Gjest Emmanuelle Skrevet 16. november 2009 #1 Skrevet 16. november 2009 Som tittelen sier har jeg fått gradert sykmelding. Er 80% sykmeldt denne uka, og 70% neste uke. Jeg jobber deltid, så jeg får sykepenger regnet utifra hvor mye jeg jobbet de 4 siste ukene før jeg ble sykmeldt. Jeg jobbet ca 15 timer i uka. Så hvordan blir det nå som jeg er 80% sykmeldt? Skal det regnes ut 80% av 15 timer eller 80% av fulltidsstilling? Legen min sa jeg kunne jobbe 2 halve dager denne uka her, men det tilsvarer over 50% av det jeg jobba før jeg ble sykmeldt, så når jeg går ned til 60% sykmelding vil det si at jeg jobber like mye som jeg gjorde før jeg ble sykmeldt. Noen som skjønner hva jeg mener og har litt innsikt?
Rosalie Skrevet 16. november 2009 #2 Skrevet 16. november 2009 Sykepenger regnes ut fra hvor mye du jobber. Dvs. 80% av 15 timer.
Gjest Emmanuelle Skrevet 16. november 2009 #3 Skrevet 16. november 2009 Sykepenger regnes ut fra hvor mye du jobber. Dvs. 80% av 15 timer. Ja, det vet jeg. Men det jeg lurer på er om jeg da skal dele timene på 80% også? For da blir jo 20% jobbing for meg ca 3 timer i uken.
Miss Mjau Skrevet 26. november 2009 #5 Skrevet 26. november 2009 Hei! Jeg sliter med samme problemstilling, så lurer på hva du fant ut? Du sier du jobber deltid. Innebærer det at du jobber en del ekstravakter? Isåfall har jeg et spørsmål, hvordan regner de ut sykepengene om man f.eks. er 50% sykmeldt? Ut ifra faststillingen, eller ut ifra det man faktisk har jobbet den siste tiden? Om dette var noe du møtte på, hadde jeg satt pris på et svar:) Eller noen andre smartinger for den del:)
Gjest Emmanuelle Skrevet 26. november 2009 #6 Skrevet 26. november 2009 Hei! Jeg sliter med samme problemstilling, så lurer på hva du fant ut? Du sier du jobber deltid. Innebærer det at du jobber en del ekstravakter? Isåfall har jeg et spørsmål, hvordan regner de ut sykepengene om man f.eks. er 50% sykmeldt? Ut ifra faststillingen, eller ut ifra det man faktisk har jobbet den siste tiden? Om dette var noe du møtte på, hadde jeg satt pris på et svar:) Eller noen andre smartinger for den del:) Sjekket på NAV sine sider, og det står det er vanlig å gå utifra gjennomsnittet av de 4 siste ukene før du ble sykmeldt. Omtrent all min jobbing er ekstravakter. Jeg har iallefall fått samme lønn de siste 2 mnd, og legen min var enig i at 3 timer var 20% jobbing for min del. Får se når lønna kommer om de har klart å få det riktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå