Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg reiser til Thailand nå på søndag.. gleder meg! November skal jo være helt på slutten av regnsesongen, og være en fin tid å reise på, har jeg hørt. Men - ser jeg på langtidsvarselet på Yr.no, ser det ut som om det bare blir regn i tida fremover... :-(

Men dette kan jo snu - det håper jeg ihvertfall..

Hvordan er været vanligvis der i november, noen som har peiling?

Videoannonse
Annonse
Gjest Snart frue
Skrevet
Jeg reiser til Thailand nå på søndag.. gleder meg! November skal jo være helt på slutten av regnsesongen, og være en fin tid å reise på, har jeg hørt. Men - ser jeg på langtidsvarselet på Yr.no, ser det ut som om det bare blir regn i tida fremover... :-(

Men dette kan jo snu - det håper jeg ihvertfall..

Hvordan er været vanligvis der i november, noen som har peiling?

Det kommer litt an på hvor i thailand du skal..

Men genrerelt så regner det endel i november, men du kan også ha flaks. Uansett regner det nok ikke hele dagen, jeg ville passet på å stå opp tidlig hvis du vil ut på strender osv, for det kan bli vått på ettermiddagen kvelden. Men varmt er det uansett. :)

Jeg har vært i thailand flere ganger og de lokale sier at regntiden har begynt å strekke seg langt ut i desember.. :(

Men du kan trøste deg med at det er færre turister i november! Og det er deilig og varmt, god mat og hyggelige mennesker!

God tur!

Skrevet
Det kommer litt an på hvor i thailand du skal..

Men genrerelt så regner det endel i november, men du kan også ha flaks. Uansett regner det nok ikke hele dagen, jeg ville passet på å stå opp tidlig hvis du vil ut på strender osv, for det kan bli vått på ettermiddagen kvelden. Men varmt er det uansett. :)

Jeg har vært i thailand flere ganger og de lokale sier at regntiden har begynt å strekke seg langt ut i desember.. :(

Men du kan trøste deg med at det er færre turister i november! Og det er deilig og varmt, god mat og hyggelige mennesker!

God tur!

ja, det glemte jeg visst å nevne: skal til Krabi!

Jeg håper været blir bedre ut enn det ser ut på værvarselet..

Huff, ikke bra at regnsesongen har begynt å strekke på seg da.. Gleder meg uansett masse til å dra, og som du sier er det jo et flott sted å være uansett om det skulle regne til tider. :-)

Skrevet

Hei

Du kan sjekke værstatistikk på http://www.weatherbase.com :-) Jeg er på Phuket nå og været har vært litt ustabilt. De første dagene var det fint om dagen med regn om kvelden. Nå de siste dagene har det vært litt sol og regn om hverandre. Men det er ikke noe problem synes jeg...det er fremdeles deilig varmt. Se ellers mine Thailand reisebrev på hjemmesiden min :-)

Skrevet
Hei

Du kan sjekke værstatistikk på http://www.weatherbase.com :-) Jeg er på Phuket nå og været har vært litt ustabilt. De første dagene var det fint om dagen med regn om kvelden. Nå de siste dagene har det vært litt sol og regn om hverandre. Men det er ikke noe problem synes jeg...det er fremdeles deilig varmt. Se ellers mine Thailand reisebrev på hjemmesiden min :-)

Takk skal du ha, Gard! Så det er fortsatt badevær altså?? Jeg krysser fingrene... det å dra ut på båtturer og forskjellige badestrender, er jo en stor del av det å være i Thailand...

(sist jeg var i landet, i 2005, hadde jeg skikkelig uflaks med været. Var på Koh Samui, og det hadde visst ikke regnet så mye på 25 år. Husker med gru tilbake på dagsturen i båt der vi skalv og hakket tenner om hverandre. Det regnet jo ikke litt, men øste ned hele dagen. Men ellers var det en flott tur - elsker Thailand!)

Skrevet

Nei, det er aldri noe kult når det blir skikkelig pøsregn og ikke når en er på tur. Men vi har f.eks. hatt en flott tur til Similan øyene, vi har badet litt på Kata stranden og duppet i bassenget. Men som denne videoen viser så har det også vært noen skikkelige byger: http://gardmobile.blogspot.com/2009/11/gra...dagen-gyda.html . Det er forøvrig en gratulasjonshilsen til min lille niese Gyda...men videoen viser iallefall litt av været og bassenget på hotellet ;-)

Skrevet
Nei, det er aldri noe kult når det blir skikkelig pøsregn og ikke når en er på tur. Men vi har f.eks. hatt en flott tur til Similan øyene, vi har badet litt på Kata stranden og duppet i bassenget. Men som denne videoen viser så har det også vært noen skikkelige byger: http://gardmobile.blogspot.com/2009/11/gra...dagen-gyda.html . Det er forøvrig en gratulasjonshilsen til min lille niese Gyda...men videoen viser iallefall litt av været og bassenget på hotellet ;-)

Takk skal du ha, Gard! Er være blitt bedre i det siste eller? På langtidsvarselet ser det ut som om det skal klarne opp litt om noen dager.. krysser fingrene :)

Skrevet

Jeg er ikke sikker...jeg er dessverre hjemme igjen i Stavanger nå og her regner det iallefall en del i disse dager ;-(

Skrevet
Jeg er ikke sikker...jeg er dessverre hjemme igjen i Stavanger nå og her regner det iallefall en del i disse dager ;-(

hehe, okay :-) Håper dere hadde en super Thailandtur til tross for regnvær :-)

Gjest Gjest_lola_*
Skrevet

Jeg lurer på om vi skal reise til kata i mai. Noen som har vært på kata noi og i mai? Jeg vet at dette ikke er den ideelle mnd å reise på med tanke på regn. Noen som vet om det regner konstant i mai eller er det sånn at det regner et par timer og så er det fint?

Hvordan er det på kata beach i forhold til kata noi?

Noen andre tips i forhold til badeferie i thailand generelt i nevnte mnd?

Skrevet

Vi var i Phuket i mars i år. Jeg så på Yr før vi reiste og var helt på gråten for det så ut til at det skulle regne MASSE... Men det var bare tull. Det regnet fra kl 22 på kvelden til ca kl 08 om morgenen. Vi hadde det helt topp =) Så ta dag for dag... Det blir nok en alle tiders ferie. Som de andre har sagt; varmt er det uansett, nydelig mat og koselige folk. God tur!

Gjest Gjest_lola_*
Skrevet

Håper på fint vær da:-) Liker ikke regn hele dagen. Eller sånt vær det har vært her på østlandet i det siste. Ush!

Takk for svar. Tror nok det blir thailand i mai:-)

• 3 uker senere...
Skrevet

Ville bare fortelle at jeg kom hjem fra Thailand på søndag, og det var HELT FANTASTISK!! Krabi-området anbefales på det varmeste! Har reist mye rundt i landet, og Krabi (for min del, helst med base i Ao Nang) er min favoritt når det gjelder sol og bad. Bangkok og Chiang Mai for andre opplevelser.

Når det gjelder været: værvarselet viste regn, regn og atter regn-det viste seg å ikke stemme. Bare et par ganger det regna, og da var det alltid på ettermiddagen. så vi var heldige der :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...