honning Skrevet 16. november 2009 #1 Skrevet 16. november 2009 I morgen skal min mann og jeg i vår 1.samtale med fertilitetsklinikken angående ivf. Jeg tenkte å skrive ned noen ting som jeg skal spørre de om, men kommer jo ikke på noen ting nesten. Selvfølgelig lurer jeg på om hvordan prosessen foregår og når vi kan komme igang, men det forklarer de vel uansett regner jeg med. Noen som har noen tips til hva man bør spørre om ellers? Hvis noen har tips, så er det fint om de kommer før kl 10 i morgen Ellers må dere gjerne også si hva som skjedde under deres 1.samtale og hele prosessen for de som har vært gjennom det
Luna-jenta Skrevet 16. november 2009 #2 Skrevet 16. november 2009 I morgen skal min mann og jeg i vår 1.samtale med fertilitetsklinikken angående ivf. Jeg tenkte å skrive ned noen ting som jeg skal spørre de om, men kommer jo ikke på noen ting nesten. Selvfølgelig lurer jeg på om hvordan prosessen foregår og når vi kan komme igang, men det forklarer de vel uansett regner jeg med. Noen som har noen tips til hva man bør spørre om ellers? Hvis noen har tips, så er det fint om de kommer før kl 10 i morgen Ellers må dere gjerne også si hva som skjedde under deres 1.samtale og hele prosessen for de som har vært gjennom det Hei! Vi skal på samtale selv den 27.11, og lurer på det samme som deg Skal følge med her ja!!
honning Skrevet 16. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 16. november 2009 Hei! Vi skal på samtale selv den 27.11, og lurer på det samme som deg Skal følge med her ja!! Hei Luna-jenta! Å så spennende da. Er jo ikke lenge til du heller skal Da skal jeg oppdatere her når jeg er ferdig i morgen. Skal følge med deg også framover
Luna-jenta Skrevet 16. november 2009 #4 Skrevet 16. november 2009 Hei Luna-jenta! Å så spennende da. Er jo ikke lenge til du heller skal Da skal jeg oppdatere her når jeg er ferdig i morgen. Skal følge med deg også framover Ja, det blir spennende. Vet forresten ikke om det er forsamtale vi skal på sånn helt da. Men vi har ant at det er "ugler i mosen" og kontaktet Medicus for utredning. Ikke fordi vi ikke klarte å vente lenger, men måtte bare sjekke ut den dårlige magefølelsen begge gikk med etter 7 mnd uten det minste resultat. (vet at 7 mnd overhodet ikke er lenge, men... ) Jeg har ikke fått noe svar på blodprøvene jeg har tatt igjennom syklusen min, men sambo sin sædprøve var ikke såå bra. Fikk beskjed om 20 mill pr ml som visstnok var litt lite (nedre normalnivå) Men det kunne gå å befrukte på vanlig måte, men alikevel dårlig nok til å ha krav på ass.bef. Så vi tar det litt derifra. Vet ikke helt hvor veien går videre Masse lykke til i morgen Honning! Håper dere får god hjelp og at dere ikke behøver å vente lenge på neste steg.
honning Skrevet 16. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 16. november 2009 Ja, det blir spennende. Vet forresten ikke om det er forsamtale vi skal på sånn helt da. Men vi har ant at det er "ugler i mosen" og kontaktet Medicus for utredning. Ikke fordi vi ikke klarte å vente lenger, men måtte bare sjekke ut den dårlige magefølelsen begge gikk med etter 7 mnd uten det minste resultat. (vet at 7 mnd overhodet ikke er lenge, men... ) Jeg har ikke fått noe svar på blodprøvene jeg har tatt igjennom syklusen min, men sambo sin sædprøve var ikke såå bra. Fikk beskjed om 20 mill pr ml som visstnok var litt lite (nedre normalnivå) Men det kunne gå å befrukte på vanlig måte, men alikevel dårlig nok til å ha krav på ass.bef. Så vi tar det litt derifra. Vet ikke helt hvor veien går videre Masse lykke til i morgen Honning! Håper dere får god hjelp og at dere ikke behøver å vente lenge på neste steg. Tusen takk for det, Luna-jenta! Det er lurt å bare komme igang med utredninga så fort som mulig om man har en følelse av at ting ikke er som de skal, så kan dere heller eventuelt bli positivt overraska. Eventuelt så kommer dere kjappere igang med prosessen videre. Det blir spennende å se når dere får svar på prøvene dine, og hvordan prosessen blir videre for dere. Det høres ikke helt for ille ut med mannen din sine resultater, men om det er nok til å gå videre med, så er jo bra at dere har mulighet til å satse på ivf, og heller håpe på at dere blir gravide mens prosessen er igang Vi har vært gjennom full utredning med resultatet at mannens soldater var godt over gjennomsnittet, mens jeg har endo og tette eggledere (blodprøvene mine var fine). Så da er det kun ivf som blir veien for oss, og har slått oss til ro med det. Håper bare vi slipper å vente for mange måneder på å få lov til å begynne med egguttak osv. Utrolig spennende dette
honning Skrevet 17. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 17. november 2009 Nå er timen over (dvs det varte nesten to timer), og det gikk utrolig bra. Først snakket vi med en lege som tok UL av meg, forklarte litt grovt hva som kom til å skje, gikk gjennom våre testsvar, noterte ned mye for sin egen del og spurte oss om hvor lenge vi hadde vært sammen, og masse andre spørsmål. Deretter så snakket vi med ei sykepleier som forklarte veldig grundig hvordan prosessen kom til å være framover, hva som skulle skje, forklarte hormonsprayen og gikk nøye gjennom sprøyta som jeg må ta på slutten før egguttak osv osv. Priser gikk de også gjennom med oss, og i tillegg så spurte vi om sjansen for å lykkes. Og så tok de blodprøver av oss for hepatitt og hiv og litt sånn på slutten. De var veldig greie, og sa at det bare var å ringe om vi lurer på noe. Ca 20 dager uti neste PP skal jeg begynne med nesespray, og i slutten av januar så blir det egguttak
Luna-jenta Skrevet 17. november 2009 #7 Skrevet 17. november 2009 (endret) Nå er timen over (dvs det varte nesten to timer), og det gikk utrolig bra. Først snakket vi med en lege som tok UL av meg, forklarte litt grovt hva som kom til å skje, gikk gjennom våre testsvar, noterte ned mye for sin egen del og spurte oss om hvor lenge vi hadde vært sammen, og masse andre spørsmål. Deretter så snakket vi med ei sykepleier som forklarte veldig grundig hvordan prosessen kom til å være framover, hva som skulle skje, forklarte hormonsprayen og gikk nøye gjennom sprøyta som jeg må ta på slutten før egguttak osv osv. Priser gikk de også gjennom med oss, og i tillegg så spurte vi om sjansen for å lykkes. Og så tok de blodprøver av oss for hepatitt og hiv og litt sånn på slutten. De var veldig greie, og sa at det bare var å ringe om vi lurer på noe. Ca 20 dager uti neste PP skal jeg begynne med nesespray, og i slutten av januar så blir det egguttak Hei igjen!! Åh, det var bra Da går det ganske kjapt da, selvom dere har prøvd lenge nå uansett. Hvor utredes/behandles dere? Offentlig eller privat? Spennende! Jeg håper mine blodprøver er ok, har 26-28 dagers syklus, finner EL på dag 13-14 og synes temp.kurvene mine flyter fint. Men tanta kommer like punktlig hver mnd Denne PP skal vi forsøke å ikke såå ofte. Vi fikk svar på sambo sin prøve her i forrige uke, så om vi forsøker "bare" hver 3 dag så kan det kanskje være litt større sjans iom det er antallet han tydeligvis mangler noe på Synes prøvetiden har vært/er ok, men oxo til tider ganske slitsom! masse lykke til med spraystart Honning, gleder meg til å følge deg videre mot januar og uttak Endret 17. november 2009 av Luna-jenta
honning Skrevet 18. november 2009 Forfatter #8 Skrevet 18. november 2009 Hei igjen!! Åh, det var bra Da går det ganske kjapt da, selvom dere har prøvd lenge nå uansett. Hvor utredes/behandles dere? Offentlig eller privat? Spennende! Jeg håper mine blodprøver er ok, har 26-28 dagers syklus, finner EL på dag 13-14 og synes temp.kurvene mine flyter fint. Men tanta kommer like punktlig hver mnd Denne PP skal vi forsøke å ikke såå ofte. Vi fikk svar på sambo sin prøve her i forrige uke, så om vi forsøker "bare" hver 3 dag så kan det kanskje være litt større sjans iom det er antallet han tydeligvis mangler noe på Synes prøvetiden har vært/er ok, men oxo til tider ganske slitsom! masse lykke til med spraystart Honning, gleder meg til å følge deg videre mot januar og uttak Tusen takk, Luna-jenta Blodprøvene dine er sannsynligvis også fine siden du har stabile sykluser og at du finner EL. Synd at samboeren din sin prøve viste litt færre soldater enn normalt, men det hørtes ikke ut som at de er helt håpløse? Håper prosessen din går kjapt, og at du aller helst blir gravid mens dere prøver Sender deg en PM om hvilken fertilitetsklinikk vi går til Det er offentlig forresten.
Luna-jenta Skrevet 18. november 2009 #9 Skrevet 18. november 2009 Tusen takk, Luna-jenta Blodprøvene dine er sannsynligvis også fine siden du har stabile sykluser og at du finner EL. Synd at samboeren din sin prøve viste litt færre soldater enn normalt, men det hørtes ikke ut som at de er helt håpløse? Håper prosessen din går kjapt, og at du aller helst blir gravid mens dere prøver Sender deg en PM om hvilken fertilitetsklinikk vi går til Det er offentlig forresten. Hei igjen!! Ja, håper på det. Får vel svar tenker jeg når vi kommer inn til de på Medicus. Litt spent på hva som skjer der egentlig. Vi startet jo i utgpkt utredningen pga vi ante at det var noe i veien og at usikkerheten tæret på trivsel og tryggheten vår med situasjonen som "kavende" prøvere. Om det er "bare" at sambo har litt lite antall, men at de han har har fin kvalitet (slik som vi har fått beskrevet i brevet fra sædanalysen) håper vi kanskje Purvis ved Andrologisk senter kan hjelpe oss eller at vi rett og slett kan få det til på egenhånd. Om det ikke har "skjedd" noe naturlig innen juni ønsker vi å starte med behandling. Vi kontaktet Medicus pga at jeg har lest mye positivt om dem og at vi kunne tenke oss å utredes privat (slippe ventetid). Ang hvor vi evt ønsker å behandles (om det blir aktuelt) er jeg litt usikker på. Kostnadsmessig bør vi jo ta offentlig, men må føle litt på det om vi kommer i situasjonen. Det jeg sliter mest med sånn i hverdagen er at folk etterhvert begynner å "mase" på at vi snart må "få" oss en bebis Har vært sammen i 7 år, og alt det der. Synes det er vanskelig å ikke røpe det vi sliter med :gjeiper: Da hadde kanskje ikke folk spurt mer... Men sambo ønsker ikke å snakke om det til noen, så da må jeg jo respektere det. Ble visst litt langt dette her, men tenker utrolig mye på dette så da kom det visst en lang snutt :gjeiper: Litt ok å utveksle tanker og erfaringer også synes jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå