Gå til innhold

Nå trenger jeg hjelp

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Tiril_*
Skrevet

Nå er jeg så lei at huden i fjeset mitt, at jeg må høre om noen har noe råd om noen gode kremer.

Jeg har nokså tørr hud på overflaten, men likel litt småkvisete og blank / fet hud i store deler av aniktet. Ikke store kviseutbrudd, og på avstand ser det greit nok ut, men en kvise her og der, store porer på kinn og nese, og blank hud som er tørr når jeg påfører sminke. Og jeg blir lett rød i fjeset.

Har brukt Eucerin-produkter i det siste, men føler at jeg får dårliger hud av dem. Har tidligere bruke dyre merker, og vært passe fornøyd. Har dere noen kremer eller serier dere anbefaler?

Tusen takk for alle råd og alle innspill! :klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til hudpleier og få hjelp fra henne.. fordi det høres ut som huden din er i ubalanse, sesitiv (siden du blir rød), fuktfattig (siden det er tørr på overflaten) og får kviser- huden er rett og slett i stress. Du må begynne med produkter for sensitive hud, da må du byggge opp fuktigheten og til slutt i mange måneder kan du tenke på urenheter. Slik er det :)

Gjest Marianngjest
Skrevet

Hei!

Hvis du har problemhud, kan du ikke stole på apotekserier.

www.hildechristina.com

Sjekk siden ut, så skjønner du litt mer.

Problemhud trenger gode produkter, som gir huden pleie og fuktighet.

Lykke til!

Skrevet
Hei!

Hvis du har problemhud, kan du ikke stole på apotekserier.

www.hildechristina.com

Sjekk siden ut, så skjønner du litt mer.

Problemhud trenger gode produkter, som gir huden pleie og fuktighet.

Lykke til!

Jeg er så lei av de som følger ordene til andre etter prikker. Hvis du har sett The doctors tv, så vet man at her sitter leger med erfaringer innen de fleste felt samt de har gjester som er spesialisert på ting de faste legene ikke er. De snakker varmt om eucerin. http://www.eucerinonthedoctors.com/archive...aspx?videoID=27 feks.

HC's utslag på apotekprodukter er ikke mye dokumentert. Greit, jeg vet selv at Vichy er dritt, men det betyr ikke resten er det. LRP feks selges bare på apoteket fordi LRP selv ikke ønsker at varene skal ende opp hos kjeder som stemples som å ikke vite et spøtt om hudpleie, som lidl.

(hudpleiebesøk er alltid ett must). Er selv noe av det du beskriver, men siden jeg ikke hadde råd til Matis sin serie lenger gikk jeg over til LRP. Ikke ekstreme resultater, men huden holder seg stabil og er bedre. Om du sliter mye med rødheten så bør du sikkert gå for sensitiv serien til de produktene du ønsker å prøve.

Samt drikk masse vann! :)

(LPR- La Roche-Posay)

Skrevet
Nå er jeg så lei at huden i fjeset mitt, at jeg må høre om noen har noe råd om noen gode kremer.

Jeg har nokså tørr hud på overflaten, men likel litt småkvisete og blank / fet hud i store deler av aniktet. Ikke store kviseutbrudd, og på avstand ser det greit nok ut, men en kvise her og der, store porer på kinn og nese, og blank hud som er tørr når jeg påfører sminke. Og jeg blir lett rød i fjeset.

Har brukt Eucerin-produkter i det siste, men føler at jeg får dårliger hud av dem. Har tidligere bruke dyre merker, og vært passe fornøyd. Har dere noen kremer eller serier dere anbefaler?

Tusen takk for alle råd og alle innspill! :klemmer:

For det første, slutt på Eucerin produkter! Disse produktene gjør fakiskt huden din verre, og er ikke sensetive produkter. Jeg har aldri hatt sensetiv hud, men en gang jeg prøvde eucerin rense servietter fikk jeg utslett på øynene.

Vær så snill bestill en hudpleie time med en gang hos en god Hudpleier i hudpleie salong så hun får tatt en hud analyse på deg!!

MD formulations sensetive rens, VIT-A plus serien er veldig fine produkter til deg som har sensetiv hud. Jobb med det sensetive på huden først, og så kan du jobbe med urenhetene.

Lov meg du slutter med Eucerin, de er ikke milde og bare gjør vondt verre for huden din

Lykke til:)

Skrevet
For det første, slutt på Eucerin produkter! Disse produktene gjør fakiskt huden din verre, og er ikke sensetive produkter. Jeg har aldri hatt sensetiv hud, men en gang jeg prøvde eucerin rense servietter fikk jeg utslett på øynene.

Vær så snill bestill en hudpleie time med en gang hos en god Hudpleier i hudpleie salong så hun får tatt en hud analyse på deg!!

MD formulations sensetive rens, VIT-A plus serien er veldig fine produkter til deg som har sensetiv hud. Jobb med det sensetive på huden først, og så kan du jobbe med urenhetene.

Lov meg du slutter med Eucerin, de er ikke milde og bare gjør vondt verre for huden din

Lykke til:)

Sier du en serie er dårlig basert på din ene erfaring på renseservietter?

Skrevet

Tror nok vi er flere med dårlige erfaringer når det gjelder "apotek produkter". Huden min begynte å brenne og flasse ved bruk av Eucerin sine produkter. Gikk over til Md formulations og har nå mye bedre hud enn hva Eucerin noen gang ville gitt meg.

Husk også på at enkelte apotek har gått over til "boots apotek" og selger flere merker (f.eks No7) med dårligere ingredienser. Også de vil tjene penger..

Skrevet (endret)

Hvis du skal ha medisiner, går du på apoteket. Er det imidlertid hudpleieprodukter du er ute etter, er ikke apoteket stedet å gå, spesielt ikke hvis du har problemhud. Parfymeriprodukter er stort sett av samme kvalitet som det du finner på Rema, bare i finere innpakning og til en langt høyere pris. Hvis du vil ha virkelig gode hudpleieprodukter, velg merker som brukes og selges av hudpleiere (de finnes ofte til en hyggeligere pris på nettet)- og selv da må du være obs, ikke alle serier du finner på hudpleiesalong er av toppkvalitet- at produkter er dyre er ikke nødvendigvis en garanti for at de er gode, et veldig godt eksempel er den berømte Creme De La Mer(ikke et merke som selges hos hudpleiere, men et eksempel på et dyrt merke), hvis ingrediensliste er imponerende- de har åpnebart anstrengt seg for å gjøre kremen så dårlig som mulig.

Regelen om at "god hudpleie fås hos hudpleier" har, som alle regler, unntak. Selv kjøper jeg to av mine Holy Grail-hudpleieprodukter på helsekostbutikker- leppepomaden fra Weleda er genial, og jeg har enda ikke funnet en fuktighetskrem som fungerer så bra for min kombinasjonshud som ren jojobaolje gjør. Jeg kjenner også flere som sverger til hudpleieserien fra Dr.Hauscha- den er jo svært populær i store deler av verden, det er ikke sikkert at dette bare skyldes at Madonna og andre kjendiser har lovprist den- hvis jeg skal dømme utifra ingredienslistene jeg har lest på produkter fra dette merket, er de iallefall ikke så dårlige som det du finner i dagligvarebutikker, parfymerier, og apotek.

Jeg støtter de andre som har anbefalt et besøk hos hudpleier, men ikke stol ukritisk på det h*n anbefaler heller. Gjør research på nettet selv, les anmeldelser på Makeupalley- å få pen hud krever litt innsats.

Merker jeg vil anbefale, både p.g.a egne gode erfaringer, inspeksjon av ingredienslister og hva jeg har lest og hørt fra andre, er MD Formulations, Dermalogica og Decleor- merker jeg ikke har prøvd, men som har et svært godt rykte, er Jan Marini, Exuviance, Obagi- jeg har sikkert utelatt noen.

Endret av Quirky
Skrevet

Kan noen vise meg linker til ingredienslister til merkene alle anbefaler? Jeg må si jeg finner ikke mye når jeg søker.

(decleor, md formulations, jan marini, matis, dermalogica etc)

• 3 uker senere...
Skrevet

Pevonia Botanica er min favoritt når det kommer til økologisk hudpleieprodukter!

Elixir cosmeceuticals når det kommer til medisinsk hudpleie! Prøv det! :):filer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...