Gjest Gjest Skrevet 18. november 2009 #1 Skrevet 18. november 2009 Hva skal man egentlig gjøre? En mor har fått beskjed hos barnevernet om at hun må samarbeide med far. Men når ungene er redd pappa, og mamma blir slått og banka stadig vekk, hva gjør man da? Gjerne en "smørbrødliste" MOr skulle ringe krisesenteret i dag, og ta ungene med dit. Føler meg direkte hjelpeløs her...
Gjest Marlo Skrevet 18. november 2009 #2 Skrevet 18. november 2009 Først og fremst; DOKUMENTER ALT! Dvs, politianmeld, oppsøk legevakt, ta bilder av skadene (på legevakta eller politistasjonen). Bra at hun skal ringe krisesenteret. Desverre er det mange som sier de skal det og ikek gjør det likevel, så pass på at hun gjør det. Ta en prat med barnevernet om at samarbeide er umulig grunnet situasjonen. Om barnevernet presser mor til å samarbeide med far, så ta opp saken på høyere hold for da er saksbehandleren komplett idiot.
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2009 #3 Skrevet 18. november 2009 Først og fremst; DOKUMENTER ALT! Dvs, politianmeld, oppsøk legevakt, ta bilder av skadene (på legevakta eller politistasjonen). Bra at hun skal ringe krisesenteret. Desverre er det mange som sier de skal det og ikek gjør det likevel, så pass på at hun gjør det. Ta en prat med barnevernet om at samarbeide er umulig grunnet situasjonen. Om barnevernet presser mor til å samarbeide med far, så ta opp saken på høyere hold for da er saksbehandleren komplett idiot. Gode råd... men dessverre er det ikke til hjelp hvis mannen ikke tilstår. Da kan det ende med at alt blir snudd mot moren. Moren kan bli så psyket ned at hun blir fysisk dårlig og til slutt ikke klarer å ha omsorgen for traumeskadde barn som ikke får hjelp. Da kan det ende med at faren får omsorgen alene selv om han er en farlig person med psykopatiske trekk.
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2009 #4 Skrevet 18. november 2009 Hva skal man egentlig gjøre? En mor har fått beskjed hos barnevernet om at hun må samarbeide med far. Men når ungene er redd pappa, og mamma blir slått og banka stadig vekk, hva gjør man da? Gjerne en "smørbrødliste" MOr skulle ringe krisesenteret i dag, og ta ungene med dit. Føler meg direkte hjelpeløs her... ta advokat og anmeld barnevernet
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2009 #5 Skrevet 18. november 2009 Få barnevernet til å samarbeide. Hvis barna er redde, kan det være aktuelt med tilsynsfører. Man kan også ha en annen person til overlevering av barna slik at mor og far ikke møtes, eller en tredjeperson tilstede slik at vold ikke få utspilt seg.
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2009 #6 Skrevet 18. november 2009 Få barnevernet til å samarbeide. Hvis barna er redde, kan det være aktuelt med tilsynsfører. Man kan også ha en annen person til overlevering av barna slik at mor og far ikke møtes, eller en tredjeperson tilstede slik at vold ikke få utspilt seg. Dette er kanskje aktuelt hvis faren har innrømmet sine problemer. Hvis han ikke har innrømmet det, og ikke er dømt, er det lite noen kan hjelpe med. Ihvertfall hvis faren er flink til å prate for seg og påstår at moren lyver om mishandlingen. Dokumentasjon av skader i legejournal er ikke gode nok bevis, hvis legen ikke selv har sett mishandlingen. Selv om han har innrømmet det til legen har ikke legen lov til å oppgi disse opplysningene på grunn av taushetsplikten. Det er helt forferdelig og tragisk å havne i en slik situasjon. Når man har kjempet lenge nok kan man komme til et punkt hvor man ikke orker å kjempe for sannheten og for barna mer, selv om man aldri trodde det skulle skje... Men for all del - kjemp for sannheten og for barna så lenge du orker. Håper virkelig at denne familien er heldigere enn min familie.
Gjest Inkas Skrevet 19. november 2009 #7 Skrevet 19. november 2009 Dette er kanskje aktuelt hvis faren har innrømmet sine problemer. Hvis han ikke har innrømmet det, og ikke er dømt, er det lite noen kan hjelpe med. Ihvertfall hvis faren er flink til å prate for seg og påstår at moren lyver om mishandlingen. Dokumentasjon av skader i legejournal er ikke gode nok bevis, hvis legen ikke selv har sett mishandlingen. Selv om han har innrømmet det til legen har ikke legen lov til å oppgi disse opplysningene på grunn av taushetsplikten. Det er helt forferdelig og tragisk å havne i en slik situasjon. Når man har kjempet lenge nok kan man komme til et punkt hvor man ikke orker å kjempe for sannheten og for barna mer, selv om man aldri trodde det skulle skje... Men for all del - kjemp for sannheten og for barna så lenge du orker. Håper virkelig at denne familien er heldigere enn min familie. Her er det ingen som spør hva denne moren bidrar med???? Bare mannen som har ett problem. Hvis denne mannen bodde alene ville han da reist ut på banketurne og banket vilkårlige kvinner???? Ville vært bra med en grundig redegjørelse av denne kvinnens bidrag og utløsning av vold mot seg. Det finnes dokumentasjon, forskning som tilsier at enkelte kvinner søker menn med potensiale til å utøve vold. Og da blir spm egget eller høna?????
Gjest Gjest_jomfrua_* Skrevet 19. november 2009 #8 Skrevet 19. november 2009 Her er det ingen som spør hva denne moren bidrar med???? Bare mannen som har ett problem. Hvis denne mannen bodde alene ville han da reist ut på banketurne og banket vilkårlige kvinner???? Ville vært bra med en grundig redegjørelse av denne kvinnens bidrag og utløsning av vold mot seg. Det finnes dokumentasjon, forskning som tilsier at enkelte kvinner søker menn med potensiale til å utøve vold. Og da blir spm egget eller høna????? huff da. Kvinnen bidrar ikke......for hun dukker jo ikke når slagene kommer. Og det er jo dumt. Kanskje hun har motoriske problemer og er litt sen i bevegelsene.....og det er jo ikke mannens skyld da. Og hva måtte en kvinne finne på å si.....tåpelig å åpne kjeften og ytre hva man vil - hvis man ikke er rask til beins eller har skarp reaksjon, vil nå jeg si. Og alle disse kvinnene som liker å bli slått......de finner jo bare de som er villige til å slå..... svaret ligger nok i eggeskallet ditt og det tror jeg ble blåst til påskepynt påsken 2009
Gjest Inkas Skrevet 19. november 2009 #9 Skrevet 19. november 2009 huff da. Kvinnen bidrar ikke......for hun dukker jo ikke når slagene kommer. Og det er jo dumt. Kanskje hun har motoriske problemer og er litt sen i bevegelsene.....og det er jo ikke mannens skyld da. Og hva måtte en kvinne finne på å si.....tåpelig å åpne kjeften og ytre hva man vil - hvis man ikke er rask til beins eller har skarp reaksjon, vil nå jeg si. Og alle disse kvinnene som liker å bli slått......de finner jo bare de som er villige til å slå..... svaret ligger nok i eggeskallet ditt og det tror jeg ble blåst til påskepynt påsken 2009 Bedre det enn evig TEFLON
Gjest barndomsminner Skrevet 19. november 2009 #10 Skrevet 19. november 2009 Her er det ingen som spør hva denne moren bidrar med???? Bare mannen som har ett problem. Hvis denne mannen bodde alene ville han da reist ut på banketurne og banket vilkårlige kvinner???? Ville vært bra med en grundig redegjørelse av denne kvinnens bidrag og utløsning av vold mot seg. Det finnes dokumentasjon, forskning som tilsier at enkelte kvinner søker menn med potensiale til å utøve vold. Og da blir spm egget eller høna????? Hva moren har bidratt med? Det holder faktisk å kun være tilstede noen ganger, ut fra erfaring fra egen oppvekst. Min mor gjorde alt for å tilfredsstille sin mann, noen ganger var det noe galt med sausen - hun hadde ikke laget den sånn som han likte den selv om den var laget på samme måte som alle de andre gangene. Eller så ville han helst hatt en annen saus, og neste gang hvis hun lagde den andre sausen så var det galt for den jævla merra måtte jo forstå at han ville ha den vanlige sausen. Og hadde han bedt om noen jævla kjøttkaker i dag, rett i veggen med den tallerkenen så saus og mat renner nedover.... skal vi ha det sånn hos oss eller, vask det opp med en gang..... nei, sett deg og hold den jævla kjeften din og ikke se på meg med de sure øya dine.. Se å klipp det jævla håret ditt kjerring, du ser ut som et dass... hun til frisøren og klipper håret. Kommer hjem til en mann som skriker hva faen har du gjort med håret ditt hurpe, har jeg bedt deg om å klippe det eller.. helvetes fittekvinnfolk som ikke klarer å gjøre noe riktig... Bare en liten smakebit på hvordan det kan være...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå