Gå til innhold

Ekle nysende og snørrende mennesker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forkjølelsene har begynt å herje igen, og jeg får helt fnatt - både av folk på arbeidsplassen min, men ikke minst på bussen/T-banen til og fra jobb.

Denne oppfordringen går til alle sammen:

Når du hoster eller nyser, er det ikke særlig delikat at slimet eller "nysedråpene" spres ut over. Bruk gjerne et lommetørkle, hold deg i det minste for munnen. Tenk på at den som sitter foran/rett over deg på T-banen/bussen kanskje ikke er interessert i å få en dusj i nakken/ansiktet.

Er du veldig snørrete, kan det være lurt å ha med seg papirlometørkler. Ikke sitt og trekk snørra inn på innpust. Det er utrolig ekkelt å høre på, og ikke sunt for deg heller. Snyt deg i et lommetørkle i stedet.

Vær så snill og vask deg på hendene innimellom, i hvert fall før du går i kantina.

Er du veldig syk, er det faktisk lov å holde seg hjemme.

Videoannonse
Annonse
Gjest GreenSky
Skrevet

:hoho:

Ikke her i gården i mitt firma. Her blir det hyling og skriking og trusler om at firmaet kan gå konkurs ved sykdom.

Skrevet

Super nova: har du sett reklamefilmen for vg. :lol: fikk noen små assosiasjoner her :blunke:

Gjest Embla s
Skrevet
,

*Embla syk og flink, holder seg hjemme* :wink:

Skrevet

Jeg reagerer på dette selv jeg. Trodde det var vanlig folkeskikk å holde seg for munnen når man hoster eller nyser. En gang på t-banen var det en tøffing (trodde han ja) som klarte å nyse en diger snusklyse minst to meter og rett i fanget på en babe. Da lo jeg da :ler: (selv om det var litt ekkelt også)

Skrevet
En gang på t-banen var det en tøffing (trodde han ja) som klarte å nyse en diger snusklyse minst to meter og rett i fanget på en babe. Da lo jeg da :ler: (selv om det var litt ekkelt også)

:sjokk::ler:

Uffda!

Jeg holder alltid for nesen og munnen når jeg nyser. Skulle bare mangle...

Skrevet

VesleBråka hjemme på andre dagen.. Det kommer grønt ut av nesen min, og nysinga og hostinga holder på å kicke inn. Holder meg aldri for munnen når jeg nyser! Jeg har da ikke lyst til å stå der med en klyse i hånda? MEN, jeg nyser mot gulvet. Bøyer meg, så jeg ikke treffer noen. Og holder for når jeg hoster.

Skrevet

Holder selvfølgelig for alle nødvendige kroppsåpninger når jeg nyser eller hoster, men snyte meg, det har jeg aldri lært! Får det rett og slett ikke til. Så jeg er en snufser. Hvis det er riktig ille, stapper jeg en dassrull i nesa.

Skrevet

Synes det er skikkelig ekkelt å snyte meg jeg, men noen ganger må det desverre til... Lommetørkle må da forøvrig være noe av det ekleste som finnes... :spysmiley:

Jennifer

Skrevet

Syns det er like ille når du ser noen nyse skikkelig på bussen mens de holder hånda foran nesa, for å så ta seg i "gelenderet" når det skal av...

*grøss*

Jeg pleier å nyse nedover, eller i armkroken. Og håpe det ikke kommer masse snørr ut... yuk!

:lol:

ang. å sitte å dra inn snørr på bussen: av og til har man jo ikke noe valg, hvos man har glemt lommetørkle! Er enig i at det er ekkelt å høre på, men man må jo ha litt medfølelse også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...