Mayami Skrevet 16. november 2009 #1 Skrevet 16. november 2009 Vi skal gifte oss veldig stille og rolig i USA i jula! Siden det er jul, hadde ikke Sjømannskirken tid til oss, så vi skal gifte oss på Marriage Bureau. Der kan man ta med en iPod med musikk som man vil skal spilles under seremonien. Er det noen som har noen tips til hva vi skal velge? Vi har ikke en sang som er "vår", men vi er glade i klassisk musikk begge to! Takk!
Gjest Pippelipp Skrevet 18. november 2009 #3 Skrevet 18. november 2009 Monteverdi "Pur ti miro" fra L'incoronatione di Poppea. Duett hvor de synger til hverandre at de elsker hverandre. Nyydelig musikk og tekst! Buxtehude "Herr, wenn ich nur dich hab" ikke om kjærlighet til hverandre, men uansett utrolig fin musikk. Sjekk ut CD-en til ensemblet Romanesca "Marini - curiose & moderne inventioni" Purcell "Eternal source of light divine" Vivaldi "Nulla in mundo pax sincera" CD med Il Giardino Armonico "Viaggio Musicale" Det finnes masse nydelige Monteverdi-madrigaler Å, og Schütz! Det var det jeg kom på i farten, nå må jeg gå! Lykke til med musikkvalg!
Mayami Skrevet 18. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 18. november 2009 Tusen takk for tipsene!! Skal sjekke dem ut.. Vi er begge kjempeglade i Vivaldi, så det er mulig vi lander på han!
Thinkerbelle Skrevet 18. november 2009 #5 Skrevet 18. november 2009 å, mange fine å velge mellom:) hva med "The Flower Duet" - jeg syns den er nydelig! Eller "Sonate Pathetique" av Beethoven Siden dere skal gifte dere i julen kan dere jo velge noe klassisk som ofte forbindes med jul: Ave Maria, eller Panis Angelicus..
Gjest Pippelipp Skrevet 19. november 2009 #6 Skrevet 19. november 2009 (endret) Flere av stykkene er relativt korte, så en spilleliste hadde kanskje vært en idé :-) Haha, jeg drømte i natt at du hadde skrevet tilbake at du ikke liker barokkmusikk og at du syntes forslagene mine var teite. Hælle, nå må jeg ta pause fra kvinneguiden, HAHAHAHA! Jeg var i et bryllup en gang hvor de hadde "Bist du bei mir" av Bach og det syntes jeg var utrolig upassende, mer en begravelsessang etter min mening, men sangen er nydelig og det viktigste er jo at brudeparet er fornøyd. Il Giardino Armonico har forresten gitt ut en "Barokk-sviske-CD" som heter "Musica braocca", der vil du nok finne mye fint, ellers går det an å lage en spilleliste med mange forskjellige adagioer og largoer. Åh, men Vivaldi har utrolig mye nydelig! Jeg ble litt opphengt i dette temaet her, men det er bare sunt for vi vet heller ikke helt hva vi skal ha for slags musikk i bryllupet vårt. Vi kommer til å ha klassisk, fortrinnsvis barokk- og renessansemusikk, for det er det vi jobber med begge to. Endret 19. november 2009 av Pippelipp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå