Gjest seriøs_person Skrevet 17. november 2009 #1 Skrevet 17. november 2009 Har lest en del bøker om hvordan man kan bli rik. mange av dem foreslår eiendomsinvestering. de fleste bøkene er skrevet i USA og jeg er litt usikker på om man kan bruke rådene her i Norge. kjøpe, pusse opp, selge. har bakgrunn som designer. vennligst bare seriøse svar.
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2009 #2 Skrevet 17. november 2009 Dette funka bra fra tidlig nittitall og utover, til omtrent 2007-2008. Nå ville jeg satt meg ordentlig inn i utviklingen av boligprisene og økonomi forøvrig. Hvis du husker høsten 2008 og har sett hvordan det gikk med boligprisene i USA fram til og etter den krisa, ser du at det er fare for å TAPE penger også Men de boligene som har fått gjennomgå hardest er nok nybygg.
Gjest seriøs_person Skrevet 17. november 2009 #3 Skrevet 17. november 2009 Dette funka bra fra tidlig nittitall og utover, til omtrent 2007-2008. Nå ville jeg satt meg ordentlig inn i utviklingen av boligprisene og økonomi forøvrig. Hvis du husker høsten 2008 og har sett hvordan det gikk med boligprisene i USA fram til og etter den krisa, ser du at det er fare for å TAPE penger også Men de boligene som har fått gjennomgå hardest er nok nybygg. skal først sette igang om ca to år. jeg vil se an, hvor stabilt boligmarkedet blir etter finanskrisen. vil forberede meg og også finne ut, hva jeg skal satse på.
Nelly Pelly Skrevet 17. november 2009 #4 Skrevet 17. november 2009 Det er kanskje andre skatteregler i Norge? Her må man skatte av gevinsten ved huskjøp hvis man ikke har bodd selv i huset det siste året. Kan hende det er lurere å kjøpe en utleiebolig med flere leiligheter å leie ut disse. Evt bygge et hus med 4stk leiligheter og selge alle leilighetene etterpå.
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2009 #5 Skrevet 17. november 2009 Har lest en del bøker om hvordan man kan bli rik. mange av dem foreslår eiendomsinvestering. de fleste bøkene er skrevet i USA og jeg er litt usikker på om man kan bruke rådene her i Norge. kjøpe, pusse opp, selge. har bakgrunn som designer. vennligst bare seriøse svar. Finn noe smart å importere i fra Kina og å selge på nettet. Begynn i det små og utvid gradvis og kontrollert. That's it.
investor Skrevet 17. november 2009 #6 Skrevet 17. november 2009 (endret) Nå har bolig vært en boble i stort sett hele verden de siste årene. Benyttet selv muligheten til å kjøpe xx antall boliger i flere land, etter den sprakk. Norge tror jeg enda er i en boble, som kanskje kan vare noen år før den sprekker. I USA ble stort sett alle verdiene tjent også visket bort når den sprakk... Det finnes ingen enkel vei til å bli rik noen steder, men det er nok lettere i et rikt land enn et fattig. Eiendom eller aksjer kan hvem som helst bli rik på om man bare setter seg inn i markedet. Sparer og bygger seg opp langsomt. Det er nok de to enkleste måtene å bli rik på. NB! Husk at det innføres høyere skatt på bolig nummer 2 osv fra nyttår, det ser ut som regjeringen stille vil ta luften ut av boligboblen. Endret 17. november 2009 av investor
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2009 #7 Skrevet 17. november 2009 Har lest en del bøker om hvordan man kan bli rik. mange av dem foreslår eiendomsinvestering. de fleste bøkene er skrevet i USA og jeg er litt usikker på om man kan bruke rådene her i Norge. kjøpe, pusse opp, selge. har bakgrunn som designer. vennligst bare seriøse svar. Det må være en gammel bok du leser. Mye vann har rent i fossen siden den ble skrevet. Siden kom finanskrisen,og vi vet hvordan den gikk, og hvordan det er nå. Skal du blir rik,bør du ha noen kroner,vær kynisk,hest gå utenom lovverket også. Her i landet er det lettere å få tilgivelse enn tillatelse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå