Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Firmaet har flere millioner på sparekonto, er det noen lure steder å sette pengene? Er skeptisk til såkalte økonomirådgivere..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og du er mindre skeptisk til oss KG-brukere? ;)

Beste stedet å ha overskuddslikviditet er i bank - dere kan binde deler av innskuddet til fastrente, p.t. er denne renten i de fleste banker svært bra!

Skrevet

Hadde jeg vært deg ville jeg nok snakket med flere rådgivere i banker f.eks. Skjønner at du kan være skeptisk, men jeg ville vært mer skeptisk til råd fra folk som du ikke vet om har peiling på forskjellige sparetips.

Skrevet

Får stadig vekk e-mail med avsender i Nigeria som vil ha meg med på diverse investeringsprosjekter med skyhøy forentning.

Kan sikkert formidle kontakt? :lur:

Skrevet

Alt avhenger av hvilket tidshorisont, hvilket likviditets krav firmaet har osv. hva pengene skal brukes til i fremtiden?

Nå vet jeg ikke hva firmaet driver med, men er det kapitalkrevende så vill jeg hatt en god del meget likvide midler.

Gjerne binde noe på rentepapirer/sertifikater/(stats)obligasjoner.

Når det gjelder aksjer, ville jeg utelukkende se på aksjer som betaler utbytte og meget likvide. Ville ikke kjøpt noe før vi får se en korreksjon på nedsiden i markedene.

Fond ville jeg rett og slett glemt slik markedene er nå.

Skrevet
Firmaet har flere millioner på sparekonto, er det noen lure steder å sette pengene? Er skeptisk til såkalte økonomirådgivere..

På kontoen min...

Skrevet
eiendom

Det er en mulighet man bør vurdere. Men det kommer helt an på hvilken tidshorisont man har på investeringen. Man bør ha land tidshorisont og man vil få ekstra arbeid/utgifter ved utleie osv

Husk også endringen i ligningsverdiene fra nyttår.

Et enklere alternativ kan være å kjøpe REIT fond (eiendomsfond) er en god del bra eiendomfond notert på diverse børser som gir bra utbytte.

Skrevet

Du kan vurdere å ta kontakt med de store bankenes privat banking avdelinger, de er seriøse.

Eks.

www.dnbnor.no/privatbank/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...