robotkalle Skrevet 21. november 2009 #121 Skrevet 21. november 2009 (endret) Har du noen gode argumenter for hvorfor de skulle få lov til å bli? Ja. Du kan slå opp på dlf sine hjemmesider og lese om fri innvandring. For de prostituerte er det veldig lett. Dersom halliken misbruker dem, slipper de være redde for å havne i klem, dersom de ikke kan bli sendt ut av landet. Endret 21. november 2009 av robotkalle
Gjest bollemus Skrevet 21. november 2009 #122 Skrevet 21. november 2009 Kanskje litt ute av kontekst dette, men ser at det litt tidligere i tråden diskuteres om det er "verre" å kjøpe seg en hore når man har en partner, eller om det er verre å ha et forhold på si. Er det virkelig kun jeg som ser forskjellen her? Går man til en hore er det et bevisst valg man tar. Man driter i den som sitter hjemme og velger å gjøre noe jævlig mot sin partner bare for å få tilfredstilt lystene sine. Å havne inn i et forhold på si er som regel ikke planlagt (jada jada finnes sikkert folk som er på utkikk, men er kanskje ikke det som er vanlig) Mange havner i et forhold på si hvor man drukner i tanker følelser, dilemma, moral, etikk og samvittighet. Mange faktorer kan spille inn og man vikler seg inn i et forhold, ikke nødvendigvis "planlegger" eller ønsker på forhånd. Å bestemme seg for å putte pikken inn i ei hore fordi man får for lite sex hjemme blabla er å fraskrive seg skyld, og folk som gjør dette når de har forpliktet seg til et annet menneske kan bare pule så mange horer de vil, men de fortjener faen ikke ha noen som venter på dem hjemme da.
waco Skrevet 21. november 2009 #123 Skrevet 21. november 2009 Har du noen gode argumenter for hvorfor de skulle få lov til å bli? Var det ikke at nigeranerne ikke skulle måtte behøve å prostituere seg? Norges schengengrense går jo helt til ceuta som ligger ligger i afrika og tilhører eu. Mener du at vi skal gi melilla og ceuta tilbake til marokka bare for å forhindre at afrikanere reiser gjennom gibraltarstredet, - registrerer seg og henter immigrasjonspapirer i estepona og marbella, - og tar videre buss helt til norge?
Kara W Skrevet 21. november 2009 #124 Skrevet 21. november 2009 Ja. Du kan slå opp på dlf sine hjemmesider og lese om fri innvandring. For de prostituerte er det veldig lett. Dersom halliken misbruker dem, slipper de være redde for å havne i klem, dersom de ikke kan bli sendt ut av landet. Tok en titt, men klarte ikke finne noen argumenter, bare at de er for fri invandring. Har vært i diskusjoner om dette før og har til dags dato til gode å høre noe jeg mener er et godt argument (er selvfølgelig en mulighet at de mener at mine argumenter er like dårlige, men det har aldri blitt noen gode diskusjoner ut av det). Jeg skjønner jo at de som ikke slipper inn med dagens system sikkert er for, men ikke hvorfor vi som bor her i landet skal være for.
waco Skrevet 21. november 2009 #125 Skrevet 21. november 2009 Kanskje litt ute av kontekst dette, men ser at det litt tidligere i tråden diskuteres om det er "verre" å kjøpe seg en hore når man har en partner, eller om det er verre å ha et forhold på si. Er det virkelig kun jeg som ser forskjellen her? Går man til en hore er det et bevisst valg man tar. Man driter i den som sitter hjemme og velger å gjøre noe jævlig mot sin partner bare for å få tilfredstilt lystene sine. Å havne inn i et forhold på si er som regel ikke planlagt (jada jada finnes sikkert folk som er på utkikk, men er kanskje ikke det som er vanlig) Mange havner i et forhold på si hvor man drukner i tanker følelser, dilemma, moral, etikk og samvittighet. Mange faktorer kan spille inn og man vikler seg inn i et forhold, ikke nødvendigvis "planlegger" eller ønsker på forhånd. Å bestemme seg for å putte pikken inn i ei hore fordi man får for lite sex hjemme blabla er å fraskrive seg skyld, og folk som gjør dette når de har forpliktet seg til et annet menneske kan bare pule så mange horer de vil, men de fortjener faen ikke ha noen som venter på dem hjemme da. Bollemus, dette er noe av den aller værste ansvarsfraskrivelsen jeg noen gang har lest av dere kvinner. Å være utro over tid kan aldri rettferdiggjøres, - selv om du er en kvinne! Selv om du tanker og følelser og dilemmaer og moral og etikk, - det er også de samme spørsmålene en singel mann stiller seg selv når han har levd uten sex i mange år og ønsker å kjøpe seg litt kjærlighet. Dere damer lider av luksusproblemer, det å ligge med to menn på samme tid og deretter "få dårlig samvittighet", - og å bruke den dårlige samvittigheten over egen slett seksualmoral, over til å hundse og ønske å straffeforfølge single menn som kjøper seg frivillig sex?? Hvor mange runder har ikke den mannen gått med seg selv, før han nedlatet seg til til å belønne en hore?
Kara W Skrevet 21. november 2009 #126 Skrevet 21. november 2009 Var det ikke at nigeranerne ikke skulle måtte behøve å prostituere seg? Norges schengengrense går jo helt til ceuta som ligger ligger i afrika og tilhører eu. Mener du at vi skal gi melilla og ceuta tilbake til marokka bare for å forhindre at afrikanere reiser gjennom gibraltarstredet, - registrerer seg og henter immigrasjonspapirer i estepona og marbella, - og tar videre buss helt til norge? Det er veldig mange nigerianere som ikke prostituerer seg. Det er veldig mange mennesker her i verden som vi kan synes synd på. Vi kan ikke gi oppholdstillatelse til alle. Selv om jeg har nytt godt av schengenavtalen selv, så klarer jeg ikke å være for at grensene skal være så åpne som de er blitt. Jeg mener at et lands første forpliktelse bør være å ta vare på innbyggerene i landet. Dette innkluderer blandt annet å kontrollere hvem man slipper inn. Hvilke deler av Afrika som tillhører hvem skal jeg ikke ta noen stilling til. Det får være opp til de landene som eier dem hvordan de vil kontrollere sine egne grenser og hvem de vil gi oppholdstillatelse.
Kara W Skrevet 21. november 2009 #127 Skrevet 21. november 2009 Kanskje litt ute av kontekst dette, men ser at det litt tidligere i tråden diskuteres om det er "verre" å kjøpe seg en hore når man har en partner, eller om det er verre å ha et forhold på si. Er det virkelig kun jeg som ser forskjellen her? Går man til en hore er det et bevisst valg man tar. Man driter i den som sitter hjemme og velger å gjøre noe jævlig mot sin partner bare for å få tilfredstilt lystene sine. Å havne inn i et forhold på si er som regel ikke planlagt (jada jada finnes sikkert folk som er på utkikk, men er kanskje ikke det som er vanlig) Mange havner i et forhold på si hvor man drukner i tanker følelser, dilemma, moral, etikk og samvittighet. Mange faktorer kan spille inn og man vikler seg inn i et forhold, ikke nødvendigvis "planlegger" eller ønsker på forhånd. Å bestemme seg for å putte pikken inn i ei hore fordi man får for lite sex hjemme blabla er å fraskrive seg skyld, og folk som gjør dette når de har forpliktet seg til et annet menneske kan bare pule så mange horer de vil, men de fortjener faen ikke ha noen som venter på dem hjemme da. Vi ser alle den samme forskjellen som deg, det er bare ikke alle som har samme mening som deg. Selv om man ikke har kontroll over følelsene sine, så har man kontroll over handlingene sine. For de fleste er det værre om partneren er følelsesmessig innvolvert i noen andre (og handler på disse følelsene), enn om det bare gjelder det fysiske. Mener du at det er bedre å blindt følge sine egne følelser, enn å ta et bevist valg, som man da mest sannsynligvis står for i ettertid? Er det ikke å fraskrive seg skyld å skylde på at man ikke kan noe for følelsene sine, at man ikke planla at det skulle bli slik (med andre ord at man ikke tenkte)?
Gjest Heidie Skrevet 21. november 2009 #128 Skrevet 21. november 2009 For meg er det uforståelig at noen kjøper sex i det hele tatt, uavhengig av hva de har hjemme. Jeg må bare si at jeg er helt enig i denne.
waco Skrevet 21. november 2009 #129 Skrevet 21. november 2009 Vi gir jo bare opphold til de mennesker som ønsker seg til norge. Den norske vinteren holder flerparten av jordas befolknig borte allikevel, så det er neppe noen bekymring. Jeg hadde ikke hatt noen problem med å øke befolkningstettheten fra 13 mennesker pr kvadratkilometer til kanskje 17 stykker. I nederland bor det 147 stykker pr kvadratkilometer. Idag kan eu`s befolkning på firehundreogfemtimillioner mennesker fritt bosette seg i norge dersom de ønsker det. Men befolkningen i eu ønsker ikke det. Dersom det hadde vært sant at norge var verdens beste land å bo i, så burde alle som ville bo norge og hadde hatt arbeid i norge fått lov til å bo her. Hva er argumentet ditt da karaw, for at det er helt i orden at en polakk fra krakow kan ta med seg hele slekta si til norge, mens en fra kiev i ukraina har visumplikt bare han skal til frognerparken?
Trønderpia Skrevet 22. november 2009 #130 Skrevet 22. november 2009 Sannheten er vel at det er ingen som forakter horer mer enn kvinner. Å si at menn hater kvinner fordi de kjøper sex er vel en slags virkelighetsforståelse jeg ikke helt forstår. Når man går i butikken og skal handle, hater man kassedama? Er det sånn at man har hat mot snekkeren eller rørleggeren? Hater man virkelig å betale for ting man ønsker seg? Hvis det var sant at menn hatet kvinner så mye at betalte kvinner for sex, ligger ikke da den virkelige skjulte forakt i det at menn hadde nektet å betale kvinner for sex? Hvordan i allverden hadde verden sett ut dersom menn ikke hadde hatt lyst til å betale for seg og heller tatt for seg etter sitt egen forgodebefinnende? Er ikke det at menn betaler kvinner for sex, gjerne kvinner lavest på den kvinnelige rangstige, - selve beviset for at mannen er kvinnen underdaning? Er det ikke et lite tegn på respekt, det å måtte betale for sex? Respektløse hadde vi menn nok blitt sett på, - dersom vi aldri gjorde oss fortjent til sexen vi får av damer. Ingen damer vil gi fra seg sex "gratis" hvorfor skulle de det, - når de kan få både sex og vederlag i form av påskjønnelser i både oppmuntrende ord og andre anstrengelser? Som regel når jeg har sex med dama så må jeg på en eller annen usynlig måte "gjort meg fortjent". Det er sånn dere damer tenker. Dere kan ikkenoe for det, det er bare slik huet deres er skrudd sammen. Hvis en dame først skal ha en penis, hvorfor ikke likegjerne ta seg en rik penis? [/quote) Jeg tror menn forakter horer mer enn det kvinner gjør. Jeg synes synd på disse jentene, og hadde ikke hatt noe problem med å ta dem med meg ut for å drikke en kopp kaffe eller gått på kino. Jeg kunne vært medmenneske, og venninne. Menn er villig til å betale samme dama masse penger for å ligge med henne, men ville aldri i livet vist seg sammen med henne i dagslys. Det er menneskeforakt på sitt verste.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 22. november 2009 #131 Skrevet 22. november 2009 Ja, det tror jeg du har helt rett i. Kvinner forakter kvinner som puler rundt, og menn snakker dritt om kvinner som puler rundt. ? Så menn betaler for en tjeneste fra tilbydere som de snakker negativt om? Ja, det høres fornuftig ut.
robotkalle Skrevet 22. november 2009 #132 Skrevet 22. november 2009 Så menn betaler for en tjeneste fra tilbydere som de snakker negativt om? Ja, det høres fornuftig ut. Det er ikke nødvendigvis de samme menn som kjøper sex... Jeg tror ikke fattern har hatt seg med så mange horer, men når du sier det, så skal jeg ta en telefon og spørre...
Gjest gjestdeluxe Skrevet 22. november 2009 #133 Skrevet 22. november 2009 Det er ikke nødvendigvis de samme menn som kjøper sex... Jeg tror ikke fattern har hatt seg med så mange horer, men når du sier det, så skal jeg ta en telefon og spørre... Egentlig vet ingen her i tråden hvordan menn flest og kvinner flest ser på prostituerte. Hva den gjengse holdningen til sexkjøp og sexsalg er, målt etter kjønn/alder/yrke/utdanning/geografisk bosted etc.er i 2009; det vet ingen her i denne diskusjonen. Det kan være at meningsmålere har målt et knippe utvalgs holdninger til den nye loven som kom i 2008 - men såvidt jeg ser er det ingen dybdemålinger på folks holdninger til dette.
waco Skrevet 22. november 2009 #134 Skrevet 22. november 2009 Men alle er vel enige om at prostituerte hadde blitt enda mer deppa om ingen menn i verden ville betalt for sex. Det værste en hore veit om er vel en horekunde som ikke er kåt.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 22. november 2009 #135 Skrevet 22. november 2009 Men alle er vel enige om at prostituerte hadde blitt enda mer deppa om ingen menn i verden ville betalt for sex. Det værste en hore veit om er vel en horekunde som ikke er kåt. Ja, skulle tro det!
Kara W Skrevet 22. november 2009 #136 Skrevet 22. november 2009 Hva er argumentet ditt da karaw, for at det er helt i orden at en polakk fra krakow kan ta med seg hele slekta si til norge, mens en fra kiev i ukraina har visumplikt bare han skal til frognerparken? Nå er jeg generelt ikke for at polakker skal få flytte hit med hele familien sin bare fordi de har lyst, men det blir en litt annen debatt. Norge har et veldig bra velferdssystem. Dette systemet er veldig dyrt, og baserer seg på at folket betaler høye skatter. For hver person som ikke jobber og betaler skatt blir det mindre å dele på for alle oss andre. Det koster penger å integrere folk i samfunnet. Dette har jeg ikke noe imot å betale så lenge disse personene blir produktive mennesker for samfunnet i ettertid. Slik situasjonen er idag så kommer det alt for mange mennesker hit til at vi klarer å ta vare på dem på en skikkelig måte og sørge for at alle bidrar til å opprettholde og videreutvikle samfunnet i en ønskelig rettning. Jeg er også såpass nasjonalistisk at jeg ønsker å bevare den norske kulturen (merk: jeg mener ikke at vår kultur er bedre enn noen annen, men jeg mener at det er en kultur som passer bra for nordmenn og som er verdt å bevare). Tar vi inn for mange utlendinger uten å "lære dem opp" i vår kultur så vil kulturen utvikle seg i noe jeg mener er en negativ rettning.
waco Skrevet 22. november 2009 #137 Skrevet 22. november 2009 Jo jeg er enig at vi burde være stolt av velferdssystemet vårt og at norge er et veldig godt land å bo i. Men dessverre så er det sånn at det er en stor fraflytning fra grender og landsbygda rundt omkring i norge og i en del kommuner i norge gjør det ingenting at folketallet gjerne tredobler seg. Er jo selvfølgelig enige i at det må jo være de ressurssterke som ankommer norge. Og jeg tror nigeranske kvinner har en spesiell psyke, regner ikke med at det er mange norske kvinner som hadde hatt vilje til å stå nede i lagos eller kano eller hva nå disse byene i nigeria heter, nede på horegata og solgt seg for å forsørge folk her hjemme. Jammen godt vi har et velferdssamfunn så vi slipper å dele skjebne!
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2009 #138 Skrevet 23. november 2009 Og jeg tror nigeranske kvinner har en spesiell psyke, regner ikke med at det er mange norske kvinner som hadde hatt vilje til å stå nede i lagos eller kano eller hva nå disse byene i nigeria heter, nede på horegata og solgt seg for å forsørge folk her hjemme. Det er urettferdig av deg å parallellsammenlikne nigerianske og norske kvinner på den måten...vi vet ikke hva norske kvinner faktisk ville ha gjort dersom de var fattige, ikke hadde mat og levde i samfunnstilstander som i Nigeria.
Gjest imli Skrevet 23. november 2009 #139 Skrevet 23. november 2009 jeg synes det er ille å kjøpe andres kropp uansett. men klart det er verre om man er i et forhold eller er gift. av to onder ville jeg faktisk heller foretrukket at mannen min hadde et forhold til en annen kvinne. det at det er følelser med i bilde synes jeg er formildende omstendigheter for utroskap jeg. kjøp av sex finnes det ingen formildende omstendigheter rundt.
Tink Skrevet 23. november 2009 #140 Skrevet 23. november 2009 Jeg er så mektig provosert! En dokumentar om prostitusjon i Norge (hovedsakelig Oslo) gikk akkurat på NRK1. De viste blant annet en luksusprostituert jente som solgte sex i Oslo for opptil 200 000 kroner i måneden. Hun hadde visst hatt mellom 1000 og 2000 kunder gjennom årene, og hun var 27 år. Hun fortalte at en del av kundene hennes var menn i forhold eller som var gift og hadde familie. HVORDAN i all verden klarer menn å kjøpe sex av en prostituert, og samtidig ha en kjæreste eller kone hjemme som han ser hver dag, som han deler livet med, har barn og hus med, og som han "kanskje" er glad i? Har de ingen begrep om betydningen av kjærlighet, lojalitet, tillitt og moral? Hvordan hadde de reagert om de fant ut at den andre parten kjøpte sex selv? Man kan aldri stole på noen her i verden. Stakkars de jentene som uvitende er offer for partnerens skitne triks. Jeg prøver å finne programmet på nrk sine nettsider, men jeg finner det ikke. Husker du hva det heter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå