Gjest Fisefisk Skrevet 16. november 2009 #1 Skrevet 16. november 2009 tenkte jeg skulle lage en julekule til hver og en i år. altså 19 stk. Jeg tenkte jeg skulle ha disse kulene: Panduro også bruke glassmaling på disse. MEN Må jeg bruke lakk over disse etterpå? eller er det helt unødvendig? Håper det er noen smarte hoder der ute som har peiling.
Grønt blad Skrevet 17. november 2009 #2 Skrevet 17. november 2009 Dette lurer jeg også på. Gøy vi er flere som skal male juletrekuler.
FireFairy Skrevet 17. november 2009 #3 Skrevet 17. november 2009 Har ikke brukt lakk utenpå glassmaling når jeg maler glass og sånn, så hadde ikke brukt det på de kulene heller. Men de skal herdes i stekeovn, står det noe om at de ikke tåler det?
Gjest Fisefisk Skrevet 18. november 2009 #4 Skrevet 18. november 2009 man kan vel ikke putte julekuler inn i ovnen??
FireFairy Skrevet 19. november 2009 #5 Skrevet 19. november 2009 man kan vel ikke putte julekuler inn i ovnen?? Nei, tror de er for tynne til å tåle det. Jeg mente at når jeg malte på glass og sånn så måtte det herdes i ovn. Mulig det kan herdes på annen måte (står på glassmalinga i så fall) eller så er det ikke sikkert den trenger herding. Den skal jo ikke vaskes i oppvaskmaskin heller, og det er vel derfor ting herdes, for at malinga skal tåle vasken. Jeg ville spurt på Panduro for å være sikker. Men høres rart ut om du trenger herding da... Tror jeg ville bare malt rett på kulene og latt de tørke den tiden som står på glassmalinga. Holder sikkert i massevis!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå