Gå til innhold

Svettelukt i topp

MarianneE

Anbefalte innlegg

Jeg har en topp som det lukter rett og slett svette av!

Toppen er av polyester, og det lukter svakt av den- men jeg kjenner det!

Og nei, det er ikke meg det lukter av.

Har prøvd å vaske den uten hell, lufte den uten hell....

Hjelp!

What to do?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_vibeke_*

Har du forsøkt å legge den ei lita stund i salmiakk?? Jeg bruker å gjøre det med treningstøy. En annen mulighet er å fryse ned toppen. Det har jeg ikke forsøkt, men det skal også ta knekken på stygg lukt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da skal jeg prøve fryseren.

Svettelukt i klær.

Herregud, høres ut som om jeg ikke vet hva vann, såpe og deo er....

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du spurte om dette MarianneE, jeg har nemlig det samme problemet med et par treningstopper (som også er i et eller annet syntetisk materiale), så nå skal jeg også først teste ut frysertipset, og så eventuelt salmiakk-tipset hvis frysern ikke funker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GjestLilleMeg*

Polyester og syntetiske stoffer generelt er håpløse når det gjelder lukter. Er rett og slett vanskelig å få bort.

I en annen tråd for en tid tilbake ble det tipset om å bruke eddik. Eddik brukes jo til så mye annet i husholdningen, så hvorfor ikke her også? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningstopper har en tendens til å lukte mindre hyggelig etterhvert, ja. Jeg pleier å legge de i bløt i varmvann og eddik, pleier å hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En annen ting som hjelper, spesielt når det gjelder syntetiske stoffer, er å legge plaggene i kaldt vann natten over før du vasker dem. Dette trekker ut svettelukt, røyklukt etc., men jeg vet ikke om det hjelper hvis du først har vasket dem på vanlig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polyester = plastikk. Klær av polyester er klamme og svette og svettelukten blir ofte sittende. Jeg får også sinnsykt elektrisk hår av å bruke klær av polyester. Jeg kjøper derfor ingen plagg lenger i polyester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dt endte med at jeg heiv hele toppen i søpla.

Desverre.

Den var i en innmarig fin lillafarge, men den var kanksje ikke i verdens mest kledelig fasong (les: Telt) så da gikk den i søpla siden fryseforsøket ikke fungerte.

Synd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...