Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om jeg kanskje forventer for mye av min kjære. Eller er han slapp?

Han jobber hver dag mens jeg sitter hjemme og studerer. Når han kommer hjem står jeg som oftest klar med middag. Etter middagen legger han seg på sofaen og sovner, selv om han forteller meg at det ikke skal skje. Han gjør liksom aldri noe. Hvis jeg trenger hjelp eller noe bør gjøres, så må jeg alltid mase for at det skal bli gjort. Det føles som at alt ansvar er lagt over på meg.

Han klager også ofte over at vi ikke gjør noen ting, men tar aldri intiativ selv fordi han er så sliten og heller vil sove bort dagen. Hvis jeg har noen forslag er de sjelden gode nok.

Noe som også plager meg litt er at jeg har en følelse av at han glemmer meg litt. For noen helger siden besøkte han foreldrene sine uten meg, da stakk han på lokalpuben uten å gi noen beskjed om det, selv om han visste at jeg var ute et annet sted. Jeg trodde han hadde lagt seg fordi jeg ikke fikk tak i han etter tolv, men så viste det seg jo i ettertid han han hadde vært ute han også. Og hvis vi er ute sammen føler jeg at han har en liten tendens til å la meg sitte igjen ved bordet mens han går rundt å mingler. Spesielt hvis vi er sammen med vennene hans. Det er greit det, men jeg føler bare at han kanskje kan ta litt hensyn til meg også, som faktisk ikke kjenner så mange.

Jeg er veldig i tvil nå, men vet ikke om dette er bra nok for meg. Eller om det er jeg som må jobbe med meg selv og kanskje bli litt tøffere.

Noen synspunkter hadde vært flott:)

Beklager lengden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ut ifra det du beskriver så virker han litt slapp og tiltaksløs. hvor lenge har dere vært sammen?

Gjest Supermimz
Skrevet

Lengden var da ikke noe å beklage :) Er du litt sky og stille i sosiale situasjoner? Husk at folk setter pris på at man tar initiativ selv til samtale. Om du er sjenert så er det ikke din samboer's ansvar, men det er noe du kan fikse selv :)

Kansje er det ikke i hans natur å introdusere. (men spør han gjerne om han kan jobbe med å inkludere deg i sosiale situasjoner, med lovnad om at du selv også skal være mere utadvent feks)

Spiser han riktig og tar vitaminer? .. Min sambo jobber mye, mens jeg jobber hjemmenifra, og siden han har en krevende stilling så er sier det seg selv at han er helt kaputt når han kommer hjem..

Skrevet

Dette er TS igjen. vi har bodd sammen i halvannet år. Han har ikke så veldig slitsom jobb, han er kunderådgiver i bank.

Jeg føler ikke selv at jeg er så veldig sjenert. Jeg vil bare så gjerne føle at han setter pris på å være sammen med meg ute blandt folk også. Han introduserer, og så stenger han meg ute på en måte. Jeg føler vel kanskje at det ikke er noe viktig for han å ha meg med i samtalen.

Skrevet

Han trenger å hvile etter jobb. Hvordan er nattesøvnnen? Hvor mange timer?

Skrevet
Han trenger å hvile etter jobb.

det er ikke normalt for unge mennesker å måtte hvile etter jobb, spesielt ikke hvis de sitter bak en pult hele dagen.

Skrevet (endret)

Kanskje han ikke sover skikkelig om natten? Kanskje jobben er stressende (selv om det er kontorjobb)?

Hvor bor foreldrene hans (i samme by, eller langt borte, mener jeg)? Og hvorfor må ha si fra om han går på lokalpuben? Skjønte ikke helt den...?

Endret av Jade

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...