Gå til innhold

Motorsykkelferie i Colombia

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har reist rundt i Colombia fra kysten og innover i landet, rundt Amazonas og ut igjen til Stillehavskysten?

Har planer om ferie til Colombia og lurte hva dere synes om landet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Colombia er et fint land med varierende landskap, og mange hyggelige, varme mennesker.

Men, det er farlig der. Jeg ville aldri dratt på motorsykkelferie der, for å si det slik.

Jeg har vært i landet noen uker, og vi levde en veldig beskyttet tilværelse på grunn av all kriminaliteten og uroen i landet. Det var ikke ønskelig at vi vandret noe særlig rundt på egenhånd.

Skrevet

Colombia er et land mer svært mye kriminalitet. Jeg ville ikke reist alene der. Kanskje hvis man er en gruppe med en svært dyktig guide (og muligens noen sikkerhetsvakter)...

Skrevet (endret)

*slettet grunnet dobbelposting*

Endret av Grønt blad
Skrevet

Du kan finne mange reiseinnlegg frå Columbia her.

Eg synast Colombia var heilt fantastisk. Av alle landa i Mellom- og Sør-Amerika, så trur eg det var Colombia som endte opp som favoritten. Men eg har kun vore på kysten.

Der er nok mykje kriminalitet ja, men om ein tar sine forhåndsreglar trur eg det går fint. Der var mykje militærfolk/ vakter overalt, og alle vi møtte var veldig greie.

Men å reise rundt aleine på motorsykkel må eg seie eg synast høyres skummelt ut altså. Men eg har lest eitpar bloggar om folk som har gjort det, så det går vel kanskje fint? :)

Skrevet
Du kan finne mange reiseinnlegg frå Columbia her.

Eg synast Colombia var heilt fantastisk. Av alle landa i Mellom- og Sør-Amerika, så trur eg det var Colombia som endte opp som favoritten. Men eg har kun vore på kysten.

Der er nok mykje kriminalitet ja, men om ein tar sine forhåndsreglar trur eg det går fint. Der var mykje militærfolk/ vakter overalt, og alle vi møtte var veldig greie.

Men å reise rundt aleine på motorsykkel må eg seie eg synast høyres skummelt ut altså. Men eg har lest eitpar bloggar om folk som har gjort det, så det går vel kanskje fint? :)

Når det gjelder sikkerhet tenkte jeg faktisk mest på slanger og slikt faktisk innover i Amazonas-områdene. Har hørt at det har blitt mye bedre når det gjelder kriminalitet, så regner med det skal gå greit. Er det et must å dra innom Bogota før man kjører ut i jungelen eller er det unødvendig etter deres mening?

Skrevet

Min mening er at Colombia er trygt, jeg har vært der i over et år dersom man teller sammen alle reisene mine. Man burde klare å holde seg unna problemer både i de store byene og dersom man reiser på kysten.

I mai leide jeg og en kamerat bil og dro fra Cartagena mot nordøst. Det er jo litt anderledes enn motorsykkel, men du kan lese mer om det her: http://www.colombiareiser.no/Reisebrev/turdel1im.html. Å komme seg til Amazonas på motorsykkel (fra Colombia) vil mildt sagt være en utfordring da det ikke går veier dit.

Vennlig hilsen

Ingvar

www.colombiareiser.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...