Gå til innhold

alpinski

Gjest Gjest_therese_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_therese_*
Skrevet

Jeg skal kjøpe meg alpinski for første gang.

og har stått i bakken kun et par ganger.

Jeg ser for meg å kjøpe sånne korte ski, da de visstnok skal være lettere å håntere.

Hva heter de korte skiene? Og hvor korte er de i cm?

Ellers, hva anbefaler dere?

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Stine_*
Skrevet

Jeg anbefaler deg å kjøpe carvingski. Gå til en sportsbutikk og snakk med de. Det er ikke vits å kjøpe dyre ski. Invester heller i noen støvler som er gode å ha på seg. Lykke til.

Skrevet

"Korte" ski er ca. 10 cm kortere enn deg selv.

Du er sikker ute etter carvingski og nå til dags er vel dette mer "vanlige ski".

Ang. støvler så er som regel de "billige"(alt er jo relativt når man snakker om alpinutstyr) i comfort-klassen. De dyre er som regel veldig stive og mer "race".

Ellers vil jeg bare si at du ikke skal ha noen som er "ekstra store" så du får i 2 par ekstra sokker. Alpinsko skal være trange og det skal være deilig å komme ut av de på slutten av dagen og det blir IKKE varmere av å ha ekstra store som du kan få flere sokker i.

Vet ikke om det er i den prisklassen du er, men nå til dags får du kjøpt innersko som formes etter beinet. Da kan man altså kjøpe en mindre sko og få en tightere fit som igjen vil bli varmere. Noe å tenke på hvis dette er noe du skal drive med fremover.

Ellers lykke til og ha det fint i bakken!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...