Gjest Glass Skrevet 17. november 2009 #1 Skrevet 17. november 2009 Hei Har vært sammen med en dame på 24 år i litt over 6 måneder. Av alle ting så syntes hun sex er ekkelt. Kanskje ikke selve akten, men hun liker ikke å snakke om eller å tenke på sex. Hun er også veldig forsiktig når det kommer til det seksuelle, og vil ikke prøve nye ting. Vi har god sex, og ingen av oss har problemer med å oppnå orgasme. Jeg har prøvd å ta dette opp med henne for å finne ut hvorfor hun har så negative tanker om sex, uten noe særlig hell. Hun sa selv at hun ikke hadde innsett at det var slik, og skulle ta tak i det. Men det har ikke skjedd noen forandringer. Nå har det gått så langt at jeg begynner å miste lysten på sex. Så jeg har tenkt å ta det opp med henne igjen. Er litt usikker på hvordan jeg skal gå fram. Jeg føler at jeg må trå varsomt da hun sliter med dårlig selvbilde, og depresjon som hun tar medikamenter for. Jeg vet også at hun har hatt en del dårlige seksuelle erfaringer tidligere, og hun føler at hun var naiv og ble utnyttet i sine yngre dager. Så hvordan skal jeg legge kortene på bordet på en skånsom måte og samtidig få frem hvor mye dette har å si for meg? Jeg er villig til å jobbe for å få forholdet til å fungere, men har innsett at jeg må gi slipp på henne om ingenting forandrer seg.
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2009 #2 Skrevet 17. november 2009 Det er tre ting som får folk til å hate hverandre etter noen år; økonomi, husarbeid og forskjellig sexlyst. Det pleier ikke å bedre seg før man finner en med samme ståsted som en selv.
Gjest Glass Skrevet 17. november 2009 #3 Skrevet 17. november 2009 Det er tre ting som får folk til å hate hverandre etter noen år; økonomi, husarbeid og forskjellig sexlyst. Det pleier ikke å bedre seg før man finner en med samme ståsted som en selv. Problemet er ikke at hun ikke vil ha sex. Det er det at hun ikke kan prate om det. Hun er ellers svært åpen, men akkurat dette emnet unngår hun for alt i verden.
Gjest Supermimz Skrevet 17. november 2009 #4 Skrevet 17. november 2009 Hei . Nå har det gått så langt at jeg begynner å miste lysten på sex. Så jeg har tenkt å ta det opp med henne igjen. Er litt usikker på hvordan jeg skal gå fram. Jeg føler at jeg må trå varsomt da hun sliter med dårlig selvbilde, og depresjon som hun tar medikamenter for. Jeg vet også at hun har hatt en del dårlige seksuelle erfaringer tidligere, og hun føler at hun var naiv og ble utnyttet i sine yngre dager. Så hvordan skal jeg legge kortene på bordet på en skånsom måte og samtidig få frem hvor mye dette har å si for meg? Jeg er villig til å jobbe for å få forholdet til å fungere, men har innsett at jeg må gi slipp på henne om ingenting forandrer seg. La meg forstå deg rett. Du holder på å miste lysten på sex, fordi dama di ikke vil snakke om sex, fordi hun ser på det som et vanskelig emne å snakke om. Du sier så at hun har en depresjon og tar medisin for dette..og at hun har blitt utnyttet når hun var ung (som barn eller tenåring?) Du forteller videre at dette er så kjedelig for deg at du må slå opp. Sexpraten er altså viktigere enn følelsene til denne jenta. Det er ikke mye som fyrer meg opp her på fora, men dette synest jeg var drittdårlig altså. Jeg beklager, men jeg tror faktisk at hun vil få det bedre med noen som respekterer grensene hennes...
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2009 #5 Skrevet 17. november 2009 La meg forstå deg rett. Du holder på å miste lysten på sex, fordi dama di ikke vil snakke om sex, fordi hun ser på det som et vanskelig emne å snakke om. Du sier så at hun har en depresjon og tar medisin for dette..og at hun har blitt utnyttet når hun var ung (som barn eller tenåring?) Du forteller videre at dette er så kjedelig for deg at du må slå opp. Sexpraten er altså viktigere enn følelsene til denne jenta. Det er ikke mye som fyrer meg opp her på fora, men dette synest jeg var drittdårlig altså. Jeg beklager, men jeg tror faktisk at hun vil få det bedre med noen som respekterer grensene hennes... Duhh... han er ikke sykepleieren eller psykologen hennes. Han har LOV å velge vekk et forhold der han selv ikke blir møtt fordi hun har tenkt å leve livet som offer.
Gjest brutal_mann Skrevet 17. november 2009 #6 Skrevet 17. november 2009 Jeg hadde byttet henne ut. mangelen på åpenhet hadde drept forholdet uansett.
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2009 #7 Skrevet 18. november 2009 Nå har det gått så langt at jeg begynner å miste lysten på sex. Så jeg har tenkt å ta det opp med henne igjen. Er litt usikker på hvordan jeg skal gå fram. Jeg føler at jeg må trå varsomt da hun sliter med dårlig selvbilde, og depresjon som hun tar medikamenter for. Jeg vet også at hun har hatt en del dårlige seksuelle erfaringer tidligere, og hun føler at hun var naiv og ble utnyttet i sine yngre dager. Hvis ho har hatt så dårlige erfaringer med sex og følt seg utnyttet tidligere skjønner eg henne godt. Dere har bare vært sammen i seks måneder, og for enkelte tar det lenger tid enn det til å åpne seg totalt når det gjelder temaet sex. Eg ville ventet litt og se om det bedret seg
Gjest Supermimz Skrevet 18. november 2009 #8 Skrevet 18. november 2009 Duhh... han er ikke sykepleieren eller psykologen hennes. Han har LOV å velge vekk et forhold der han selv ikke blir møtt fordi hun har tenkt å leve livet som offer. Det er snakk om hvor mye han verdsetter følelsene hennes i forhold til sexpraten han vil ha. Ja, og om du leser siste setning i posten min så skriver jeg at jeg tror hun vil få det bedre med en kjæreste som kan respektere grensene hennes.
Bernardette Skrevet 18. november 2009 #9 Skrevet 18. november 2009 Hva er det du vil prate om da? Jeg mener, er dette egentlig fordi du gjerne vil prøve noe nytt men hun vil ikke det (enda)? "Leve livet som offer" som en over her sier; skjerpings. Klart dere bør kunne snakke sammen om alt, men noen ting sitter dypere og da trenger man tid. Så enkelt - så vanskelig. Hvis alt det andre er bra, bortsett fra at du gjerne vil ha litt mere dirty talk burde du vurdere hva som er viktigst.
Envy Skrevet 18. november 2009 #10 Skrevet 18. november 2009 Hei TS! Det høres ut som dama di har mye av de samme "greiene" som meg, bare i en sterkere grad. Jeg foretrekker også misjonærstillingen, og er egentlig ikke spesielt intressert i sex generelt. Det er godt, men kun for å få nærhet med min kjære. Han derimot liker å prøve nye ting og være litt leken i senga. Det han har gjort for å få meg med på litt mer ting er rett og slett at vi snakker om det. Kommunikasjon er jo tross alt alfa omega i et forhold. Han kan finne på å spørre i en leken tone om hva fantasiene mine er og at jeg mååå da ha noen.. hvis du skjønner, han lokker liksom lekelysten frem, uten å legge press på meg om at vi MÅ gjøre sånn og sånn. Føler man at man har press på seg blir det jo gjerne en motsatt virkning. så, prøv å være tålmodig litt til og lek med henne, vis at du ikke er redd for å prøve noe nytt, men at det også er helt greit at hun trenger tid til å la ideen modne. Her har det hvertfall forekommet mang en gang at han har servert en fantasi som jeg har blitt gående og gruble på og servert helt overraskende, uten mas og press, men fordi jeg vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå