Gå til innhold

~ Rulletrapp; Stå til høyre, gå til venstre ~

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ikke at det er så vanskelig, jeg.

Og når jeg i tillegg kommer i venstre "fil", skal forbi, og sier et høflig "unnskyld" til de stående i VENSTRE, himler folk med øynene og fnyser! Hrmf...

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Helt enig med deg! Irriterer meg grenseløst.

Skrevet

Jeg er litt irritabel i dag, og JA - på sånne dager er nettopp dette en av tingene jeg BLIR GAL AV! Hvis du først har bestemt deg for å stå, kan du vel like gjerne gjøre det på høyre side, vel?

Skrevet

Jeg trodde det der med å stå til høyre og gå til venstre var noe alle normale, oppegående mennesker lærte mens de gikk i barnehagen, men det virker ikke helt slik... :roll:

Skrevet

Så jeg er ikke alene.

Fint.

Særlig folk på sånne rullebånd, skjønner de ikke at det er meningen de kan GÅ DOBBELT så raskt.

Skrevet

Særlig folk på sånne rullebånd, skjønner de ikke at det er meningen de kan GÅ DOBBELT så raskt.

Nei, du kan jo bli sliten!!!

Skrevet

"Bønder i by'n!", fnyser jeg for meg selv i slike situasjoner.

Som kjent er det ingen som blir så grundig urbanisert som bondetupper som gjør bydamer av seg.... :rodme:

Skrevet

Det var greier før, da sto det slike store blå skilt midt mellom rulletrappene som sa akkurat det:

Stå til høyre, gå til venstre!

Men jeg mener at det er blitt borte med årene?

Skrevet

Riktig. Det er som eks-røykere. De er de verste anti-røykerne du kan tenke deg!!!

Skrevet

I tillegg til å stå/gå på riktig sted, hvis jeg også påpeke at å stoppe nederst/øverst i rulletrappen og fundere på hvor man skal fungerer DÅRLIG!!! Det er superirriterende å stå bak slike mennesker! Enten kræsjer man eller så må man gå bakover!!!

Skrevet
Det var greier før, da sto det slike store blå skilt midt mellom rulletrappene som sa akkurat det:

Stå til høyre, gå til venstre!

Men jeg mener at det er blitt borte med årene?

Neida, så de klistremerkene senest igår på Oslo S.

Skrevet
I tillegg til å stå/gå på riktig sted' date=' hvis jeg også påpeke at å stoppe nederst/øverst i rulletrappen og fundere på hvor man skal fungerer DÅRLIG!!! Det er superirriterende å stå bak slike mennesker! Enten kræsjer man eller så må man gå bakover!!![/quote']

:Nikke: Spesielt i rushen, når det kommer en strøm med mennesker bak deg og alle bare blir presset på, også ser vedkommende som har stoppet akkurat i enden/starten av rulletrappa nesten på deg med rynket panne for at du DYTTER?????????????????????? :evil:

Går an å tenke før man har tenkt seg ut blandt folk altså!!!

Gjest Brunhilde
Skrevet
Riktig. Det er som eks-røykere. De er de verste anti-røykerne du kan tenke deg!!!

Øy! Nå er jeg ikke helt med her...Hva har jeg som eksrøyker med rulletrapper å gjøre?!?!? Bør jeg bli fornærmet nå, eller......?

Skrevet

Det som er enda verre er at det ALLTID er vedlikehold på rulletrapper og rullebånd fredag klokka 16 (eller når jeg skal hjem da). Og det er ikke noe som er så fælt å GÅ i som stillestående rulletrapper.

Men folk som skal stå på rullebåndene er fryktelig slitsomt. Og folk som ikke ser skiltet om at bagasjevogner ikke skal være med på rullebåndene.

Å gå gjennom Oslo S er til tider et mareritt... særlig om man har dårlig tid.

Skrevet

Stå til høyre, gå til venstre.....Aldri hørt om faktisk.

Jeg står både på venstre og høyre side jeg. PÅ senteret hvor jeg handler så er ikke jeg den eneste som gjør dette. Der står folk så og si hulter til bultert i rulletrappen og på rullebåndet.

Det jeg synes er irriterendes er folk som presser seg forbi og jeg står der med vogn og har plassert den så langt inn til siden som det går an å få den. De sier ikke unnskyld en gang, nærmest bare dytter meg til siden og trasker videre..... :evil: DA blir jeg irritert.

Men jeg står alltid på en av sidene, sånn at folk kan gå forbi meg :D

Skrevet
Men jeg står alltid på en av sidene, sånn at folk kan gå forbi meg

Det er nettopp det alle gjør... står på EN av sidene, slik at de som har dårlig tid må gå sikksakk oppover og si "unnskyld" hele veien opp/ned.

Men det er klart... dette er mest irriterende på vei til/fra jobb på jernbanestasjoner o.l.

Skrevet

Treffer bare på rulletrapper på kjøpesentrene her omkring. Og der står vi. Jeg til venstre, poden til høyre på trinnet over.

Vi er grusomme mennesker. 8)

Skrevet

Siden jeg var liten har jeg lært å stå til høyre og gå til venstre, og det har jeg fortsatt med.

Skrevet

Alle burde vite at man står til høyre og går til venstre.. Er jo virkelig superirriterende med sånne som bare står der.. og nyter utsikten eller hva det nå er de driver med..

I stillestående(under vedlikehold o.l.) må jo alle gå, så der er det jo egentlig greit. Men fy faen så teit jeg føler meg når jeg skal gå opp en stillestående rulletrapp. De høye trinna, og man blir jo såå sliten før man når toppen.

Usj.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...