Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vurdert en stund nå å få en hudanalyse. Har slitt i flere år med at huden min er både tørr og med litt kviser samtidig. Det bedret seg da jeg gikk over til produkter for sensitivt hud istedenfor de til normal/fet hud, men fortsatt sliter jeg litt..

Huden min blir veldig stram, til tider flasser jeg litt rundt nesa samtidig som jeg har litt kviser rundt munnen og svarte prikker på nesa. Utrolig irriterende!!!

Kan det hjelpe å gå til hudanalyse for å finne ut hva slags hud jeg har?

Og det viktigste av alt.. Jeg bor i Trondheim, men klarer ikke finne noen hudklinikker eller andre som driver med hudanalyse. Noen tips, vær så sniiiill?

Videoannonse
Annonse
Gjest shakeitlikejello
Skrevet (endret)

tørr hud + kviser = fet hud som har fuktfattig hudtilstand. Huden din trenger fukt, ikke fett. Bruker du da fuktighetskremer beregnet for tørr hud med fett i seg, gjør du problemet verre!. Gått i samme fella selv.

Endret av shakeitlikejello
Skrevet

Jeg vil anbefale H2 i thomas angellsgate. Jeg gikk dit når jeg studerte i trondheim for et par år siden. Wenche, tror jeg hun jeg gikk til het. Veldig flink og jeg følte at hun var oppriktig intressert i å hjelpe meg med å anbefale produkter tilpasset MIN hud, ikke bare selge meg de dyreste produktene. Jeg tok hudanalyse der før første behandling... =)

Skrevet
tørr hud + kviser = fet hud som har fuktfattig hudtilstand. Huden din trenger fukt, ikke fett. Bruker du da fuktighetskremer beregnet for tørr hud med fett i seg, gjør du problemet verre!. Gått i samme fella selv.

Sensitiv og tørr er ikke det samme. Vet du nok, men så at ts skrev ingenting om bruk av produkter til tørr hud :P

Skrevet

Element hudpleie på Lade gjør hudanalyse på 30 minutter for 250 kroner.

Blå Lagune i fjordgata er litt dyrere.

Gjest SmallTalk
Skrevet

Er huden din kun tørr, eller blir den fet sånn som du sier i overskriften?

Hvis huden din er fet med tørre punkter som flasser, så har du fuktfattig hud. Dvs at huden din mangle vann, men ikke fett. (Den mangler fuktighet.) Det du trenger da er produkter for dehydrert hud, og ikke tørr hud. Sensitiv hud er noe annet enn tørr hud, fordi sensitiv vil si at du lett reagerer på en del ingredienser osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...