Gjest Gjest_Maria_* Skrevet 17. november 2009 #1 Skrevet 17. november 2009 Jeg fikk hjertet i halsen i kveld da jeg skulle legge sønnen min på 4 år..Han ble sint fordi jeg tok fra han en leke og sa at han skal "skjære meg med storkniven.."!Dette bekymrer meg..Er det normalt at barn sier sånt,og hva betyr det??
Augustbrud_2010 Skrevet 17. november 2009 #2 Skrevet 17. november 2009 Jeg fikk hjertet i halsen i kveld da jeg skulle legge sønnen min på 4 år..Han ble sint fordi jeg tok fra han en leke og sa at han skal "skjære meg med storkniven.."!Dette bekymrer meg..Er det normalt at barn sier sånt,og hva betyr det?? Tror nok det er ganske vanlig at barn sier ekstreme ting rett og slett fordi de ikke vet hva det egentlig innebærer... Kanskje han har hørt i barnhagen at barna ikke får røre "storkniven" fordi de kan skjære seg og det gjør veldig vondt!!! Tror ikke du skal bekymre deg for mye umiddelbart, men kan jo ta en prat med han og spørre hva han mente med det når han ikke er sint... Mest sannsynlig har han glemt hele greia:o) Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2009 #3 Skrevet 17. november 2009 Den der har jeg hørt et par ganger, eller tilsvarende. Som det blir sagt over her så er det noe barn kan si uten at de skjønner rekkevidden av det de sier. Gutten er fire år og har blitt bevisst på at han har egne meninger som kan være annerledes enn mammas meninger. Mamma er en stor voksen som det ikke nytter å slåss med, og dessuten er hun veldig flink med ord. Da tyr gutten til det verste han kan tenke seg å si, for å måle styrke.
Gjest Gjest_Maria_* Skrevet 18. november 2009 #4 Skrevet 18. november 2009 Tusen takk for svar:)Det var betryggende .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå