Texas Skrevet 21. august 2003 #1 Skrevet 21. august 2003 Hallo! Vi har kommet over parkett på tilbud som vi lurer på å kjøpe til våre soverom (bygger nytt hus i disse dager). Loftstuen som ligger på utsiden av soverommene, har parkett Eik rustikk med mye fargespill og også noe kvist. Synes at soverommene bør få et gulv som harmonerer med eiken, men ønsker nok et noe lysere gulv der. Vi har valget mellom Ask, Bjørk, Lønn og Kirsebær. Tak på soverom blir beiset i antikkhvitt (kalkfarge), vegger blir ganske lyse, i allefall på barnerommene.... Mener å huske at bjørken er mykest, og at lønn og ask er harde tresorter. Det betyr jo også litt, men kanskje ikke så mye på et soverom? Vil jo bli teppe på gulvet på barnerom også som er litt ok å leke på. Hva tror du vil passe best? Som alltid blir jeg glad for innspill av ulik karakter!
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2006 #2 Skrevet 20. juni 2006 Det bruker å være penest å holde seg til samme gulv i en etasje, der det går an. (Finnes unntak: Når man velger annet materiale i tillegg til tregulvet, f.eks. fliser på bad, kjøkken, gang. Da går det fint å ha to ulike typer gulv).
Gjest Dingo Skrevet 20. juni 2006 #3 Skrevet 20. juni 2006 (endret) Det bruker å være penest å holde seg til samme gulv i en etasje, der det går an. (Finnes unntak: Når man velger annet materiale i tillegg til tregulvet, f.eks. fliser på bad, kjøkken, gang. Da går det fint å ha to ulike typer gulv). ← Helt enig med gjest:) For å sette det på spissen: Så ser det rotete ut når man velger forskjellige typer gulv i samme etasje. Helheten blir oppstykket og rommene ser mindre ut. F.eks. når enkelte velger forskjellige gulvbelegg på soverom og gang. Ville nok prøve å finne samme materiale, men kanskje strukket meg til å velge en lysere nyanse=) Endret 20. juni 2006 av Dingo
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2006 #5 Skrevet 20. juni 2006 TS ønsket råd i 2003... *fnise* ← Sorry, men jeg er ny her... hva er det med TS?
Gjest Dingo Skrevet 20. juni 2006 #6 Skrevet 20. juni 2006 Sorry, men jeg er ny her... hva er det med TS? ← og det var meg, som plutselig ikke var innlogget lenger....
Gjest Bellatrix Skrevet 20. juni 2006 #7 Skrevet 20. juni 2006 Sorry, men jeg er ny her... hva er det med TS? ← og det var meg, som plutselig ikke var innlogget lenger.... ← Hun prøver vel bare å si at tråden er snart 3 år gammel og trådstarter nok ikke trenger rådet lenger.
Titti72 Skrevet 20. juni 2006 #8 Skrevet 20. juni 2006 TS er den som starter tråden. Ikke noe vondt ment til dere som svarte på tråden. Bedre sent en aldri vet du!!
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2006 #9 Skrevet 20. juni 2006 Hun prøver vel bare å si at tråden er snart 3 år gammel og trådstarter nok ikke trenger rådet lenger. ← ups........ sorry I'm blind. Men hvorfor har gjest dyttet den opp? Blind gjest også?
Gjest Dingo Skrevet 20. juni 2006 #10 Skrevet 20. juni 2006 ups........ sorry I'm blind. Men hvorfor har gjest dyttet den opp? Blind gjest også? ← og hvorfor detter jeg ut hele tiden?
Gjest Dingo Skrevet 20. juni 2006 #11 Skrevet 20. juni 2006 TS er den som starter tråden. Ikke noe vondt ment til dere som svarte på tråden. Bedre sent en aldri vet du!! ← men har det ikke vært en del negativ omtale om nettopp TS?
Gjest Bellatrix Skrevet 20. juni 2006 #12 Skrevet 20. juni 2006 Da er det bare i tråder hvor trådstarter skriver noe dumt. Med andre ord forskjellig fra tråd til tråd.
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2006 #14 Skrevet 20. juni 2006 TS ønsket råd i 2003... *fnise* ← Jeg som dro den frem... Merkelig den lå på side 2. da jeg svarte. Jeg sjekket ikke datoen....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå