Gå til innhold

Allergisk mot valper

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Eva_*
Skrevet

Er det mulig å være allergisk til valper og ikke til voksne hunder?

Vi skaffet oss en wheaten terrier valp i sommer. Han går godt inn i familien og vi har blitt veldig knyttet til han. Grunnen til at vi valgt wheaten er at sønnen min har katteallergi og vi ville velge en såkalt allergivennlig hund, i tillegg til at det virket som den perfekte familiehund. Det går kjempefint og sønnen min har ingen reaksjoner, og hunden er helt topp. Men.. det har altså mannen min plutselig fått. Han er vokst opp med hund hjemmefra, og har vært mye med andre typer hunder. Reaksjonene han har er rennende nese og litt tette luftveier. Dette kom så uventet på oss i og med at han aldri har reagert på dyr før. Da vi besøkte oppdretterne hadde han ingen reaksjoner, både på det første besøket da vi plukket ut valpen fra kullet og da vi hentet han. Det begynte et par dager etter han kom hjem.

Har lest på nettet at det finnes folk som reagerer på valper og ikke på voksne hunder. Vår valp er nå 6 måneder. Er det noen som kjenner til andre som er allergisk til valper? Det vi håper på er selvsagt at allergien går over når han før den voksne pelsen sin.

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...