Gå til innhold

Veldedige gaver


Gjest Gjest_Lurer_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Lurer_*

Når jeg sier at jeg heller vil ha en "gris" til Afrika og lignende enn en nipsting til 150kr, blir jeg av mange møtt med skepsis.

For min del skulle jeg gjerne gitt slikt til alle som får "vennegaver" av oss, fordi jeg ikke ser helt poenget med å kjøpe småtterier som antagelig blir gitt til loppis eller stuet vekk.

Så.. jeg lurer på hvorfor enkelte er i mot dette?

Sånn som jeg ser det er det jo bare positivt, man gjør en god gjerning samtidig som man viser at man bryr seg om vedkommende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_pasta_*

Om du ønsker deg det, så er jo det fint for deg ;)

Men jeg er i mot å gi det til folk du ikke vet om vil ha det.

Søk i tråder, så finner du same tema der, med mange argumenter begge veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært diskutert opp og i mente hver jul ;)

Du må ønske deg hva du vil, og å gi en veldedig "gave" på vegne av noen som har ønsket seg det, er helt ok. Men å gjøre noe slikt til dem som ikke har ønsket seg det, blir helt feil.

De får nemlig ikke noe. Det man gjør når man "gir" en veldedig "gave" er at man ikke gir noe til Kari, men til en eller annen fattiglem i Afrika. Da kan man ikke si at man har gitt gave til Kari, for hun har jo ikke fått noe. Man må si at i år har ikke Kari fått noen gave, for jeg valgte å gi til noen i Afrika i stedet. Da er det jo forståelig at Kari føler seg snytt om hun har kjøpt og gitt noe til deg, mens du derimot ikke gir noe til henne, men likevel går rundt og sier at du har gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...