Gå til innhold

TRAN

Anbefalte innlegg

Skrevet

HEI!

Går det bra å ta tran på kveldstid før man legger seg? Eller har det bedre effekt om man tar det om morgenen?

Har inntrykk av at mange tar det om morgenen..men samtidig klager de over oppstøt, og da må det vel være bedre å ta det på kvelden? Om det ikke har noe å si for opptaket da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Når på døgnet kosttilskuddet tas er ikke så nøye, ifølge Handler. Det viktigste er at det tas regelmessig. Om du skal innta kosttilskuddet med mat eller ei, kommer an på hva slags kosttilskudd det er." (hentet fra; Vitaminer - Slik tar du vitaminene dine)

Råd mot sure oppstøt

Her er noen tips som kan redusere risikoen for fiskesmak i munnen:

# Noen mener det hjelper å ta omega-3 sammen med et glass melk, som vil nøytralisere magesyren

# For noen hjelper det å spise samtidig som omega-3 inntas, men dette funker ikke for alle.

- Det er viktig å bruke passe dose; 1 barneskje (5 ml). Dessuten er det lurt å ta tran til et måltid. Da blir gulpingen mindre, skriver ernæringsprofessor Christian Drevon i et nettmøte på VG Nett. Det finnes imidlertid ingen undersøkelser på hva slags mat som er best å spise.

# For noen hjelper det å gå vekk fra tran. - Jeg sluttet på tran etter at jeg ble drittlei av å gulpe tran hele dagen. Går på Superba Krill Oil nå og har ingen gulping, står det i et debattinnlegg på E24.no. - Jeg synes at noe av det beste med krillolje er at jeg ikke gulper tran hele dagen, står det på Urtesenteret.no.

# Unngå å drikke varm drikke som løser opp kapslene raskere umiddelbart etter inntak, er et tips som gis på Treningsforum.no. (hentet fra; Sure oppstøt - Tran: Gulper du av det?)

Skrevet

Hvis det ikke har noe å si, må jo løsningen være å ta tran før man legger seg! Da slipper man å gjøre noe som helst i tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...