Gjest Gjest_meg_* Skrevet 17. november 2009 #1 Skrevet 17. november 2009 Holder på å bygge hus nå og vi veier for og imot vannboren varme. Har ikke fått tilbud fra rørlegger enda, er ganske utolmodig jeg da, men tenkte at kansje noen her inne har bygget hus i det sisste eller noen som jobber med dette?? Huset er ca 200 kvadrat tilsammen, hva prisklasse ligger det på???? Noen som har erfaringer???
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2009 #2 Skrevet 18. november 2009 Vi har vannbåren varme i førsteetasje av et hus fra 1988. Synes det er helt foretreffelig. Pris aner jeg ikke, men vi bruker stort sett ikke andre ovner i hele huset.
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2009 #3 Skrevet 18. november 2009 Vi bygget hus for 7 år siden, og fikk da vannboren varme. For oss kostet det ca 60000, og mannen min måtte kjempe hardt og lenge for den ekstrautgiften. Men nå i etterkant er jeg så glad for at vi har det. Vi har en helt annen varme i huset enn de vi kjenner som ikke har slik varme. Har du barn som kryper/oppholder seg mye på gulvet er det uunværlig, selv bikkja vår storkoser seg. Dersom du har anledning økonomisk ville jeg ikke nølt ett sekund.
Dark Star Skrevet 18. november 2009 #4 Skrevet 18. november 2009 Vi har vannbåret varme i alle gulv i vårt 5 år gamle hus som er i overkant av 200 kvadratmeter boareal. Den totale kostnaden ble ca. 200 000,- (inkludert alt arbeid fra rørleggere, boring etter grunnvann og materialer). Jeg må bare legge til at vi er veldig fornøyde med denne denne måte å varme opp huset på, det er verd hver en krone (Vi satt inn vedovn med aldri brukt den. Besparingen på bruk av strøm er vesentlig, på vårt hus bruker vi ca. 13 000 kWH pr. år).
Gjest Stapler Skrevet 18. november 2009 #5 Skrevet 18. november 2009 Vi har nettopp flyttet inn i nytt hus med vannbåren varme. Vi er superfornøyd! Har det i hele første etasje og på badet oppe. Varmen er jevn og meget god. Da vi flyttet inn i huset var ikke varmen skrudd på og vi fyrte da med vedovn. Det har vi ikke trengt etter at varmen ble satt på. Jeg har ikke total oversikt over hvor mye anlegget koster, men budsjettposten "Rørlegger" sprakk ganske kraftig. Vi hadde rett og slett ikke fått prisoverslag da vi satte opp budsjettet så vi visste at det ble høyere. I tillegg valgte vi å bore etter vann som gjorde at engangskostnaden ble høyere. Vannbåren varme kan absolutt anbefales!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 18. november 2009 #6 Skrevet 18. november 2009 Hei Vi holder på med husbygging nå og vi tenkte også på vannboren varme, men der vi bygger har de ikke boret etter vann så det ville blitt veldig dyrt om vi skulle gjort det. Hvis dere må bore etter vann så vil jeg heller anbefale varmekabler og varmepumpe! Men hvis det er lagt opp til vannboren varme der dere bygger ville jeg valgt det, for da blir det betydelig billigere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå