Gjest Gjest Skrevet 18. november 2009 #1 Skrevet 18. november 2009 Jeg er en jente i slutten av 20-årene som har blitt spurt om å sitte barnevakt for 3 barn i alderen 1-6. Skal begyne kl 18 og avslutter rundt midnatt. Spørsmålet er, hva kan jeg ønske i betaling?
Phaedra Skrevet 18. november 2009 #2 Skrevet 18. november 2009 Jeg pleide å få mellom 50 og 70kr timen når jeg satt barnevakt tidligere. Fikk ekstra hvis det var mange unger (hvis de hadde overnattingsgjester) eller hvis jeg også skulle lage middag eller liknende til dem.
Gjest ts Skrevet 18. november 2009 #3 Skrevet 18. november 2009 Jeg tenkte litt på 500. Er det urimelig?
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2009 #5 Skrevet 18. november 2009 Jeg henger meg på her: Jeg har tre barn, men lite erfaring med barnevakt utenom familien. Hva kan det passe å betale for barnevakt fra leggetid (altså etter siste barn er i seng) rundt klokka sju og til ca elleve? Fire timer, m.a.o. Tre hundre?
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2009 #6 Skrevet 18. november 2009 Jeg henger meg på her: Jeg har tre barn, men lite erfaring med barnevakt utenom familien. Hva kan det passe å betale for barnevakt fra leggetid (altså etter siste barn er i seng) rundt klokka sju og til ca elleve? Fire timer, m.a.o. Tre hundre? Hvis barna er lagt, så holder det med 300. Hvis barna er våkne, skal stelles og legges, ville jeg lagt i mer..
Gjest Gjest_janne_* Skrevet 24. november 2009 #7 Skrevet 24. november 2009 Hvis barna er lagt, så holder det med 300. Hvis barna er våkne, skal stelles og legges, ville jeg lagt i mer.. I Oslo er det ganske vanlig å betale rundt en hundrelapp i timen, uavhengig av om de sover eller ikke. Har du f.eks en jobb i en bensinstasjon, får du ikke minde betaling om natta bare fordi det evt er minder kunder og mindre arbeid. Den som jobber bruker tross alt av tiden sin, som de kunne brukt til noe annet om de ikke var på jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå