Gå til innhold

Webhotell

Gjest hosting

Anbefalte innlegg

Jeg skal flytte min vesle koseblogg over på webhotell. Den har ganske mye trafikk, mesteparten av den fra USA, så jeg vil ha server der borte. Jeg vil ha et stort webhotell med høy trafikkgrense. Ikke nødvendigvis ubegrenset trafikk/lagring, for jeg har noen dårlige erfaringer med det.

Er det noen som vet om gode hostingpartnere? (Ikke one, domeneshop osv.. De har ikke webserver i USA).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal flytte min vesle koseblogg over på webhotell. Den har ganske mye trafikk, mesteparten av den fra USA, så jeg vil ha server der borte. Jeg vil ha et stort webhotell med høy trafikkgrense. Ikke nødvendigvis ubegrenset trafikk/lagring, for jeg har noen dårlige erfaringer med det.

Er det noen som vet om gode hostingpartnere? (Ikke one, domeneshop osv.. De har ikke webserver i USA).

Her er det masse om webhotell fra alle verdens kanter. Er noen tester der, og du kan sammenligne webhotell fra en haug av hoster. Kanskje det du er på utkikk etter?

Her er en engelsk side med masse nyttig info om webhosting. Blant annet hvem de store aktørene er. Kjekt å vite, siden vi er inne i en finansielt turbulent periode.

Kanke gi deg en konkret anbefaling her, har webhotell fra en av dem du ikke vil høre om. Min side er for nordmenn, though.

Gi gjerne beskjed om hvilket webhotell du valgte, og hvorfor. Planlegger et prosjekt for gutta over seas, seru. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du ha bloggen over på amerikansk server? Den blekka du må lese og signere er mer enn god nok grunn til å ikke velge server i USA...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du ha bloggen over på amerikansk server? Den blekka du må lese og signere er mer enn god nok grunn til å ikke velge server i USA...
Fordi jeg ikke er så opptatt av hva jeg må gjøre for å tilfredstille de besøkende. Grunnen til at jeg har mye trafikk, er fordi jeg ønsker brukernes beste.

Som jeg nevnte i det første innlegget er de fleste av dem fra USA. Med server i USA får man kjappere responstid, sidene laster fortere og brukerne slipper å vente seg grønne på at websidene skal laste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg ikke er så opptatt av hva jeg må gjøre for å tilfredstille de besøkende. Grunnen til at jeg har mye trafikk, er fordi jeg ønsker brukernes beste.

Som jeg nevnte i det første innlegget er de fleste av dem fra USA. Med server i USA får man kjappere responstid, sidene laster fortere og brukerne slipper å vente seg grønne på at websidene skal laste.

Du skal ha helt hinsides mange tilskuere (av typen VG Nett) dersom folk over dammen skal legge merke til om du har byttet server. Ellers har siden din sovet over hos et sinnsykt dårlig webhotel. I tillegg er du beskyttet av europeisk lov dersom du skulle finne på å gjøre noe i gråsonen. Amerikanere har en tendens til å saksøke litt for fort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skal ha helt hinsides mange tilskuere (av typen VG Nett) dersom folk over dammen skal legge merke til om du har byttet server. Ellers har siden din sovet over hos et sinnsykt dårlig webhotel. I tillegg er du beskyttet av europeisk lov dersom du skulle finne på å gjøre noe i gråsonen. Amerikanere har en tendens til å saksøke litt for fort...

Nå tror jeg du prøver å gjøre alt du kan, bare for å ha rett. Det du sier er ikke riktig.

Responstid påvirkes av flere faktorer enn ressursene på webserveren den ligger på.

Det finnes flere grunner til hvorfor man vil ha serveren i det samme landet som majoriteten av brukerne. Farten er én av dem.

Jeg har hatt webhotell fra norske og utenlandske selskaper, både i Europa og Skandinavia. Hvis man kjører speedtester, eksempelvis som den du finner her: http://www.webpagetest.org/

Så vil du se at responstiden på nettstedet blir betydelig påvirket av hvor serveren er plassert. Fart og responstid er to vidt forskjellige ting. Du kan oppnå god fart fra USA, men responstiden vil uansett lide. Det samme gjelder motsatt vei, og slik er det bare pga den lange avstanden.

Du kan spørre gamere om dette er tilfellet for spillservere. Gamere er også opptatt av lav responstid, ellers oppstår det lagg.

Vær heller fornøyd med at jeg lærer deg noe her, enn å si imot bare for å ha rett. Dette er ikke et tema for diskusjon og erfaring, men rett og slett en udiskuterbar begrensning i teknologien vi har per dags dato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg du prøver å gjøre alt du kan, bare for å ha rett. Det du sier er ikke riktig.

Responstid påvirkes av flere faktorer enn ressursene på webserveren den ligger på.

Det finnes flere grunner til hvorfor man vil ha serveren i det samme landet som majoriteten av brukerne. Farten er én av dem.

Jeg har hatt webhotell fra norske og utenlandske selskaper, både i Europa og Skandinavia. Hvis man kjører speedtester, eksempelvis som den du finner her: http://www.webpagetest.org/

Så vil du se at responstiden på nettstedet blir betydelig påvirket av hvor serveren er plassert. Fart og responstid er to vidt forskjellige ting. Du kan oppnå god fart fra USA, men responstiden vil uansett lide. Det samme gjelder motsatt vei, og slik er det bare pga den lange avstanden.

Du kan spørre gamere om dette er tilfellet for spillservere. Gamere er også opptatt av lav responstid, ellers oppstår det lagg.

Vær heller fornøyd med at jeg lærer deg noe her, enn å si imot bare for å ha rett. Dette er ikke et tema for diskusjon og erfaring, men rett og slett en udiskuterbar begrensning i teknologien vi har per dags dato.

Som du selv sier (bare på en veldig tung og teknisk måte):

Du skal ha helt hinsides mange tilskuere (av typen VG Nett) dersom folk over dammen skal legge merke til om du har byttet server.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg sier ikke det.

Hvis jeg har ei fil på en server i Norge og det kommer en amerikaner inn, så vil responstiden på den fila kanskje være 1 sekund. På ei webside er det ofte mange filer: Bilder, iconer, en videosnutt, litt javascript, css osv. JavaScript-filer stopper faktisk opp nedlastningsprosessen på alle filer, idet de begynner å laste. Kjedelig, siden de fleste JS-filene ligger i <head>-seksjonen av HTML-dokumentet.

Med 1 sekund responstid vil altså brukerne måtte vente ganske mange sekunder, alt etter hvor mange filer som hentes inn i HTML-dokumentet. Dette skjer ikke pga dårlig server, men fordi avstanden er lang og dermed responstiden treg.

Med en server i USA går denne responstiden dramatisk ned, fordi avstanden er kortere. Dermed opplever brukerne mye raskere nettsider.

Dette skjer helt uavhengig av hvor mange brukere som er på siden.

Hvis man i tillegg bruker mod deflate for å komprimere, så går det enda fortere. Dette handler om å legge til rette for mest mulig effektiv overføring av informasjon til klienten.

Jeg anbefaler deg heller å ta til deg kunnskapen, fremfor å prøve å få rett. Her har du feil, feil, feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei :D

Trenger du mye trafikk og mye diskplass, så anbefale jeg hostm2.com

hostm2.com er en internasjonal Webhotell Company (USA,NL,UK,)

De har en webpakke som kalles

M2 Basic, Det er for bloggere, de får Ubegrenset Trafikk og Diskplass. Det vil si at du kan laste opp hvor mye du vil!

Desuten har de autoinstaller module, det vil si viss du for eks er ny i blogg og ikke vett hvordan du skal starte opp en hjemmeside med din egen .com, .net,.org domene. så kan du med noen få klikk installere wordpress(verdens beste blogg system), joomla(CMS), Cubecart(Netthandel,viss du skal starte bussines) og mer..

Jeg har våre kunde over 1 år, og nettsiden min har aldri våre nede!

Anbefale dåkk alle!

For de som kjøpe så har eg rabattkode viss dere vil ha: 20%offall

Rabattkoden gir 20 rabatt for alle webpakkene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :D

Trenger du mye trafikk og mye diskplass, så anbefale jeg hostm2.com

hostm2.com er en internasjonal Webhotell Company (USA,NL,UK,)

De har en webpakke som kalles

M2 Basic, Det er for bloggere, de får Ubegrenset Trafikk og Diskplass. Det vil si at du kan laste opp hvor mye du vil!

Desuten har de autoinstaller module, det vil si viss du for eks er ny i blogg og ikke vett hvordan du skal starte opp en hjemmeside med din egen .com, .net,.org domene. så kan du med noen få klikk installere wordpress(verdens beste blogg system), joomla(CMS), Cubecart(Netthandel,viss du skal starte bussines) og mer..

Jeg har våre kunde over 1 år, og nettsiden min har aldri våre nede!

Anbefale dåkk alle!

For de som kjøpe så har eg rabattkode viss dere vil ha: 20%offall

Rabattkoden gir 20 rabatt for alle webpakkene :)

Glemte å si : Responstiden er veldig kjapt, de har 1Gb/s hastighet! vanlig web kompany har 100mb/s !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...