskapene har avtaler med sin operatør om at hvert minutt for eksempel skal koste hundre norske kroner. ( http://aftenbladet.no/lokalt/1002918/Pass_...svindlerne.html ) Dette konkrete tilfellet er et retningsnummer som hører hjemme i Bangladesh, og som opereres via IP-telefon. Ditt tilfelle er jo litt annerledes, i og med at du får opp innenlands mobilnummer (pluss navn). Men sjekk allikevel nummeret i registeret til http://telefonterror.no/ Ev. kan du jo sende melding til vedkommende og høre om h*n ringer med vilje, eller om det kun skyldes at tastelåsen er av eller liknende?
Gjest megvel Skrevet 18. november 2009 #7 Skrevet 18. november 2009 Kan du ikke søke opp navnet på f.eks. facebook og se om du gjenkjenner personen?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå