Gå til innhold

Menn som kjøper sex selv om de er i forhold/er gift

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tråden er ryddet

Trampe -mod-

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Friheten til å ta sjeldne valg kan lett ofres, for folk flest vil ikke merke noe til det. På samme måte som de færreste ville merke noe til om vi ble nektet å få fler enn fem barn hver.

Det er vel ingen automatikk i at innskrenkning av råderett over egen kropp når det gjelder sexsalg, også innebærer at f.eks alkohol blir generelt forbudt? Det er ikke slik spillet/den politiske dynamikken er. Forbudsmennesker har gode vekstvillkår i systemet vårt. Det er spillteori i praksis. Det er bare sånn det er.

Er litt usikker på om du forstod hva jeg mente. Jeg har i hvert fall litt problemer med å forstå svaret. Når jeg først kritiserer politikerne for å være tvers igjennom pragmatiske og mangle evne eller vilje til prinsipiell tenkning bør jeg jo helst ikke gjøre meg skyldig i det samme selv. I hvert fall ikke samme innlegg.

Det er et typisk trekk ved den kulturen jeg kritiserer at man ikke er så opptatt av om noen krenkes, det er bare i den grad dette kan være begynnelsen på noe mer eller medføre andre uheldige konsekvenser man anser krenkelsene å være av betydning.

Jeg oppfatter det å fratas eiendomsretten til egen kropp som en så alvorlig krenkelse i seg selv at jeg ikke leter etter andre argumenter, eksempelvis faren for smitteeffekt eller en tilsvarende slippery slope-argumentasjon.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet
Jeg oppfatter det å fratas eiendomsretten til egen kropp som en så alvorlig krenkelse i seg selv at jeg ikke leter etter andre argumenter

Det er jeg enig i.

Jeg tror det er salget/kjøpet som er ulovlig, ikke hva man gjør med kroppen sin. Gratis sex er vel lov med hvem man vil?

Skrevet
Jeg oppfatter det å fratas eiendomsretten til egen kropp som en så alvorlig krenkelse i seg selv at jeg ikke leter etter andre argumenter

Det er jeg enig i.

Jeg tror det er salget/kjøpet som er ulovlig, ikke hva man gjør med kroppen sin. Gratis sex er vel lov med hvem man vil?

Men å ha sex med mennesker i bytte mot penger er også en måte å bruke kroppen på. Du kan mene at det er forkastelig og selv holde deg unna denslags, men du kan ikke ta dette valget for andre uten at du faktisk fratar ham/henne råderetten over egen kropp.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet
Men å ha sex med mennesker i bytte mot penger er også en måte å bruke kroppen på. Du kan mene at det er forkastelig og selv holde deg unna denslags, men du kan ikke ta dette valget for andre uten at du faktisk fratar ham/henne råderetten over egen kropp.

Sant nok.

Men de som fratar folk råderetten over egen kropp vil på sin side hevde at de ikke gjør det, de forbyr bare salget/kjøpet, og ikke råderetten over kroppen, vil de kunne hevde.

Skrevet

Sant nok.

Men de som fratar folk råderetten over egen kropp vil på sin side hevde at de ikke gjør det, de forbyr bare salget/kjøpet, og ikke råderetten over kroppen, vil de kunne hevde.

Hvis man forbyr salget/kjøpet forbyr man jo å bruke kroppen sin på den måten. Da har du ikke rett til å bruke kroppen din til å selge seksuelle tjenester. Det blir vel vanskelig å vri seg unna at det innebærer at et valg du i utgangspunktet hadde rett til å ta i forhold til egen kropp ikke lenger er ditt.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet
Hvis man forbyr salget/kjøpet forbyr man jo å bruke kroppen sin på den måten. Da har du ikke rett til å bruke kroppen din til å selge seksuelle tjenester. Det blir vel vanskelig å vri seg unna at det innebærer at et valg du i utgangspunktet hadde rett til å ta i forhold til egen kropp ikke lenger er ditt.

Nei. Betalingen/kjøpet/salget endrer ikke på måten en vruker kroppen sin på. Å ha sex med en mann endrer ikke karakter om en tar nbetalt, eller ikke tar betalt.

Det er betalingsleddet - transaksjonen - som er ulovlig. Det er altså ikke ulovlig å bruke kroppen sin som man vil.

Selv er jeg av den oppfatning at kjøp og salg av egen kropp ikke bør reguleres av myndigheter. Jeg forsøker bare å forklare rasjonale i hvordan regulator kan tenkes å begrunne sitt forbud mot salg/kjøp.

Skrevet

Nei. Betalingen/kjøpet/salget endrer ikke på måten en vruker kroppen sin på. Å ha sex med en mann endrer ikke karakter om en tar nbetalt, eller ikke tar betalt.

Det er betalingsleddet - transaksjonen - som er ulovlig. Det er altså ikke ulovlig å bruke kroppen sin som man vil.

Selv er jeg av den oppfatning at kjøp og salg av egen kropp ikke bør reguleres av myndigheter. Jeg forsøker bare å forklare rasjonale i hvordan regulator kan tenkes å begrunne sitt forbud mot salg/kjøp.

Jeg tror ikke det er så mange som ville argumentere sånn. For da ville de jo måtte benekte at råderetten over egen kropp handler om retten til å foreta handlinger som har en betydning for oss som mennesker og henfalle til en rent mekanistisk beskrivelse av kroppen som robot, der kontekst og forståelse av hva som skjer ikke betyr noe. Skal man følge denne tenkemåten kunne man jo ikke engang skille mellom overgrep og ikke-overgrep med mindre det ble gjort åpen bruk av tvang. Bare for å illustere hva en slik tenkning innebærer.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet
Jeg tror ikke det er så mange som ville argumentere sånn.

Jeg skulle tro at det argumenteres på denne måten i rettsaker. Jeg har aldri overvært en, men tipper argumentasjonen er ganske nær. Det var mitt siste innspill i debatten kropp/kjøp/salg.

Skrevet

Å ta betaling endrer ikke karakter, om du har hatt sex med en mann på forhånd eller ikke. Overrekkelse av sedler = betaling = lovlig. Dersom du isolerer handlingen (ha sex) fra (betaling).

Skrevet
Å ta betaling endrer ikke karakter, om du har hatt sex med en mann på forhånd eller ikke. Overrekkelse av sedler = betaling = lovlig. Dersom du isolerer handlingen (ha sex) fra (betaling).

I Norge er sexkjøp forbudt = Ulovlig.

Skrevet (endret)
Jeg tror ikke det er så mange som ville argumentere sånn. For da ville de jo måtte benekte at råderetten over egen kropp handler om retten til å foreta handlinger som har en betydning for oss som mennesker og henfalle til en rent mekanistisk beskrivelse av kroppen som robot, der kontekst og forståelse av hva som skjer ikke betyr noe. Skal man følge denne tenkemåten kunne man jo ikke engang skille mellom overgrep og ikke-overgrep med mindre det ble gjort åpen bruk av tvang. Bare for å illustere hva en slik tenkning innebærer.

Jeg skulle tro at det argumenteres på denne måten i rettsaker. Jeg har aldri overvært en, men tipper argumentasjonen er ganske nær. Det var mitt siste innspill i debatten kropp/kjøp/salg.

Ok, men da møter man deg selv i døren hvis man samtidig er for lover mot overgrep, for disse vil jo ofte bare kunne forstås som overgrep dersom man tar med settingen, ser det fra menneskets ståsted, med andre ord godtar beskrivelser av situasjonen utover en rent mekanistisk avbildning. Der for eksempel maktforhold og penger, relasjonen man står i til andre osv kan tas med.

Endret av Cuckold
Skrevet

Et overgrep er et overgrep: skjer mot ens vilje. Et sexkjøp er et sexkjøp: det tas betalt.

Skrevet
Dette viser at kvinner aldri bør stole på sine menn. Menn bør venne seg å måtte dokumentere hva de holder på med når de ikke er hjemme. Dette kan dempe mistankene som mennene ellers må få rettet mot seg.

Engasjement av privatetterforskere burde nok bli mer alminnelig enn det er pr i dag.

Det er viktig at menn som driver med slikt, avsløres og får sin rettmessige straff!!

Hva er rette straffen for å ha seg da? Skjønner ironen, og det er faktisk slik enkelte kvinner tenker. Navngi dem, heng de ut,men de skjønner ikke at de selv kan bli rammet. Det kan være deres mann, far til barna...tenk om slekt,venner og naboer får vite...

Jeg gjentar, sek med disse daene er ikke kjærlighet,og ingenting med forholdet hjemme å gjøre.

Det er utroskap,men nå er det slik at kvinner er vel like mye utro som menn. De går kansje ikke på bordeller,men de er ute og har seg. Og har du deg med en elsker,får oppmerksomhet, blir påspandert middager,drinker for så å ta et nr før en drar hjem...hva er det da?

DET ER JO Å SELGE SEG J...BILLIG. E

N HORE SLEGER SEG IKKE SÅ BILLIG.

Om min mann skulle være utro.så hadde jeg foretrukket at han gikk på horehus eller en luxsusprostutiert. Hos henne forplilter han seg ikke,hun er ikke intresert i han. Det er ikke følelser inn i bildet. Han slipper angsten på at hun skal drive å sende mld,ringe og ønske noe mere.

Skrevet
Dette viser at kvinner aldri bør stole på sine menn. Menn bør venne seg å måtte dokumentere hva de holder på med når de ikke er hjemme. Dette kan dempe mistankene som mennene ellers må få rettet mot seg.

Engasjement av privatetterforskere burde nok bli mer alminnelig enn det er pr i dag.

Det er viktig at menn som driver med slikt, avsløres og får sin rettmessige straff!!

Skrevet
Ja, og når han kommer hjem så banker han kona fordi verken maten eller sexen er god nok, ikke sant?

Mener du her at det er en sammenheng mellom menn som kjøper sex og menn som er voldelige? De to tingene er ikke nødvendivis sidestilt.

Skrevet

Oi! Er det noen her som har bodd under en stein de siste århundrene?

Å hjeeelp, menn kjøper sex!! Hva slags verden er det vi lever i??

Er dette noe du plutselig oppdaget etter en dokumentar på NRK1?

Dere har simpelthen ikke forstått det! Prostitusjon har eksistert like lenge som penisen og verdisaker har eksistert. Den seksuelle lysten er en av de mest sterkeste lystene, driftene og instinktene mennesket har ... så logisk sett er det temmelig så fristende å stikke staken inn i noe som er vakkert og deilig, så ofte som mulig! Og får man da i tillegg velge og vrake mellom damer med lommeboken, så sier det seg selv hvor det fort kan gå hen ...

Dessuten er det også et beklagelig faktum at man blir lei sin partner etter en god del knulling igjennom årene som går, ikke minst det å måtte mase seg til sex hver kveld. Her hvor jeg bor er det som regel slik det går: Damene er først attraktive slik at de kan fange en mann, deretter får de et barn eller to, og etter det så klipper de seg guttesveis, kniper igjen lårene og vandrer rundt halvfeite i treningsbukser og barnevogner og triller dagen lang ... og sitter med isbollen og såpeoperaer kvelden utover. Også finner man ei slank blond rype i 20-årene nede i sentrum som tar en runde eller to for en tusing eller to ... go figure!

Skrevet

Hvis en kvinne vil selge kroppen sin så gjerne for meg. Hvis en mann vil gå til prostituerte så gjerne for meg på det også. Fri voksne individer bør etter mitt syn få styre sexuallivet sitt slik de selv ønsker.

Det jeg har et problem med er når kvinner blir tvunget til å selge seg. Menneskehandel og frivillig prostitusjon er to vidt forskjellige ting. Jeg har også et problem med menn som er i et forhold og benytter seg av prostituerte, fordi da er det utroskap.

Og jeg gir blanke i hvor vanlig det er. Det er ikke riktig bare fordi mange gjør det.

Skrevet
Og jeg gir blanke i hvor vanlig det er. Det er ikke riktig bare fordi mange gjør det.

Det er vel det som produserer riktighet. Hvor vanlig noe er. Rett og galt er ikke annet enn holdningene til de menneskene som er med på å smi samvittigheten din, og din genetiske predisposisjon for å bry deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...