Gå til innhold

Tatovering

Sina

Anbefalte innlegg

Jeg må bare spørre.. er det greit at brudens tatovering synes på den store dagen? jeg har nemlig en som da evnt krever at jeg må ha hel rygg på kjolen og ettersom jeg kan se er ikke det veldig vanlig. Og de andre er jo myyye finere. Nå kan det hende jeg skal ha halveis løst hår så det henger over tatoveringen..

Men hva synes dere. (den er på venstre skulderblad)

Skjules eller ikke??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bride ( ulogget )

Personlig syns jeg det ser litt tacky ut med tatovaring på bruder, uansett størellse eller billde. En vennine av oss giftet seg nå i sommer,hun har tatovering, og via noen kontakter hun har fikk hun tak i et fantastisk sett med "cover-up tattoo", som skjulte hele tattoo'en fullstendig - om du vil ha et slikt sett, send meg en pm - akkurat nå er jeg ulogget - er på flyttefot!

Bride'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig synes jeg at tatoveringer som syns på bruder er helt grusomt og syl-harry!

Dekk den til er mitt råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må avgjøre selv om tattisen skal synes eller ikke. Men tenk over dette: Hvis tatoveringen er en del av din identitet og noe du er stolt av til vanlig, er det da noen grunn til at du skulle skjule den i brudekjolen?

Hilsen Ingeborg (helt uten tatoveringer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Ingeborg. Er det deg og noe du synes er helt greit til vanlig - bare la den synes! Det kan kanskje komme litt an på motiv o.l., kanskje ikke det beste hvis du har en diger farget tiger over hele ryggen - men på den annen side... hvorfor ikke? Det er jo deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må man jo tenke på før man tatoverer seg. Jeg har et kors på armen, og det viste godt på bryllupsdagen. Det er jo en del av meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tuji, tror nok ikke så mange tenker som så når de tatoverer seg... "Hmmm, kanskje jeg skal gifte meg en dag? Da må den litt lenger til venstre ja, i tilfelle jeg skal ha en sånn type kjole eller litt ned hvis kjolen er litt utringet der ja..." Jeg har selv en på venstre bryst, langt nok ned til å kunne skjules, men høyt nok opp til å kunne vise frem i en tøff topp. Om den vil synes på bryllupsdagen vet jeg ikke enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det var flere som tenkte på slikt før man tok tatto jeg? det gjorde jeg! En av flere situasjoner jeg tenkte godt igjennom før jeg bestemte meg for om/hva/hvor jeg ønsket mine tatoveringer.

Jeg har en på skuldern og en forran på leggen og kommer ikke til å skjule den på skulderen om jeg gifter meg noen gang. (den på leggen blir vel lett skjult av seg selv, dersom jeg har på sid kjole, som vel er litt vanlig... regner ikke med at jeg skal ha noe kirkebryllupp noen gang, men lell blir det nok lett lang kjole.)

Dersom DU selv synes det er helt ok at den synes, da skal du bare la den synes! Dersom du ikke synes det blir pent, pga at den kanskje bare synes halvt, eller fordi motivet kanskje ikke passer til resten av antrekket eller hvilken som helst grunn, så kan du prøve å få tak i noe som dekker den for anledningen.

Jeg ville aldri skjult mine tattoveringer om det var opp til meg!

(har skjult den på skuldern med ett lett chiffong-sjerf som forlover i ett kirkebryllupp der jeg visste foreldrene ønsket det i kirken, men det var kun i kirken.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig synes jeg at tatoveringer som syns på bruder er helt grusomt og syl-harry!

Dekk den til er mitt råd!

:enig: kunne ikke sagt det bedre selv!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuji' date=' tror nok ikke så mange tenker som så når de tatoverer seg... "Hmmm, kanskje jeg skal gifte meg en dag? [/quote']

Vel, det burde de!

Før jeg tatoverte meg tenkte jeg nøye gjennom i hvilke situasjoner jeg ville kunne komme til å angre, og bryllupet er nettopp en slik situasjon.

Derfor valgte jeg en enkel tatovering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om man tar en tatovering i alderen 18 til noen og tyve og man ikke gifter seg før man blir nærmere eller over 30 så kan type kjole man ønsker ha forandret seg mange ganger. Da jeg tok min tato hadde jeg vurdert det og hatt lyst på det i 6 år, så da jeg fant den jeg ville ha valgte jeg den og plassen den skulle sitte på ut i fra hva jeg synes er greit hele tiden, både når jeg skal pynte meg og når jeg skal være sammen med den eldre garden av familien og til hverdags. Tror nok mange tenker sånn på det og ikke i forbindelse med et evt bryllup som kanskje kommer om mange mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner har stor tribaltatovering på overarmen, som er ganske fin.

Når hun stod brud i riomsntisk flott kjole, så det helt malplassert ut, den skrek i mot deg. Flerre kommenterte at den burde være dekket til (ikke til henne, da)

På den annen side går jeg ut i fra at de tatoveringer man har, synes man er fine. Og da vil man vel at de skal vises?

Men for meg blir (ihvertfall store) litt malplassert på en slik dag (ihvertfall hvis det legges opp til superromantikk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hun stod brud i riomsntisk flott kjole' date=' så det helt malplassert ut, den skrek i mot deg. [/quote']

Lurer litt på åssen en "riomsntisk" kjole ser ut... :ler:

Eller synes jeg bruder skla være tatoveringsfri, men jeg synes det samme dersom man pynter seg i galla også.

Jeg lurer forøvrig på å få tatovert monogrammet vårt på magen som en overraskelse på bryllupsnatten......

Og der vil det garantert ikke synes under kjolen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener egentlig selv at det er litt harry, og jeg tenkte på det da jeg tok den faktisk, derfor er den så langt inn at det er ikek noe problem å skule den bak klær, men det jeg ikke viste da var at detvar så ille mange kjoler som viste skulderbladene.. eller så er de andre veldig godt gjemt. Det er noen år til jeg skal gifte meg (3) så jeg finner sikkert en løsning tror jeg. går jo ann å få sydd en også da.. er ikke værre en det...

Tusen takk for alle svar hvertfall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man velger å ta en tatovering tar man jo samtidig et valg om at den er en del av en selv. (Årsaken til at jeg selv ikke har en er at jeg ikke kommer på noe sted hvor den kan være synlig når det passer og usynlig når det ikke passer...). Synes i og for seg at det er litt malplassert sammen med brudekjole, men har man så har man.

Selv har jeg et stygt arr på venstre skulder og da jeg valgte antrekk til mine (Ja, det er flertall), har jeg tatt hensyn til dette. Min konklusjon er vel at du bør velge en kjole som skjuler tatoveringen hvis du synes at det ikke passer. Hvis tattis'en derimot er en del av deg, kan du godt vise den frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er vel som sagt avhengig av hvilken type tatovering man har.

Jeg har selv tenkt å få en om noen måneder. Jeg har valgt å plassere den på lendet, så den kommer ikke til å vises, når jeg har brudekjolen på.

Du kan jo altids se hvordan den kommer til å se ut, med kjolen på. Og så bestemme om du skal skjule den eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har en ganske stor tatovering på skuldra.. Og jeg skal ha en stroppeløs kjole.

Min tatovering er en del av meg, jeg er veldig stolt av den, og har KUN fått svært positive kommentarer på den. (Ja, den er tegnet og laget meget pent).

Alle i vår familie, inkludert den eldre garde vet at jeg har den, og bryr seg ikke...

Jeg valgte å la hele tatoveringen vises, i stedet for halve.. Det hadde blitt stygt det...

-Kosepia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig syns jeg tatoveringer er stilig (kommer jo litt an på motiv selvfølgelig), men jeg syns ikke det er pent med tatovering til brudekjole. Jeg så ei jente som prøvde kjole på brudesalongen for noen måneder siden, og hun hadde en skikkelig stor en på overarmen. Jenta var søt hun, og brudekjolen var nydelig, men det ble helt harry med den tatoveringen til! Men som andre har sagt - hvis du føler det komfortabelt selv.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tex: Lendet, er den nederste del av ryggen. Omtrent hvor trusekanten går. (det er nok noe av min dansk, som kommer inn imellom det norske :-? )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...