Gjest Gjest Skrevet 17. november 2009 #1 Skrevet 17. november 2009 Firmaet har flere millioner på sparekonto, er det noen lure steder å sette pengene? Er skeptisk til såkalte økonomirådgivere..
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2009 #2 Skrevet 17. november 2009 Og du er mindre skeptisk til oss KG-brukere? Beste stedet å ha overskuddslikviditet er i bank - dere kan binde deler av innskuddet til fastrente, p.t. er denne renten i de fleste banker svært bra!
Aurela Skrevet 17. november 2009 #3 Skrevet 17. november 2009 Hadde jeg vært deg ville jeg nok snakket med flere rådgivere i banker f.eks. Skjønner at du kan være skeptisk, men jeg ville vært mer skeptisk til råd fra folk som du ikke vet om har peiling på forskjellige sparetips.
Gjest Apis Skrevet 17. november 2009 #4 Skrevet 17. november 2009 Får stadig vekk e-mail med avsender i Nigeria som vil ha meg med på diverse investeringsprosjekter med skyhøy forentning. Kan sikkert formidle kontakt?
investor Skrevet 17. november 2009 #5 Skrevet 17. november 2009 Alt avhenger av hvilket tidshorisont, hvilket likviditets krav firmaet har osv. hva pengene skal brukes til i fremtiden? Nå vet jeg ikke hva firmaet driver med, men er det kapitalkrevende så vill jeg hatt en god del meget likvide midler. Gjerne binde noe på rentepapirer/sertifikater/(stats)obligasjoner. Når det gjelder aksjer, ville jeg utelukkende se på aksjer som betaler utbytte og meget likvide. Ville ikke kjøpt noe før vi får se en korreksjon på nedsiden i markedene. Fond ville jeg rett og slett glemt slik markedene er nå.
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2009 #6 Skrevet 18. november 2009 Firmaet har flere millioner på sparekonto, er det noen lure steder å sette pengene? Er skeptisk til såkalte økonomirådgivere.. På kontoen min...
investor Skrevet 18. november 2009 #8 Skrevet 18. november 2009 eiendom Det er en mulighet man bør vurdere. Men det kommer helt an på hvilken tidshorisont man har på investeringen. Man bør ha land tidshorisont og man vil få ekstra arbeid/utgifter ved utleie osv Husk også endringen i ligningsverdiene fra nyttår. Et enklere alternativ kan være å kjøpe REIT fond (eiendomsfond) er en god del bra eiendomfond notert på diverse børser som gir bra utbytte.
investor Skrevet 18. november 2009 #9 Skrevet 18. november 2009 Du kan vurdere å ta kontakt med de store bankenes privat banking avdelinger, de er seriøse. Eks. www.dnbnor.no/privatbank/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå