Gjest Bitchy Skrevet 18. november 2009 #1 Skrevet 18. november 2009 Trenger hjelp her. Jeg er 39 år og har hatt 3 lange forhold. Det ble slutt av forskjellige grunner men felles er at de alle sluttet å elske meg. De sier at de er kjempe glad i meg men .... Har snakket mye med alle 3 i ettertid. De kommer med samme greia. Jeg er for snill??? Jeg bruker lang tid på å bli skikkelig forelsket men når jeg er i et forhold, gir jeg 100%. Mine eks svigers elsker meg(-: Har god kontakt med alle dem, pluss søsken. Jeg gjør ikke ting bevisst men gjør alt jeg kan, for at kjærsten skal ha det bra. Jeg kjefter aldri. Orker ikke bråk. Å si unnskyld, selv om det ikke var min feil, koster meg lite. Mine ekser fikk all frihet, til å gjøre hva de ønsket. Da tenker jeg på gutteturer, ut med gutta, osv. Utroskap er noe jeg ikke klarer å leve med, bare så det er sagt. Jeg er rastløs og gjør ofte ting hjemme. Maste aldri på hjelp eller noe. Dro til svigers, hjalp dem med ting. Bad dem ofte på middag eller noe. Syns det var hyggelig selv. Må nevne her at mine bardomsvenninner også sier at jeg er for snill. Hun ene skulle lære meg å si nei(-: Hvordan skal jeg endre personligheten min uten å spille skuespill? Jeg regner med at jeg blir kjedelig i lengden. Ingen motstand eller noe sånt. Disse eksene mine har prøvd å få meg tilbake men det var uaktuellt. De drev alle med andre damer, før de gjorde det slutt. Jeg ble veldig såret av alle tre. Noe tips på hva jeg kan gjøre. Jeg tror at dette vil fortsette, dersom jeg ikke endrer meg. Takker for alle svar(-:
Gjest WildRider Skrevet 18. november 2009 #2 Skrevet 18. november 2009 Høres rett og slett ut som eksene dine aldri måtte kjempe for deg, du sier du lett sa unnskyld og gjorde ting godt igjen selv om det ikke var din feil, du lot dem dra hvor de ville uten å sette spørsmåltegn med det, du gjorde alt for dem, eller hva? Det ble vel for mye av det gode, bokstavlig talt. Og nå som du er borte innser de kanskje HVOR herlig godt de hadde det med deg, og derfor vil ha deg tilbake, tenker jeg. Her er det ikke snakk om å bli bitchy jente, her er det snakk om å gjøre ting på også dine premisser.
Nique88 Skrevet 18. november 2009 #3 Skrevet 18. november 2009 Du trenger ikke å endre personlighet for å bryte dette mønsteret. Fortsett å være deg selv, men sett deg selv først i blant. Lær deg å ta vare på deg selv slik du tar vare på andre. Husk at du fortjener det samme av andre som du gir dem. Det jeg tror dine eks-kjærester kan ha savnet er at du viser hvem du er og slik gir av deg selv. La deg selv være i fokus og krev at du også får det du fortjener. Et forhold krever gjensidighet til hverandre - man må kunne både gi og ta. Vis at du er der og at du fortjener respekt og god behandling. Ikke glem at du er verdifull, og ikke la noen tråkke over deg.
Gjest Mannemann Skrevet 18. november 2009 #4 Skrevet 18. november 2009 Problemet er vel heller at du oppsøker feil type menn. Det finnes mange menn som drømmer om slike som deg og som bare vil deg vel, meg inklusive.... :-)
Gjest Supermimz Skrevet 18. november 2009 #5 Skrevet 18. november 2009 Først og fremst, du hørest ut som en flott person. Det er litt spennende med mennesker som har ryggmarg, og det er viktig for din selvfølelse at du føler at du har fullt ut lov å ha dine meninger og å stå for dem. Du har lov å sette grenser og du har lov å ta vare på selvfølelsen. Du må jo ikke si unnskyld når du ikke har noe å egentlig si unnskyld for.
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2009 #6 Skrevet 18. november 2009 Jeg tror ikke det handler om at du er "for snill", men at du aldri stiller krav for egen del. Hva "trenger" du ham til om du skjønner? Har en mann som er slik jeg, og uansett hva jeg spør om så får jeg til svar at "hvis du er lykkelig, så er jeg det og.." LITT kjedelig for å si det pent. Nå har han så mange gode sider jeg elsker og setter pris på, så jeg velger å leve uten den stormende følelsen av at han KREVER meg. Men kanskje mannfolka dine har opplevd deg slik?
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2009 #8 Skrevet 18. november 2009 Du behøver ikke å bli bitchy, men du behøver å ha visse krav til menneskene rundt deg. Det kan virke som om eksene dine har oppfattet deg som en dørmatte, og en dørmatte er ikke særlig tiltrekkende. En person som gjør det alle andre ønsker, aldri blir sint, aldri stiller krav etc er egentlig lite en person og mer bare en nikkedukke. Hvem er du egentlig? Hva tilfører du som person, hva spennende kan du tilby? En persom som er tilstede og tar seg av det praktiske og aldri protesterer gir egentlig ikke mye av seg selv, selv om det kan føles slik av personen selv. Ved å sitte rundt et bord og dele en flaske vin, hva er det da du tilbyr? Snakker du bare om hvordan de andre har det, eller tilbyr du faktisk noe til samtalen ved den personen du er også? Hva liker du å gjøre, hva kan du fotelle andre om og gi de inspirasjon til? Hva brenner du for som du kan diskutere med andre? Hva irriterer vettet av deg (det er morsomt å snakke om alle de rare menneskene rundt oss som irriterer oss, det gir et felles grunnlag man kan knytte seg til hverandre på). Kommunikasjon og forhold fungerer hos de fleste som et samspill, og dette liker vi. Vi ønsker at det er et gi og ta forhold, vi ønsker at vi mø bryne oss litt på partneren vår, vi ønsker lidenskap og nye opplevelser sammen med den vi er glad i. Vi ønsker nye erfaringer og ikke det samme dag ut og dag inn. En enveissamtale er aldri kjekkt. Du opplever at du gir mye, men egentlig (sett i et samspillsperspektiv) er du bare en mottaker som ikke gir den andre parten mulighet til å motta noe selv. Et samspill krevet at begge må gi og ta, for at det ikke skal bli for kjedelig. Altså; ikke bitchy men en fullverdig person med egne meninger, interesser, lyster, svake sider, positive sidet osv osv osv. Egenutvikling er altså tingen. Bli en person som kan tilby noe ut over å tilfredsstille andre.
gompen Skrevet 18. november 2009 #9 Skrevet 18. november 2009 Du er en tøffel, det blir fort kjedelig. Slutt å vær en tøffel.
Gjest Merci Skrevet 18. november 2009 #10 Skrevet 18. november 2009 Kanskje du skal bli mer deg selv og si din mening? Kanskje du skal våge å si nei når du ikke har lyst til noe? Kanskje du har møtt på feil type menn? Kanskje de mennene du har truffet ikke er voksne nok for deg? Kanskje du skal tørre å si hva du har lyst til? Kanskje du skal bli flinkere til å ta hensyn til deg selv? Et godt råd, ikke bli Bitchy, det er ingen tjent med Lykke til med å bli deg og den du innerst inne er! Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå