Gå til innhold

Bør sykehuset ta selvkritikk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei

Synes det er bedre man reagerer en gang for mye enn en gang for lite.

Har ikke fulgt veldig nøye med i denne saken - men datteren viste seg vel å ha en veldig sjelden sykdom. Dette vil man jo ikke finne ut av før ved grundige undersøkelser som man gjorde nå.

Det som er synd men kanskje vanskelig å unngå er jo at slike saker kommer ut i media, men det er kanskej vanskelig å unngå. Man blir jo merket for livet ved å bli beskyldt for noe sånt.

Skrevet

Hvem som har lekket til media vet jeg ikke, men sykehuset har nå iallefall en plikt til å melde fra til politiet når det hersker mistanke om at noe kriminelt har skjedd. Så jeg forstår ikke hvorfor så mange mener at sykehuset bør ta selvkritikk og beklage ...

Skrevet

Jeg kjenner faktisk to stykker som har denne sykdommen, så jeg synes at sykehuset kunne ha gjort en bedre jobb.

Synes politi/påtaelmyndighet gikk litt langt uten å ha sjekket alle fakta. På den annen side kan man jo aldri vite...

Skrevet

Det jeg vil si er at alle kan ta feil, selv helsevesnet. De er bare mennesker de og. Klart det er grusomt at dette skjedde, men beklageligvis så blir folk av og til feildiagnosisert, og glipper forekommer. Kan tenke meg at de ansvarlige heller ikke er så stolte. Det er en smekk på lanken og oppfordring til å være mer nøyaktig og grundig neste gang. Man lærer i allefall av feil.

(vet det er lett å si for meg som er utenforstående men....)

- Man kan også prøve å sette seg i sykehuset situasjon,- HVA skal vi gjøre ?

D.

Gjest Anonymous
Skrevet

JA, uten tvil! Det ble funnet arsen ikke arsenikk i prøvene, det er 2 helt forskjellige stoffer, arsen finnes i reker/skalldyr ol (en annen ting er at skalldyr er usunt), og at de sier sykdommen er skjelden er vel en vurderingssak, har ikke tallene i hodet, men den er ikke uvanlig, er også flere sykdommer som kan føre til at magesyren kommer opp og lager skader.

Politi, "barnevern", sykehuset osv burde alle ha lagt seg paddeflate og håpe på at jenta ikke går til sak selv når hun blir voksen (om det er mulig, er vel foreldet da), håper det går bra for de i erstatningssaken som de prøver på nå, men tviler på de får så mye som en unnskyldning.

Skrevet

Ta lærdom: ja

Ta kritikk: nei.

Mange barn kommer på sykehus med de utroligste skader uten at noe blir rapportert. Hva om det var sant, da; og sykehuset ikke hadde gjort noe?

En annen sak er at jeg mener slike saker har LITE i media å gjøre før analyseresultatene er sikre.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...