Samantha Skrevet 18. november 2009 #21 Skrevet 18. november 2009 Jeg har ikke tenkt å forsvare kjøp av prostituerte. Men er det ikke minst like dårlig gjort overfor kona om han har et forhold på si? Og er det ikke minst like dårlig gjort om det er kona som har et forhold på si med en annen mann? Alt er sjølvsagt dårleg gjort. Men det blir litt for dumt å blande inn at kvinner kan ha eit forhold på si, for det er jo ikkje det det er snakk om her. Sjølvsagt skjer det, og det fins det trådar om her på KG. Men det har jo ingenting med at menn går til prostituerte å gjere. Det er dårlig gjort å glømme bryllupsdagen også. Og å ikkje gidde å ta oppvasken. Skal vi begynne å blande inn det òg? Det går an å sammenlikne det at mannen går til prostituerte mot at han har eit forhold på si. Kva er å foretrekke? Får inderlig håpe at det ikkje er sånn at menn må gjere verken det eine eller det andre. Nei takk.
Étaín Skrevet 18. november 2009 #22 Skrevet 18. november 2009 Jeg tolker det som at du Samantha ville foretrukket at mannen din hadde et forhold på si fremfor å kjøpe sexen uforpliktende - hvis du måtte velge ett av to onder. Så da spør jeg; hvorfor? Og håper på et fornuftig svar, ikke et som er basert på føleri og moralisme.
Kara W Skrevet 18. november 2009 #23 Skrevet 18. november 2009 Det går an å sammenlikne det at mannen går til prostituerte mot at han har eit forhold på si. Kva er å foretrekke? Personlig ville jeg foretrukket at han gikk til en prostituert. Prostituerte går man til kun for sex (og muligens spenning), men ikke noe utover det. Et forhold innvolverer følelser og forpliktelser, og det er en tredje person man må foholde seg til. Det tyder på flere ting som er galt med foholdet.
Samantha Skrevet 18. november 2009 #24 Skrevet 18. november 2009 For å ta det du skreiv over meg først (såg det ikkje før no). Ja, eg har eit ganske negativt syn på prostitusjon. Men det skal seiast at det er ikkje på damene i seg sjølve. Eg syns synd på dei, til trass for at mange seier dei gjer det heilt frivillig. Som det kom fram igår. ville nok 99% ha gjort noko anna om dei kunne. Eg syns at tanken på at ei dame har sex med mange ulike menn på samme dag og i samme seng er motbydelig. Då er det igjen ikkje dama som er ekkel, men situasjonen. Og eg syns det er uforståelig at menn i det heile tatt får tissetassen opp i ein sånn setting. Jeg tolker det som at du Samantha ville foretrukket at mannen din hadde et forhold på si fremfor å kjøpe sexen uforpliktende - hvis du måtte velge ett av to onder. Så da spør jeg; hvorfor? Og håper på et fornuftig svar, ikke et som er basert på føleri og moralisme. Nei, det stemmer ikkje. Om eg måtte velge mellom to onder hadde eg foretrekt at han gjekk til ei prostituert. Viss det er snakk om eit langvarig forhold med samme dama, som er det andre valget altså. (En onenightstand på fest blir noko heilt anna) Viss eg hadde funne ut at han gjekk til prostituerte, så hadde eg ikkje hatt noko problem med å ende forholdet vårt. Det hadde vist at vi er på heilt forskjellige planet ifht tankar og kjensler rundt dette temaet. All respekt for han hadde vore som blåst vekk, og utan respekt for den andre er det ikkje mykje igjen å bygge eit forhold på. Eit forhold på si hadde på den andre sida følt mykje meir personleg sårt. Då hadde han kanskje hatt følelsar for denne dama, og ikkje berre dekt et fysisk behov. Eg hadde blitt veldig såra og vore i ein vanskeleg posisjon med tanke på om eg kunne ha fortsatt forholdet eller ikkje.
Larsern Skrevet 18. november 2009 #25 Skrevet 18. november 2009 Ein som meir sannsynleg stemmer med røyndommen enn din i alle fall. Dette tror jeg ikke du har noe som helst grunnlag for å påstå. Det høres selvsagt mest akseptabelt ut, ettersom sexkjøp ofte blir uglesett i utgangspunktet. Altså at menn som går til dette skrittet å kjøpe sex er så umoralske at de til og med gjør det når de er i forhold, til og med mens kona lager mat eller tar hånd om ungene osv. Uten at det på noen måte er formildende så vil jeg anta at dette er noe som går begge veier, at kvinner med barn også er tilbøyelige til å ha sidesprang, men kanskje uten at de er nødt til å betale for det? Eller kanskje hun som selger sex, selv er en mor?
Samantha Skrevet 18. november 2009 #26 Skrevet 18. november 2009 Dette tror jeg ikke du har noe som helst grunnlag for å påstå. Det høres selvsagt mest akseptabelt ut, ettersom sexkjøp ofte blir uglesett i utgangspunktet. Altså at menn som går til dette skrittet å kjøpe sex er så umoralske at de til og med gjør det når de er i forhold, til og med mens kona lager mat eller tar hånd om ungene osv. Uten at det på noen måte er formildende så vil jeg anta at dette er noe som går begge veier, at kvinner med barn også er tilbøyelige til å ha sidesprang, men kanskje uten at de er nødt til å betale for det? Eller kanskje hun som selger sex, selv er en mor? Det kan nok skje i mange tilfeller ja. Men du skreiv jo at dei kjem heim og slår kona si, og eg trur mitt utsagn er meir sannhetsrelatert enn ditt. Skjønar at ditt var satt på spissen og berre tull altså, men eg har heller aldri sagt at alt eg skriv er 100% dokumenterte faktum. Men at det eg skriv er meir sant enn det du skriv? Ja, det står eg bom fast ved
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2009 #27 Skrevet 18. november 2009 No er vel denne tråden om dokumentaren som var på NRK1 igår kveld. Eg såg lite luksus, dyre hotell, vin og boblebad gitt. Det var nok nokre av damene som var dyrare enn andre, det er greit nok. Eg fikk òg med meg en tlfsamtale der ei dame booka rom på Oslo Plaza (?), men stort sett var det ikkje fokus på den typen prostitusjon. Det var jo mykje fokus på dei nigerianske damene, og då snakkar vi vel om gateprostitusjon. Mange damer som leiger ei leilighet der dei kan ta med seg menn heim. Liten plass, lite privatliv, og lite champagne og jordbær. 200kr (og villig til å gå lenger ned i pris) for ein blowjob er ikkje dyrt. Det la også han eine mannen vekt på. At det var så billig at det er latterlig. Nrk er Nrk. Hva de forteller er i grunnen ganske uinteressant.
Gjest brutal_mann Skrevet 18. november 2009 #28 Skrevet 18. november 2009 Personlig ville jeg foretrukket at han gikk til en prostituert. Prostituerte går man til kun for sex (og muligens spenning), men ikke noe utover det. Et forhold innvolverer følelser og forpliktelser, og det er en tredje person man må foholde seg til. Det tyder på flere ting som er galt med foholdet. Det er som regel når kvinner er utro det. For menn er forskjellen på en prostistuert og elskerinne nesten ikke eksisterende.
Cuckold Skrevet 18. november 2009 #29 Skrevet 18. november 2009 For å ta det du skreiv over meg først (såg det ikkje før no). Ja, eg har eit ganske negativt syn på prostitusjon. Men det skal seiast at det er ikkje på damene i seg sjølve. Eg syns synd på dei, til trass for at mange seier dei gjer det heilt frivillig. Som det kom fram igår. ville nok 99% ha gjort noko anna om dei kunne. Eg syns at tanken på at ei dame har sex med mange ulike menn på samme dag og i samme seng er motbydelig. Då er det igjen ikkje dama som er ekkel, men situasjonen. Og eg syns det er uforståelig at menn i det heile tatt får tissetassen opp i ein sånn setting. Det er viktig at du ikke tar for gitt at andre opplever alt på samme måte som du selv. Det er ikke bare prostituerte som kan ha sex med flere ulike menn på samme dag, det finnes også kvinner som har en sterk seksualdrift og som i perioder kan ha flere menn på samme dag, enten man er på hedonistferie på Cap D'Agde eller man sjekker opp menn man treffer i hverdagen som Catherine M. Du kunne ikke tenke deg dette, og det er helt greit, men det er et sprang derfra til å synes synd på de som tenker og føler annerledes. Når homofile har blitt uglesett opp igjennom kan det nok blant annet henge sammen med at mange personlig ville oppleve det som ekkelt å kysse eller ha sex med en av samme kjønn. Men slik bør vi ikke tenke. Det er ikke jeg som skal ha sex med mitt eget kjønn, det er de homofile som liker dette, og da skal vel ikke jeg la min motvilje mot å ha sex med eget kjønn få styre mitt syn på de homofile?! Og hvorfor skulle jeg ikke ha samme respekt for mennesker med sterke drifter, mennesker som har sansen for mange partnere? At det er mange prostituerte som ikke ville holdt på i denne bransjen hvis de var søkkrike er greit nok, men det gjelder nok også svært mange andre yrkesgrupper. Det er umulig å vite hvor mange som har en jobb de ville tatt om de var født rike eller hadde mange interessante jobber å velge blant. For en god del mennesker er jobben først og fremst en inntektskilde. Det er ikke alle som er så heldige å ha hobbyen sin som yrke. Det er ikke for ingenting at det er urovekkende mange uføretrygdede blant mennesker i lavstatusyrker.
Gjest ypsilon Skrevet 18. november 2009 #30 Skrevet 18. november 2009 (endret) Kjøp av sex er forkastelig i en hver form, da det må sidestilles med en kombinasjon av menneskehandel og voldtekt.At menn (og kvinner) som kjøper sex skal få slippe unna med en bot på 25000 kroner, er horribelt. Horekundene som tas, må få fengselsstraff - helst 5-10 års fengsel eller mer. I tillegg må de få en bot som dekker offerets utgifter til livsopphold inntil vedkommende kan skaffe seg normalt arbeid, et snitt på 1-2 millioner kr synes passe, evt mer avhengig av sexkjøperens økonomi. I tillegg bør horekundene, i likhet med andre overgripere, navngis i offentlig tilgjengelige registre slik at alle kan verge seg mot disse. Endret 20. november 2009 av Trampe
Samantha Skrevet 18. november 2009 #31 Skrevet 18. november 2009 Det er viktig at du ikke tar for gitt at andre opplever alt på samme måte som du selv. Det er ikke bare prostituerte som kan ha sex med flere ulike menn på samme dag, det finnes også kvinner som har en sterk seksualdrift og som i perioder kan ha flere menn på samme dag, enten man er på hedonistferie på Cap D'Agde eller man sjekker opp menn man treffer i hverdagen som Catherine M. Du kunne ikke tenke deg dette, og det er helt greit, men det er et sprang derfra til å synes synd på de som tenker og føler annerledes. ..... Eg har vel aldri gitt noko inntrykk av at eg trur alle tenker og føler det samme som meg. Eg synast i alle fall sjølv eg legg vekt på at EG syns ditt og datt. Og EG må få lov til å syns synd på akkurat den eg vil. Eg syns ikkje synd på dei luksusprostituerte, som har flust i pengar, velger og vrakar kven dei vil ha sex med (gjerne fast klientell), hotell, champagne osv. Eg syns synd på dei gateprostituerte. Eg trur ein stor andel av dei ikkje ser nokon annan utveg enn å selge seg. I tillegg tar dei til takke med "kva som helst" og det er stor konkurranse om menna som køyrer forbi dei.
Irris Skrevet 18. november 2009 #32 Skrevet 18. november 2009 Jeg har ikke tenkt å forsvare kjøp av prostituerte. Men er det ikke minst like dårlig gjort overfor kona om han har et forhold på si? Og er det ikke minst like dårlig gjort om det er kona som har et forhold på si med en annen mann? men nå sporer vel denne tråden litt av? for diskusjonen var vel i forhold til dokumentaren på nrk igår? Enig med Sam. Har inntrykk av at dette var gateprostitusjon på sitt værste. En inn, en ut, små trange hybler, damene får så og si ingenting for "jobben", og blir dårlig behandlet. Så lite til dyre hotellrom, champis og tusenlapper som svevde. (selv om det IKKE hadde vært noe bedre, for all del, men så ut til at jentene virkelig ikke hadde noen form for livskvalitet, livredde for å åpne døren osv.) Bortsett fra hun som hadde flere hundre tusen i en boks på rommet. Måten hun snakket om prostitusjonen på sjokkerer meg.. hvordan er det mulig at hun klarer dette? "var du fornøyd ikveld?" også ønsker han god tur hjem til familien... vanvittig spør du meg..
waco Skrevet 18. november 2009 #33 Skrevet 18. november 2009 Hehe dere er damer er jammen meg rare. Glad jeg slipper å være i huet deres når dere årsaksforklarer ting, alle bortsett fra katew virker rimelige ureflekterte. Hvorfor fokuserer dere på at mannen er utro, og ikke på hu hora som har tohundretusen i en skoeske i en skuff på soverommet siden hun synes det er så "deilig å kunne gi menn det de trenger", - vel vitende at hun, etter sin egen mening faktisk hjelper par??? Men jeg måtte le litt da han ene karen betalte 2500 kroner for at en dame skal klaske ham med kjepp og han kalte henne "herskerinne". Hvem er offeret liksom??? De nigeranske horene vi ikke vil gi lovlig opphold slik at de blir som de norske horene som har tohundretusen i skoesker?
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2009 #34 Skrevet 18. november 2009 Jeg er så mektig provosert! En dokumentar om prostitusjon i Norge (hovedsakelig Oslo) gikk akkurat på NRK1. De viste blant annet en luksusprostituert jente som solgte sex i Oslo for opptil 200 000 kroner i måneden. Hun hadde visst hatt mellom 1000 og 2000 kunder gjennom årene, og hun var 27 år. Hun fortalte at en del av kundene hennes var menn i forhold eller som var gift og hadde familie. HVORDAN i all verden klarer menn å kjøpe sex av en prostituert, og samtidig ha en kjæreste eller kone hjemme som han ser hver dag, som han deler livet med, har barn og hus med, og som han "kanskje" er glad i? Har de ingen begrep om betydningen av kjærlighet, lojalitet, tillitt og moral? Hvordan hadde de reagert om de fant ut at den andre parten kjøpte sex selv? Man kan aldri stole på noen her i verden. Stakkars de jentene som uvitende er offer for partnerens skitne triks. Som jentene sa selv, det er vanlige menn. ugifte,gifte,samboere,med eller uten barn. Altså den vanlige mann i gata. Han er i jobb,kjører unger til barnehage og skole. De lever helt vanlige liv. Jeg tror vi kvinner blir mektig provosert av dette,hva med min mann? dette er noe vi ikke vet,for dette holder han skjult. Å kjøpe en hore for avsuging eller hva det måtte være,har abselutt ingenting med kjærlighet å gjøre. Når du hører om hvor mange kunder de beyjener hvert år, og det er mange jenter. De er i enhver by. Det er ikke de kvinnene vi ser som går ruset på gaten,på jakt etter penger til dop. Og hva vet du eller jeg? Spør jeg min mann,så vil han selvfølgelig si nei,herregud jeg har jo deg. Det samme vil vel din mann si. Man går ikke hjem til kona og forteller slikt. Jeg hadde en jobb,hvor jeg var mye i utlandet. Jeg ante ikke at det var så vanlig for menn å oppsøke det vi betegner som luxsusprostutierte. Det med luxus tar jeg med en klype salt. Man sier det når man ikke trekker på gaten,er avhengi av dop,har flotte klær,alltid edru osv. Og jeg kan love deg at det er ikke forskjell på kong salomo og jørgen hattemmaker. Det var folk i alle stillinger som benyttet seg av dette,men det rare er at ingen av de ville benytte seg av kvinner som trekte på gaten,og var avhengi av dop. Jeg vet om mange kvinner som har en mann som har vert på besøk og betalt for sex. jeg har hatt mang en samtale med disse mennene,og spurt hvorfor. Svaret var at jeg som kvinne ikke kunne forstå dette. Det har ikke noe med forholdet til deres koner eller samboere å gjøre. De gledet seg til å reise hjem til konene, så jeg skulle være forsiktig med å uttale at stakkars kvinner som har en slik umoralsk mann. Det kan godt være din mann, som min mann.
waco Skrevet 18. november 2009 #35 Skrevet 18. november 2009 For ikke snakke om hvor mange kvinner som har ett indre lengsel om å bli lagt merke til, begjært og betalt av andre menn, enn sin egen mann. Alle vet jo at på de sene natterstimer ute på byen så smiler de lurt disse uskikkelige tøytene som ellers går på blindern, eller de blakke vestkantbærtene som tar opp fag på sonans for å gå på nydalen senere. Av fulle jenter har jeg hørt mye rart.
Étaín Skrevet 18. november 2009 #36 Skrevet 18. november 2009 Det er viktig at du ikke tar for gitt at andre opplever alt på samme måte.... Når homofile har blitt uglesett opp igjennom kan det nok blant annet henge sammen med at mange personlig ville oppleve det som ekkelt å kysse eller ha sex med en av samme kjønn. Men slik bør vi ikke tenke. Det er ikke jeg som skal ha sex med mitt eget kjønn, det er de homofile som liker dette, og da skal vel ikke jeg la min motvilje mot å ha sex med eget kjønn få styre mitt syn på de homofile?! Og hvorfor skulle jeg ikke ha samme respekt for mennesker med sterke drifter, mennesker som har sansen for mange partnere? At det er mange prostituerte som ikke ville holdt på i denne bransjen hvis de var søkkrike er greit nok, men det gjelder nok også svært mange andre yrkesgrupper. Det er umulig å vite hvor mange som har en jobb de ville tatt om de var født rike eller hadde mange interessante jobber å velge blant. For en god del mennesker er jobben først og fremst en inntektskilde. Det er ikke alle som er så heldige å ha hobbyen sin som yrke. Det er ikke for ingenting at det er urovekkende mange uføretrygdede blant mennesker i lavstatusyrker. Bra og gjennomtenkte argumenter uten føleri og moralisme - det kan jeg like Kjøp av sex er forkastelig i en hver form, da det må sidestilles med en kombinasjon av menneskehandel og voldtekt.At menn (og kvinner) som kjøper sex skal få slippe unna med en bot på 25000 kroner, er horribelt. Horekundene som tas, må få fengselsstraff - helst 5-10 års fengsel eller mer. I tillegg må de få en bot som dekker offerets utgifter til livsopphold inntil vedkommende kan skaffe seg normalt arbeid, et snitt på 1-2 millioner kr synes passe, evt mer avhengig av sexkjøperens økonomi. I tillegg bør horekundene, i likhet med andre overgripere, navngis i offentlig tilgjengelige registre slik at alle kan verge seg mot disse. Uten straffer som svir skikkelig synes det håpløst å komme horebukkenes kvinnetrakasserende aktivitet til livs. Hei, Ottar.
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2009 #37 Skrevet 18. november 2009 Som jentene sa selv, det er vanlige menn. Ugifte,gifte,samboere,med eller uten barn. Altså den vanlige mann i gata. Han er i jobb,kjører unger til barnehage og skole. De lever helt vanlige liv. Jeg tror vi kvinner blir mektig provosert av dette,hva med min mann? dette er noe vi ikke vet,for dette holder han skjult. Å kjøpe en hore for avsuging eller hva det måtte være,har absolutt ingenting med kjærlighet å gjøre. Dette viser at kvinner aldri bør stole på sine menn. Menn bør venne seg å måtte dokumentere hva de holder på med når de ikke er hjemme. Dette kan dempe mistankene som mennene ellers må få rettet mot seg. Engasjement av privatetterforskere burde nok bli mer alminnelig enn det er pr i dag. Det er viktig at menn som driver med slikt, avsløres og får sin rettmessige straff!!
Cuckold Skrevet 18. november 2009 #38 Skrevet 18. november 2009 (endret) Kjøp av sex er forkastelig i en hver form, da det må sidestilles med en kombinasjon av menneskehandel og voldtekt.At menn (og kvinner) som kjøper sex skal få slippe unna med en bot på 25000 kroner, er horribelt. Horekundene som tas, må få fengselsstraff - helst 5-10 års fengsel eller mer. I tillegg må de få en bot som dekker offerets utgifter til livsopphold inntil vedkommende kan skaffe seg normalt arbeid, et snitt på 1-2 millioner kr synes passe, evt mer avhengig av sexkjøperens økonomi. I tillegg bør horekundene, i likhet med andre overgripere, navngis i offentlig tilgjengelige registre slik at alle kan verge seg mot disse. Uten straffer som svir skikkelig synes det håpløst å komme horebukkenes kvinnetrakasserende aktivitet til livs. Å forby kjøp av sex innebærer i praksis å forby salg av sex. Man kan derfor vanskelig forby kjøp av sex uten å krenke landets innbyggere på det groveste. Det er ikke bare de som har solgt eller kjøpt seksuelle tjenester som er rammet av loven som trådte i kraft ved nyttår, alle er vi umyndiggjort og frarøvet råderetten over vår egen kropp. Selv om jeg ikke skulle ha noen planer om å selge seksuelle tjenester er det en selvsagt del av min suverenitet i forhold til egen kropp at jeg kan gjøre det om jeg skulle endre mening. Frihet har du bare når du har frihet til å velge helt annerledes enn du gjør i dag. Dessverre er lovverk ofte tilpasset gjennomsnittmennesker og utarbeidet av pragmatiske og lite prinsipielt tenkende politikere. Man spør seg om det er mange som kommer til å merke ulemper ved dette, og svaret er naturligvis nei. Friheten til å ta sjeldne valg kan lett ofres, for folk flest vil ikke merke noe til det. På samme måte som de færreste ville merke noe til om vi ble nektet å få fler enn fem barn hver. Endret 18. november 2009 av Cuckold
robotkalle Skrevet 18. november 2009 #39 Skrevet 18. november 2009 Friheten til å ta sjeldne valg kan lett ofres, for folk flest vil ikke merke noe til det. På samme måte som de færreste ville merke noe til om vi ble nektet å få fler enn fem barn hver. Det er vel ingen automatikk i at innskrenkning av råderett over egen kropp når det gjelder sexsalg, også innebærer at f.eks alkohol blir generelt forbudt? Det er ikke slik spillet/den politiske dynamikken er. Forbudsmennesker har gode vekstvillkår i systemet vårt. Det er spillteori i praksis. Det er bare sånn det er.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 18. november 2009 #40 Skrevet 18. november 2009 HVORDAN i all verden klarer menn å kjøpe sex av en prostituert, og samtidig ha en kjæreste eller kone hjemme som han ser hver dag, som han deler livet med, har barn og hus med, og som han "kanskje" er glad i? Har de ingen begrep om betydningen av kjærlighet, lojalitet, tillitt og moral? Hvordan hadde de reagert om de fant ut at den andre parten kjøpte sex selv? Man kan aldri stole på noen her i verden. Stakkars de jentene som uvitende er offer for partnerens skitne triks. Det er så mange menn som har elskerinner ved siden av å være gifte familiefedre. Det blir en annen form for utroskap enn å kjøpe prostituerte, men likevel. Jeg har sluttet å bli overrasket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå