Gå til innhold

Min samboer reiser vekk i 4 måneder

Anbefalte innlegg

Gjest snartalene
Skrevet

Samboeren min fant for en stund siden ut at hun skulle ta noen fag utenlands, da 4 måneder på Bali. Jeg sa til henne at jeg ikke likte tanken helt, men at hun måtte få lov til å gjøre som hun ville. Kan liksom ikke og har ingen rett til å nekte henne det. Så kommer problemet. Er til vanlig ingen spesiellt sjalu type, men må si jeg ikke liker tanken på at hun er sammen med mange fremmede i 3 måneder uten å se noe til meg.. Her kommer de unødvendige tankene inn i bildet.

Men har noen tips til meg? Tips som kan få de månedene til å føles lettere? Dette plager meg langt mer enn hva jeg hadde trodd :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snu på flisa, hvorfor skal det være verre for deg å sitte her mens hun er på Bali, enn det er for henne å sitte der mens du er HER?

I verste fall så skjer det noe der nede. Men sjansen for at det blir noe annet for henne enn en tidsbestemt/situasjonsbestemt greie. Som blir borte når hverdagen kommer. Er ganske overhengende.

Tenk om DU treffer noen HER? I vant miljø, med felles venner, felles interesser, samme bakgrunn. Sjansen for at dette vil vare er temmelig mye større.

Så hvem tapte?

Som du kan se så er alt samme bare tankespinn og tull. Og sånt kan man faktisk styre selv med litt innsats. Det er ikke noe du får gjort med hennes valg uansett hvor mye du tenker på det. Så da kan du like gjerne tenke positivt og konsentrere deg om å bli en bedre utgave av deg selv, mens hun er borte. :jepp:

Skrevet

Hei, jeg har selv reist bort fra min kjære i 4 mnd. Tips er å holde jevnlig kontakt, gjerne gjennom skype, der dere kan ringe gratis.

Ellers fortell hverandre hvordan dere har det, og vær åpen for for den andres oppfattelse av situasjonen.

Har en mnd igjen nå, og bortsett fra masse savn, har det gått veldig bra. Vi anser også forholdet vårt som sterkere pga hvordan vi takler utfordringene dette gir. Det at han unnet meg sjansen (dvs støttet meg, og ikke klaget/protesterte) til å se litt av verden og prøve meg på egenhånd, gjør meg enda sikrere på at det er han jeg vil ha.

Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Er du selv student?

Kunne du tenke deg å ta noen fag utenlands selv?

Kanskje du kan reise et annet sted? :)

Gjest WildRider
Skrevet

Kan tenke meg at 4 måneder med savn er fælt og ille, gjør det ikke akkurat bedre at du selv peprer huet med sjalusi tanker og slikt styr. Trikset tror jeg nok er å holde kontakt jevnlig, og vise hverandre at dere setter pris på, elsker og savner hverandre.

Skrevet

Hei!

Syns det er kjempe bra at du gir henne sjansen til å reise vekk noen mnd! Det er veldig viktig at man støtter hverandre i drømmer og ønsker! Hadde selv en kjæreste som nærmest nektet meg å dra på en studietur som skulle vare i seks uker, og angrer helt sinnsykt på det i ettertid at jeg hørte på han! Det er slutt nå, av andre grunner, men kan godt hende at det var en faktor som spilte inn på avgjørelsen jeg tok...

Har nå en kjæreste, og han studerer i utlandet, og har vært borte siden midten av august. Jeg savner han mye, men finner på ting som gjør at hverdagene går lettere. Kveldene er jo verst, men sørger for å ha en god bok å lese på senga til jeg blir så trøtt at jeg sovner nesten med boka på nesetippen!

Jeg sliter også av og til med sjalusi, og hvertfall hvis jeg ser han får seg jente venner på facebook (latterlig egentlig..), men klarer å styre det, og spør ikke ang. de..

Lykke til! Det går nok fort skal du se:)

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Ha masse webcamsex så går det så bra atte...

Gjest MikeWaters
Skrevet
Samboeren min fant for en stund siden ut at hun skulle ta noen fag utenlands, da 4 måneder på Bali. Jeg sa til henne at jeg ikke likte tanken helt, men at hun måtte få lov til å gjøre som hun ville. Kan liksom ikke og har ingen rett til å nekte henne det. Så kommer problemet. Er til vanlig ingen spesiellt sjalu type, men må si jeg ikke liker tanken på at hun er sammen med mange fremmede i 3 måneder uten å se noe til meg.. Her kommer de unødvendige tankene inn i bildet.

Men har noen tips til meg? Tips som kan få de månedene til å føles lettere? Dette plager meg langt mer enn hva jeg hadde trodd :tristbla:

Du må lære deg å kontrollere de negative tankene og ikke la de så små frø i hodet ditt. Din samboer kan rent hypotetisk være utro mot deg når dere er hjemme også, ikke la frykt og konsekvenstenkning ødelegge nåtiden. Du klarer ikke å skjule det, blir mistenksom og kald og skyver henne vekk når hun trenger deg nærme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...