Gjest Gjest_zellica_* Skrevet 18. november 2009 #1 Skrevet 18. november 2009 Du vet at du har fått store unger når årets juleleketøyskatalog bare avstedkommer tre minutters interesse, og et halvforaktelig blikk. Til stor forskjell fra bare noen år tilbake hvor den samme katalogen ble lest fram og tilbake, og fram igjen, og man måtte "låne" besteforeldres eksemplar slik at det ikke skulle bli krangel om hvem som hadde krysset hvor. Hvor det ble krysset av aktuelle ønsker og lagd lange ønskelister. Hvor katalogen tilslutt ikke hang sammen, og så ut som en utslitt lefse. Hvor det var en påfallende interesse for posten og reklameombæringen en måned før jul. Nå er det kataloger fra klesbutikker og elektrokjeder som blir viet mest interesse, og selv om det er litt vemodig at leketøyskatalogperioden er over, er det jo slik det skal være. Tiden står ikke stille.
Phaedra Skrevet 18. november 2009 #2 Skrevet 18. november 2009 (endret) Vi fant ut det samme da minsta ikke hadde tenkt gjennom hva hun ønsket seg til jul og vi spurte om hun kunne finne ut av det. Hun bladde fort gjennom leketøyskatalogen, krysset av for noe her og der sånn vilkårlig, og når vi spurte henne hva hun ønsket seg mest så bare trakk hun på skuldrene og ante ikke. Etter en stund så kom det fram at hun egentlig syntes selv at hun var blitt for stor til leker, og ønsket seg "gavekort på klær". Og det var det - ungen var blitt "stor". Endret 18. november 2009 av Phaedra
SouthernStar Skrevet 18. november 2009 #3 Skrevet 18. november 2009 Det er ikke mer enn rundt 13 år siden at det samme skjedde med meg, jeg vokste altså fra leker og slikt. Husker den dag i dag skuffelsen til foreldrene mine da de spurte om vi skulle se i leketøyskatalogen sammen, og jeg svarte at jeg ønsket meg heller klær og utstyr til hobbiene mine. En dag skal jeg gå gjennom alt det der med mine fremtidige barn, milepæler i livet
Lilith Skrevet 18. november 2009 #4 Skrevet 18. november 2009 Å, dette minner meg om den julen da jeg var blitt "stor" og ikke fikk en eneste leke til jul. Bare deoer, kremer, parfymer, juggel og andre fjortisting. Jeg husker ikke hvor gammel jeg var den gangen, men jeg var i hvert fall ikke helt "der". Jeg var så skuffet at jeg gjemte meg bort og gråt etter gaveutdelingen. Heldigvis fant mamma og pappa meg og vi fikk snakket litt sammen. Jeg ville IKKE bli stor! Så sånn kan det også være *mimre*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå