Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner å glede meg veldig til jul nå.. Og jeg har lyst til å bake NÅ!

Når skal dere andre begynne å bake?

Hva skal dere bake i år? :)

Jeg har tenkt å bake:

- Risboller

- Krumkaker

- Pepperkaker

Så må jeg lage marsipanfigurer sammen med sønnen min.. Og kanskje kransekakestenger dyppet i sjokolade :sikle:

Og så skal jeg kanskje prøve meg på å lage tyske skiver. Har aldri gjort det før.

Er det noen som har en god oppskrift på tyske skiver forresten? :klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynner bakingen - og julepynting og slikt - i desember :)

I år skal jeg bake:

- Sigarer

- Potetmelstopper

- Kokosmakroner

- Delfiakake

... og kanskje hvite kakemenn eller pepperkaker.

Skrevet

Jeg begynte på lørdag som var.

Bakte serinakaker, pepperkaker og sjakkruter. Tar litt av gangen så blir jeg ikke så lei når jeg holder på.

Skrevet
Jeg begynner bakingen - og julepynting og slikt - i desember :)

I år skal jeg bake:

- Sigarer

- Potetmelstopper

- Kokosmakroner

- Delfiakake

... og kanskje hvite kakemenn eller pepperkaker.

Hvite kakemenn har jeg også lyst til å prøve!

Skrevet

Her er en fin oppskrift:

TERRYS KAKEMENNER

2 dl melk

280g sukker

- kokes opp -

100g smør smeltes i blandingen.

- kjøl ned -

Bland i 420 g mel og 2 toppede ts hornsalt.

Stek ved 200 grader i ca 10 min.

Deigen trenger IKKE stå kjølig til neste dag!

Skrevet

Begynner første uken i desember i år. Har ikke bestemt hva jeg skal bake ennå, men det blir i hvert fall pepperkakelandsby og så får vi se hva annet det blir :)

Skrevet

Skal bake pepperkaker i desember, også skal jeg nok ha en bakedag til med litt konfekt, kransekakestenger i sjokolade og sikkert litt til. Blar litt i juleblader nå og henter inspirasjon :)

Skrevet

Jeg begynner med lussekatter 13. desember, og så blir det vel julekakebaking fra da av. I år skal jeg bake pepperkaker, kokosmakroner, kransekake, brune pinner, shortbread, havreflarn og biscotti. Og så skal jeg lage eggelikør og mokkalikør.

Skrevet

For noen år siden skrev jeg ned hva som ble gjort når (dato og ukedag) mht. matlaging. Enklere å planlegge nå når man har en slik liste.

Skrevet
Her er en fin oppskrift:

TERRYS KAKEMENNER

2 dl melk

280g sukker

- kokes opp -

100g smør smeltes i blandingen.

- kjøl ned -

Bland i 420 g mel og 2 toppede ts hornsalt.

Stek ved 200 grader i ca 10 min.

Deigen trenger IKKE stå kjølig til neste dag!

Tusen takk! Hørtes lettvint ut! Den skal jeg prøve! :tommelopp:

Skrevet

Jeg har avtale med to venninner om julekakebaking den 29. Da skal alle lage klar to deiger hver på forhånd, og så tar vi en runde rundt til en og en og baker. Det blir iallefall pepperkaker og kakemenn. Jeg gleder meg masse!

Skrevet

Begynner første uka i desember.

Vet ikke om det blir 7 slag, men skal ihvertfall bake julekake, krydderkake,serinakaker og pepperkaker.

Skrevet

Jeg har gått sykemeldt noen uker, men begynt delvis på jobb nå. Har benyttet tiden til å begynne julebaksten allerede, men bare det som kan fryses! Til nå har jeg bakt 3 ulike typer småkaker.

Ellers regner jeg med å starte første eller andre uka i desember med kakemenn og pepperkaker. Helga før jul baker jeg delfiakake, krumkaker, risboller og peppermyntekuler. Må lage en del kaker i år fordi vi skal feire julaften hjemme hos oss... :)

Skrevet

Jeg skal ikke bake noe til jul, med mindre jeg blir bedt på venninne-bake-lag hos noen. Jeg er ikke noe særlig begeistret for julekaker, og heldigvis synes samboeren min det samme. Jeg liker kjøpepepperkaker bedre enn hjemmebakte, og jeg har faktisk en boks stående fra i fjor... Så her går det lite kaker. Vi er som regel mest borte i jula og spiser mye borte, så når vi er hjemme får vi mer lyst på sunn mat, faktisk. Blir så ugh av all den tunge, søte maten. Hvis jeg hadde hatt barn hadde jeg nok tatt opp tradisjonen med å bake, for jeg syntes det var så koselig da jeg var liten - selv om pepperkakene aldri ble spist opp i ettertid, for jeg orket bare et par stykker før jeg var lei...for resten av sesongen. :ler:

Skrevet
Jeg begynner med lussekatter 13. desember, og så blir det vel julekakebaking fra da av. I år skal jeg bake pepperkaker, kokosmakroner, kransekake, brune pinner, shortbread, havreflarn og biscotti. Og så skal jeg lage eggelikør og mokkalikør.

Kan vi få oppskriftene dine, Arkana? Pleeeaaaase :)

Skrevet
Kan vi få oppskriftene dine, Arkana? Pleeeaaaase :)

På alt?

Skrevet

Jeg begynner nok å bake om en ukes tid, når de to verste eksamnene er ferdige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...