Gå til innhold

Valg av parkett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo!

Vi har kommet over parkett på tilbud som vi lurer på å kjøpe til våre soverom (bygger nytt hus i disse dager). Loftstuen som ligger på utsiden av soverommene, har parkett Eik rustikk med mye fargespill og også noe kvist. Synes at soverommene bør få et gulv som harmonerer med eiken, men ønsker nok et noe lysere gulv der. Vi har valget mellom Ask, Bjørk, Lønn og Kirsebær.

Tak på soverom blir beiset i antikkhvitt (kalkfarge), vegger blir ganske lyse, i allefall på barnerommene....

Mener å huske at bjørken er mykest, og at lønn og ask er harde tresorter.

Det betyr jo også litt, men kanskje ikke så mye på et soverom? Vil jo bli teppe på gulvet på barnerom også som er litt ok å leke på.

Hva tror du vil passe best?

Som alltid blir jeg glad for innspill av ulik karakter! :wink:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hei

Er ikke lønn,ask og bjørk temmelig like i lyshet og farge, tro? Innbilder meg det. Tror jeg ville valgt den mørkeste av de tre, for eiken din er vel ikke så veldig lys selvom det er fargespill som du sier?

Tror også det ville vært pent med litt farge på veggene ved siden av et så lyst gulv.

Bra blir det nok uansett når alt er nytt, tror du ikke? :wink:

Lykke til!

Hilsen meg

Skrevet

Hei Texas!

Tror ikke det betyr så mye om du velger det ene treslaget fremfor det andre når det gjelder hardhet - ikke på et soverom! Hadde det vært snakk om en stue eller annet oppholdsrom med større trafikk hadde det nok betydd mer. :)

Er selv veldig svak for Lønn..... :)

Ikke lett - håper du klarer å bestemme deg! Som Gjest over her sier blir det sikkert pent uansett!

Lykke til!

Skrevet

Jeg er veldig glad i Lønn, har hatt det i en stue, og det ble veldig bra! Tåler mye!

Bjørk er nydelig, men mykere, det går sikkert fint på soverom! Er så nydelig, tredimensjonalt spill i bjørk!!!

Jeg har ask på kontoret mitt, det tåler forsåvidt endel, men er blitt veldig gult! Når vi ommøblerte, så vi skarpe skiller - lyst og fint under møblene, gulorange på resten :cry: Husker ikke leverandøren, men det var en av de store, kjente, (langmoen eller tarkett) kjøpt på tilbud for noen år siden .

Uansett: nye rom med ny parkett kan ikke bli annet enn lekkert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...