Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er så fornøyd med kjøkkenet vi kjøpte i mai. nå har vi endelig satt det opp og alle som har vært på besøk er kjempe misunnelige.

Er det noen andre som har erfaring med kjøkken fra ikea.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei Karen, jeg har ikke erfaring med Ikea kjøkken, men jeg vurderer sterkt og kjøpe et.

Vi skal nemlig pusse opp kjøkkenet, så jeg har sett meg ut et kjøkken i Ikeakatatlogen jeg har VELDIG lyst på

Gjest Embla s
Skrevet

Om jeg har!! Har så langt rukket å lage to stykk IKEA kjøkken. Blir snart ett til! (lager IKEA kjøkken hvert sted jeg bor, skjønner du).

Det første var et drømmekjøkken i glatt bjørk med frostede glassdører i overskapene (nexus) og frostet bøyle håndtak (små på dører, lange på skuffer). Innebygde hvitevarer (sort og stål) stål hette (sånn frittstående "trekantet", sort benkeplate etter mål, sort/grå kompositt vask (tror ikke de fører den lengre :( ). Mot spisestuen hadde jeg vanlige benkeskap i kjøkkenet. På andre siden (med skapdører i spisestuen) hadde jeg høyere overskap (med benkeplate over) slik at benken på kjøkkensiden ble skjult fra spisestuen selv om det var åpent.

Det andre kjøkkenet var et utstillingskjøkken jeg kjøpte super billig. Det var også fint, hvitt med innebygde hvitevarer i stål og innebygd kjøl/frys. med benkeplate i bøketre. Det var fint, men ikke helt slik jeg aller helst ville hatt det.

IKEA kjøkken er veldig bra, kvaliteten er god og prisen er fantastisk, sammenlignet med hva som helst!!

(I interiørblader ser man ofte IKEA kjøkken i eksklusive leiligheter hos folk som har mer enn råd til mye annet. Det er et godt tegn) :wink:

Kos deg med kjøkkenet ditt, Karen!!

Skrevet

Jeg har IKEA-kjøkken som arbeidsbenk/oppbevaringsmulighet på vaskerommet. Tilsammen er det 7-8 over-/underskap + 1 høyskap. Jeg er kjempefornøyd!!

Nå bruker jo ikke jeg dette som kjøkken, men det blir jo slitasje og vannsøl uansett.

Åååå, det er mange fine IKEA-kjøkken!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for svar!

Før jeg kjøpte mitt kjøkken så besøkte jeg noen som hadde samme kjøkken, jeg ble helt trollbunden da. Det så så lukseriøst ut der. Det var i et helt nytt hus. De hadde valgt bort det kjøkkenet som fulgte med byggesettet og valgte ikea kjøkken.

De fra boligfirmaet var så begeistret for dette kjøkkenet at de ville bruke det i sin nye bolig katalog.

Men det som jeg syntes var vanskelig når jeg hadde bestemt hvilket kjøkken jeg ville ha var hvilke farger som jeg kunne bruke til, men det ser ut som jeg traff med fargevalget.

Kjøkkenet er hvit (type ståt) med sorte smijernshåndtak. Benkeplatene kjøpte jeg på obs (billigsalg selvfølgelig). Fargen på veggen ble en varm lys brunfarge, noe alla kakaofarge. Gulvbelegget er imiterte fliser i omtrent samme kakaofarge og med litt blåaktig/sorte fliser.

Syntes det var morro å sette sammen sitt eget kjøkken selv. mannen min hadde null interesse og er lite praktisk anlagt. Det var stort sett jeg som satt sammen alle delene og det var ikke lite heller. Nå som jeg har fått til kjøkkenet i vår lille borettsleilighet kribler det egentlig litt etter å få sitt eget hus, men det får vente noen år.

:lol:

Skrevet

Obs.. glemte å logge meg på, men alle skjønte vel at den over var Karen?

Skrevet

Har bare prostive ting å si om IKEAs kjøkken.

Har hatt 3 forskjellige typer i 3 boliger og har aldri hatt problemer.

Dessuten er det gøy å tegne kjøkken, sette sammen og se hvor fint det blir.

Tipper at det blir IKEA neste gang også jeg.

Men vi har tenkt å bli boende en stund (for alltid?), så det er mulig at vi bare kjøper nye dører og dekksider m.m.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...