Gå til innhold

Vaksinere barna mot svineinfluensa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 2 barn i barneskolen, er skilt, barnas far er etablert på nytt med ny kvinne, han har nettopp fått en liten baby, født noen uker før termin. Vi deler omsorgen for barna 50-50.

Far ønsker at barna skal ta vaksine mot svineinfluensa, av hensyn til den lille babyen i huset. Slik jeg kjenner han, er han egentlig en vaksine-skeptiker, så jeg mistenker at det er samboeren hans som egentlig vil ta vaksinen! (Min ex og hans samboer er allerede vaksinert,av hensyn til babyen). Jeg har ikke vaksinert meg og ønsker ikke at mine barn skal ta vaksinen, er redd for uheldige langtidsbivirkninger.

Jeg har sagt dette til min ex, men han insisterer, og barna kommer hjem og forteller at NN (ex-ens nye samboer) har sagt at de skal ta vaksinen!!!

Hva skal jeg si/gjøre i denne situasjonen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg synes du skal ta hensyn og vaksinere barna..

Skrevet

Jeg synes de som skal omgås folk i risikogruppen bør vaksineres. Det er veldig vanskelig å skjerme småsøsken som ikke kan vaksineres fra eldre søsken uten at det blir vondt og vanskelig.

Man har ingen som helst bevis for at det er farlig å vaksinere. Man har bevis for at influensa kan være farlig. Nyfødt baby med influensa er slett ikke noen ønkesituasjon.

Hva skjer om det viser seg at de store barna smitter den lille og det skjer noe alvorlig?

Hva vil barna dine selv føle rundt det i ettertid?

Hvem som mener hva er egentlig irrelevant. Du kan ikke klandre en nybakt mor og far for at de ønsker å beskytte babyen. De store barna tåler muligens å få influensaen, babyen gjør det kanskje ikke.

Jeg liker ikke vaksiner, men vi følger vanlig program og vi har valgt å ta denne vaksinen også. Vi har en liten på 7 mnd, og han er vaksinert. Vi venter på tur for 4-åringen.

Skrevet

Jeg syns også du skal la barna vaksineres, siden de er i hyppig nærkontakt med en i risikogruppe som ikke KAN vaksineres. Og jeg syns ikke det er noe rart om exmannen din og/eller mammaen til babyen ønsker det.

Skrevet

Men er det ikke urettferdig å ofre de eldste barna av hensyn til babyen? Burde ikke far og samboeren hans ha tenkt på dette på forhånd?

Gjest Gjest_jaja_*
Skrevet

Jeg synes du skal vaksinere, slik de andre og sier.

Det er anbefalt at de rundt risikopasienter skal vaksineres.

Jeg skjønner at du er bekymret, det er vi alle - men jeg tror du ville følt det annerledes om dette gjaldt en av dine egne.

Vis litt nestekjærlighet og ikke vær så tverr.

Helt uinteressant at du mener at dette er kona som vil, de gjør dette for å skjerme barnet, ikke for å plage deg.

Gjest Gjest_jaja_*
Skrevet
Men er det ikke urettferdig å ofre de eldste barna av hensyn til babyen? Burde ikke far og samboeren hans ha tenkt på dette på forhånd?

Eh, ofre?

Hva mener du? At de ikke skulle ha fått barn?

Hva i alle dager mener du at de skulle ha tenkt på?

De ble jo tom gravide før svineinfluensaen kom?

Skrevet

Hva mener du med ofre? Da kan vi kanskje snu litt på det og spørre om du er villig til at denne lille babyen skal ofres bare for at du skal slippe å vaksinere barna dine?

Jeg fatter bare ikke problemet, det virker nesten som om du prøver å gjøre deg tverr og vanskelig.

Skrevet

Jeg hadde helt klart vaksinert barna, dette er en variant av vanlig influensavaksine som kommer hvert år.

Skrevet

Selvsagt skal du vaksinere ungene - ikke bare av hensyn til eksmannen din sitt nyeste barn, men også for å bekjempe smittespredning på skolen og for å sørge for at dine egne barn ikke blir alvorlig syke eller dør av svineinfluensaen.

Ut av ren nysgjerrighet, har ungene dine gått gjennom det vanlige vaksinasjonsprogrammet, eller er du "skeptisk" til det også?

Gjest Gjest_Tara_*
Skrevet

På hvilken måte skulle far og samboer tenkt på dette på forhånd??? :klø:

Skrevet
Ut av ren nysgjerrighet, har ungene dine gått gjennom det vanlige vaksinasjonsprogrammet, eller er du "skeptisk" til det også?

Det er faktisk ganske mange som er skeptiske til vaksinering:)

Skrevet

Lurer på om du er en smule dum i pappen??

Dem var vel gravide før svineinfluensaen hadde utbrudd i Mexico??

Eller er det det at du synes at dem ikke skulle fått barn sammen.

Vi har svineinfluensa i hus nå og det er ikke noe kjekkt å se på et litebarn som har influensa eller andre sykdommer.

Selv om vi nå har svineinfluensa og bare det ene barnet har vært testet, så skal barna som ikke har vært testet få vaksinen når den blir tilgjengelig for dem.

Skrevet
Det er faktisk ganske mange som er skeptiske til vaksinering:)

Og ingen av dem burde få lov til å reprodusere seg, siden vaksinevegring på vegne av ens barn er svært bevisst og kontrollert barnemishandling.

Skrevet
vaksinevegring på vegne av ens barn er svært bevisst og kontrollert barnemishandling.

Underlig påstand, den må du nesten utdype ?

Skrevet

Jeg har ingen problemer med å forstå TS jeg. Har selv vært meget skeptisk til valget om vaksine. Det å tilføre kroppen en blanding stoffer, som ingen vet hva kan føre til på lang sikt - syntes jeg er skummelt.

Nå har vi fått svineinfluensaen i huset, og jeg slipper derfor "heldigvis" å ta stilling til vaksinen.

Skrevet
Og ingen av dem burde få lov til å reprodusere seg, siden vaksinevegring på vegne av ens barn er svært bevisst og kontrollert barnemishandling.

:slåss: :duskedame:

Gjest Gjest_Anna_*
Skrevet

Jeg støtter deg fullt ut i å ikke ville vaksinere barna dine.

Minner om den lange listen med bivirkninger som er offentliggjort, og det er de bivirkningene de vet om kun etter et par uker.

Sveitsiske myndigheter advarer mot å bruke denne vaksinen på mindreårige, folk over 60, samt gravide.

Det mistenkes at en rekke sykdommer i sentralnervesystemet, bl.a. MS, skyldes div. vaksiner.

Denne vaksinen er ikke utprøvd med tanke på langtidsvirkninger, så jeg hadde heller ikke latt barna mine ta den.

Dersom dere har delt ansvar, kan han ikke vaksinere barna mot din vilje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...