Gå til innhold

Enkel strikkeoppskrift på lue?

PreciousDoe

Anbefalte innlegg

Hei!

Har bestemt meg for å strikke min egen lue i vinter, og trenger litt hjelp til å finne en veeeeeeeldig enkel oppskrift på lue, siden jeg er veldig amatør når det kommer til strikking. Kan legge opp og felle masker... Og det er vel omtrent alt. :P

Designet på lua har jeg ikke bestemt meg for, men jeg vet at jeg vil ha en lue som er litt lang. Samtidig skal jeg bruke fire forskjellige farger på den; Hvit, grønn, blå og gul.(Dette fordi jeg lager den med fargene til de to lagene jeg heier på innenfor fotball og ishockey)

Så da trenger jeg også litt hjelp til å bytte farge/garn, siden alle fargene skal ligge etter hverandre på en måte.

Håper noen har en løsning, eller vet hvor jeg kan lese meg til kunnskap. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lue:

Størrelse: (S/M) L/XL

Materialer: DROPS Alpaca fra Garnstudio

(100) 150 gr f.nr 0501, lys grå

(100) 150 gr f.nr 0506, koksgrå

Strikkes med to tråder - det over er jo bare farge-forslag. Og du kan selvsagt lage striper. Det er jo bare å bytte underveis.

Ermp nr 4.

Vrbord: * 2 r, 2 vr *, gjenta fra *-*.

Lue: Legg opp (116) 128 m på ermp 4 med 1 tråd i hver farge (= 2 tråder) og strikk vrbord i (26) 28 cm. Deretter felles det av ved å strikke 2 og 2 m sammen i 2 omg etter hverandre. Trekk en tråd gjennom de resterende m, snurp sammen og fest tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som arbeider i garnbutikker er ofte svært strikkekyndige, og når jeg har spurt om hjelp til et eller annet så har de alltid vært snille og hjulpet meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...