Gå til innhold

Julekort med bilde av barn


Bernardette

Anbefalte innlegg

Hva foretrekker dere?

Typiske julebilder der barnet / barna er kledd i nissedrakt, pepperkakemanndrakt, nisselue.. ELLER helt vanlige men fine bilder uten "juletema"?

Vi har en på to år, og til nå (i to år) har vi sendt ut julekort med nisselue, i år derimot er det et annet bilde, helt nøytralt og i sepiafarger, men jeg lurer på om dette blir litt lite "jul" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo morsomt med bilder av barn med nisselue etc,- men jeg liker ikke å ha julebilder stående fremme hele året,- men vil gjerne ha bildene jeg får stående fremme. Da er det jo kjekkere at de er mer nøytrale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo fint an å ha barna i pene klær, men med litt julepynt i bakgrunnen, f.eks sittende foran en peis. Evt. ute i snø.

Barn utkledd i nisseutstyr er ikke min smak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topp det hele med en baby i badekaret med skumdott på nesen så har du klisjeen klar. Ja, barn er søte, men du spør hva vi foretrekker.

Jeg og min familie foretrekker bilde av hele familien. Jeg har grufulle eksempler på oppstilte "å så søte" barn med "grøtsleiv" i hånden. Og hvor er de voksne? Et turbilde fra påsken av hele familien med bikkja og det hele er så mye mer artig å få at jeg nesten ikke får sagt det, enn et kunstig oppstilt engangiåret-bilde. Og skal du nå endelig bare sende bilde av barn som skal kle seg ut så ta i hvert fall på en engledrakt eller pepperkakedress eller noe annet som skille dem fra de hundre andre helt like kortene som sendes ut av stolte foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WildRider

Barna jeg er "tante" til får jeg superkule julekort av som jeg kan ha ute hele året. Hvert år velger de et tema som har lite fokus på julen, men skaper et helhetsbilde. For eksempel i fjor fikk jeg bilde av barna sammen med en bonde og en diger hest, de var på vei ut i skogen for å hente juletre, treet stod fint oppreist ved sleden og barna stod og fokuserte halveis på å klappe hesten og halveis på å se inn i kamera. Året før fikk jeg bilde av barna i ivrig lek med akebakken i full aktivitet i bakgrunnen, det syns jeg ble et skikkelig koselig bilde for det utstrålte masse ekte glede og samhold, og det er jo det julen handler om..

Jeg hadde laget familiekortene mine slik om jeg skulle gjort det, engler, nisser og luer er jo koselig det også, men begynner å bli litt oppbrukt :)

edit; skrivefeil

Endret av WildRider
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...