Gjest Gjest Skrevet 18. november 2009 #21 Skrevet 18. november 2009 Nei. Jeg tror at det bare finnes en type orgasme. Og at resten er mer eller mindre ønsketenkning i hensikt av å hemme kvinners seksualliv eller sørge for at det alltid vil være en jevn strøm av kvinner som leter etter noe som ikke finnes. I den hensikt å selv høste fruktene av jakten. Det være seg seksologer, forskere, filmskapere eller andre. For kvinner som er fornøyde med den orgasmen de har, de driter i alle teorier, teknikker og diskusjoner! Men hyggelig for deg at du har et godt sexliv! For noe sludder. HVa baserer du denne påstanden på? At du ikke får annet en en type orgasme? Hvorfor i all verden skulle din erfaring være allmengyldig? Orgasmer ved stimluans av g-punktet og a-punktene føles fundamentalt annerledes og det gjør også en analorgasme som regel. Jeg har hatt sex med kvinner som får orgasme bare av stimulans av brystene og hvor sammentrekningene primært er i brystene ikke først og fremst i underlivet. Hvis du vist litt om tantra hadde du vist at man faktisk kan få orgasme lokalisert i nær sagt hver eneste del av kroppen uten at du trenger å få orgasme i underlivet sammtidig. Jeg er mann og har ahtt hjerteorgasmer brystorgasmer og halsorgasmer i tillegg til helkroppsorgasmer av ymse slag og prostata (g-punkt) orgasmer i tillegg til konvensjonelle "penisorgasmer" og jeg har hatt rene mental orgasmer. Jeg kan garantere deg at de føles svært forskjellig fra hverandre. og de som kommer av stimluans av pikken primært er stort sett de svakeste akkurat som klitoris orgasmer stort sett er de svakeste.
Gjest KateW Skrevet 18. november 2009 #22 Skrevet 18. november 2009 Hva begynner på T, slutter på L og er irriterende som mygg på en vindstille sommerdag. TrankapseL :klø:
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2009 #23 Skrevet 18. november 2009 Er 25 , jente. Får vaginal hver gang med samleie, opptil flere ganger. Får også ved berøring utenfor vagina. Det to er TOTALT forskjellige, og nei , det finnes ikke kun 1.
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2009 #24 Skrevet 18. november 2009 Hva begynner på T, slutter på L og er irriterende som mygg på en vindstille sommerdag. Troll, men denne innvendignen kommer ofte når man skriver noe som helst teknsik eller anatomisk om sex. Folk har rett og slett problemer med å ha to tanker i hodet samtidig og er i det hele tatt svært snevre i tankegangen og får dermed tilsvarende udugelig sexliv. Jeg regnet derfor med at dette ikke var et troll, men en av de sedvanlige idiotene.
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2009 #25 Skrevet 18. november 2009 Er 25 , jente. Får vaginal hver gang med samleie, opptil flere ganger. Får også ved berøring utenfor vagina. Det to er TOTALT forskjellige, og nei , det finnes ikke kun 1. Jepp, det er de akkurat som en mannlig penisorgasme er totalt forskjellig fra en prostataorgasme. Videre så oppstår de forskjellige typene orgasme stort sett ved ganske eller totalt forskjellig former for stimulans.
Gjest Mr N Skrevet 14. november 2010 #26 Skrevet 14. november 2010 Det tallet som sirkulerer oftest er rundt 25-30%. Dette tallet presenteres imidlertid som en slags grense for hvor mange som KAN få selv om det egentlgi bare er snakk om de som FÅR. De som KAN få er i min erfaring de aller fleste så lenge de rette tingene gjøres og spesielt hvis hun selv gjør de rette tingene, spesielt mentalt. Det er flere undersøkelser som viser at der lengden på forspill er rundt 20 min så øker anndelen som kommer vaginalt dramatisk. Det er også undersøkelser som viser at der lengden på selve samleiet øker til 20-30 min så øker også anndelen som får vaginale orgasmer dramatisk. Videre er det en stilling kalt CAT (coital alignment technique) som i en underøskelse viste seg å gi det klare flertallet orgasme. Det er fordi denne stillingen gir god stimulans av både klitoris, g-punkt og a-punkt. OM man også sørger for en klitoris orgasme for samleie eller å bringer dama svært nær en klitoris orgasme rett før så øker sjansne ytterligere (det er individuelt hva som er best), det samme gjelder ikke minst g-punkt og a-punktene som alle tre bør varmes opp skikkelig før penetrasjon, i hvert fall der dama i utgangspunktet sliter med å komme. Spesielt a-punktetene vil lett kunne føre til at hun kommer raskt ved stimulans av bare de når det fingres og at hun kommer veldig lett ved samleie etterpå. Min erfaringen er at nesten ingen av de jentene jeg har hatt sex med har opplevd direkte og god stimluans med fingre av a-punktene og at de får sjokk av hvor opphisset de blir og at de får orgasme av det og hvor sterkt de kommer. De blir også overasket over hvor mye lettere det er å komme vaginalt etterpå. Det samme gjelder i noen grad g-punkt stimluans men dette er det flere som har orden på. Mange har imidlertid gitt opp fordi de får lite ut av det men med flere slike har jeg opplevd at det alikevel har funket for eksempel fordi de ikke har vært varmet godt nok opp før jakten på g-punktet, frodi de selv elelr guttene har stimluert litt feli, eller fordi de har bommet eller fordi de ikke har gitt det tid etc. Å studere stillingsguider som gir presis anngivelse av hvor god stimluans av g og a punkt og klitoris de forskjellige stillingene gir er kjempenyttig hvis man sliter med å komme vaginalt. Det er også ofte viktig at man ikke bare har rett stilling men at gutten støter riktig og presist når man skal treffe godt. Videre så er pust helt avgjørende for alles orgasmer. HVis du puster overflatisk og høyt oppe i brystet(noe 30-50% gjør) så har du allerede minimert sjasnene for å få orgasme og redusert kraften på eventuelle orgasmer til en fraksjon av hva de ville vært om pusten var dyp, sentrert i magen og fri. Søk på longevity breathing og Bruce Kumar Francis for en bra cd-rom om å lære seg å puste riktig. Boken breathing extacy er strengt tatt bedre for dette satt i en seksuell kontekst men den later til å være umlig å oppdrive til en rimelig penge om dagen. OM pusten i utgangspunktet er riktig og man evner å gi slipp på den og la den flyte fritt så forsvinner også automatisk de fleste mentale spærrer i forhold til å få orgasme. Når vi holder igjen og strammer og i sinnet ikke vil la en opplevelse få komme slik det er tilfelle når vi har en mantal sperre mot å gi oss hen til en orgasme, så reflekteres dette direkte i pusten som blir bundet. Om du klarer å slippe pusten så åpner du deg også atuomatisk i sinnet. Siden det er lettere å trene pusten systematisk enn å trene sinnet så er ofte den beste måten å bryte en slik sperre å jobbe mest via pusten. Prøv å eksperiomenter litt med pust når du onanerer. Se hva dype sakte pust gjør. Prøv så å øke takten og nesten hypereventiler. Prøv å pust høyt i brystet og sammenlign dette med dypt i magen så vil du anntageligvis finne at det ligger en hel del i dette med pusten. Dette skrev jeg i en annen tråd og kan være nyttig: http://www.youtube.com/watch?v=_ZOHXxdjDzI http://www.fastseduction.com/shade/2001-09-19a.shtml http://www.fastseduction.com/shade/2001-11-25a.shtml I disse så lærer du om begge "a-punktene dypt inn i vaginaen. Søk også opp veldig presis informasjon om stimulans av g-punktet og hvilke posisjoner som gir spesielt god stimulans av det. Selv om han som skriver om a-punktet sier han har hatt liten suksess med g-punktet har jeg hatt heeeelt andre erfaringer med det hos nær samtlige seksualpartnere så i min erfaring skal det funke hos nesten alle om man treffer riktig og stimulerer riktig og har varmet opp skikkelig. Stimulerer du begge a-punktene og gjerne g-punktet også før samleie så burde du begynne å få laaangt mere ut av samleie. Den du har sex med kan gjøre det med sine fingre. Det kan være vanskelig for deg, men kanskje du kan klare det. Uansett finnes det noen dildoer som er tynne og har en liten bøy forrerst som er veldig bra på å nå inn her. Etter første klitorisorgasme så prøv å vente et halvt til et minut og legg så en flat hånd over. Kanskje uten at den direkte berører først eller bare mykt berører og la den ligge der uten bevegelse. Dette er en teknikk som for en del leder til at man raskt kan begynne å stimulere klitoris igjen. Alternativt kan du prøve å etter 30-60 sekunder begynne med stimulans rundt klitoris men ikke på. Det leder ofte til at man kan starte på nytt igjen mye fortere. Lykkkes ikke dette så søk på multiple clitoral orgasms og se om du finner noen om teknikker for dette. Seøk også på taoist thrusting techniques og shallow and deep og gi det du finner om det til typen. Disse måtene å støte på skal sørge for at du får mye mere ut av samleie. Be ham også prøve å rotere når han støter innover i stedet for å bare støte rett inn og ut. Kluet er uansett oppvarming av innsiden av vagina gjennom a-punktene og g-punktet. Når dette er gjort så stimuler en del rundt i hele vagina med fingrene. Poenget med det er at det ville hatt liten effekt før oppvarmingen med puntkene men etter at punktene er satt i gang vil stimulans av hele vaginaen dra med seg resten av vaginaen slik at disse også blir mere sensitive under samleie. Det er bra å se at det er noen andre med litt vett i huet hær i værden. Jeg kjenner jeg blir frustert og rett å slett lei meg da du får kommentarer fra low-life's som er så egoistiske og naive at di tror jenter kun kan komme på en måte. Jeg synes synd på vedkomne og ikke minst vedkomnes kommende kone/kjæreste som mest sansynlig kommer til å lide av enorm hysteri og leve et utilfredstillende sexliv. Men tenk deg litt om selv da.. Det var en gang før du lærte alt dette. Du levde også engang et liv i uvitenhet, og da man får slengt all den informasjonen du sitter på i trynet så kan det være vanskelig å kjøpe med det samme, eller hva? Jeg tror jeg står ganske likesinnende som deg mtp sex og interesse i temaet, og jeg vet med hånda på hjertet at noe av det jeg vet, noe av det jeg har lest og fått pressa inn i huet via kurs og så videre er rett og slett så jævla hard core at det frister å kaste boka i søppla.. A-pungtet/front of deepspot/anterior fornix er genialt rett og slett. Første gang jeg gjorde et forsøk på det pungtet endte det opp i en deilig jentesprut. Back of deep spot/posterior fornix er også genialt. Men for mennesker som knapt vet hva klitoris er kan det være vanskelig for å forstå at menneskets natur og seksuelle potensiale er Uendelig. Det var veldig mye gode kommentarer og ethvert menneske er unikt både mentalt og fysisk, så det finnes unntak for alt, og forskjellige ting fungerer forskjellig på alle.
Gjest Sobril Skrevet 14. november 2010 #27 Skrevet 14. november 2010 Ikke jeg. Kun da jeg var 15-16 med min første kjæreste.
Gjest Blubberella Skrevet 14. november 2010 #28 Skrevet 14. november 2010 Men har dere vurdert tanken om at g-punktet kan være baksiden av klitoris? Og at vaginal orgasme kan være en indre klitorisorgasme? Klitoris er tross alt mye mer enn en liten ert på utsiden. Selv om gjesten er litt skarp i uttalelsene er jeg enig i at teknikk er underordnet kåthet og lyst til å utforske, for tross alt betyr alle punktene ingenting så lenge man får gode orgasmer. Og gode orgasmer kan man få av mange typer stimulering. Kanskje til og med ved å kline som KateW sier, hvis man bare er fokusert og kåt nok. Jeg vet ihvertfall hva som ikke gjør meg kåt eller gir meg orgasmer; tekniske uttrykk og detaljerte instruksjoner. Det beste er å eksperimentere og nyte uten å tenke for mye Jeg har aldri hatt orgasme av kun indre stimulans. Det har alltid vært samtidig stimulans utvendig enten før eller underveis i samleie eller fingring. Men istedet for å stresse med å klare vaginalorgasme, storkoser jeg med de gode orgasmene jeg får på andre måter. Skulle det plutselig dukke opp en vaginal, tar jeg det som en positiv bonus
Gjest jeansgutt21 Skrevet 14. november 2010 #29 Skrevet 14. november 2010 For noe sludder. HVa baserer du denne påstanden på? At du ikke får annet en en type orgasme? Hvorfor i all verden skulle din erfaring være allmengyldig? Orgasmer ved stimluans av g-punktet og a-punktene føles fundamentalt annerledes og det gjør også en analorgasme som regel. Jeg har hatt sex med kvinner som får orgasme bare av stimulans av brystene og hvor sammentrekningene primært er i brystene ikke først og fremst i underlivet. Hvis du vist litt om tantra hadde du vist at man faktisk kan få orgasme lokalisert i nær sagt hver eneste del av kroppen uten at du trenger å få orgasme i underlivet sammtidig. Jeg er mann og har ahtt hjerteorgasmer brystorgasmer og halsorgasmer i tillegg til helkroppsorgasmer av ymse slag og prostata (g-punkt) orgasmer i tillegg til konvensjonelle "penisorgasmer" og jeg har hatt rene mental orgasmer. Jeg kan garantere deg at de føles svært forskjellig fra hverandre. og de som kommer av stimluans av pikken primært er stort sett de svakeste akkurat som klitoris orgasmer stort sett er de svakeste. Hei, der har du helt rett, har det også slik at jeg får mange forskjellige orgasmer og at rene penisorgasmer er de svakeste orgasmene jeg får. Har opplevd kroppsorgasmer som har vært så voldsomme at jeg har besvimt av nytelsen:)
Sequax Skrevet 14. november 2010 #30 Skrevet 14. november 2010 Jeg er ikke helt sikker på hvilken type orgasme jeg får fra gang til gang Jeg bare får det, og er fornøyd med det! :happy:
Gjest HunterLady Skrevet 14. november 2010 #31 Skrevet 14. november 2010 Har fått d ja, men ikke særlig ofte.. Men fy faen så digg det er! Er en meget intens og kraftig orgasme. Har også fått orgasme av analsex uten at noe annet ble stimulert.. Det var sykt det!! Klarer ikke å forstå hvordan det gikk seg til, men herlig var det. Alle orgasmer er gode, men likevel er klioris-orgasmer de "dårligste". Men all sex er god sex, uansett hvor dårlig det kan være. Samme med orgasmer.. Angående g-punktorgasmer, så kan jo dette trenes på. Ikke bar ved hjelp av bowlinggrepet, men også bekkenbunnstrening kan gjøre kvinner mer mottagelig for denne type orgasme. Verdt et forsøk!
Gjest Mr Skrevet 14. november 2010 #32 Skrevet 14. november 2010 Men har dere vurdert tanken om at g-punktet kan være baksiden av klitoris? Og at vaginal orgasme kan være en indre klitorisorgasme? Klitoris er tross alt mye mer enn en liten ert på utsiden. Selv om gjesten er litt skarp i uttalelsene er jeg enig i at teknikk er underordnet kåthet og lyst til å utforske, for tross alt betyr alle punktene ingenting så lenge man får gode orgasmer. Og gode orgasmer kan man få av mange typer stimulering. Kanskje til og med ved å kline som KateW sier, hvis man bare er fokusert og kåt nok. Jeg vet ihvertfall hva som ikke gjør meg kåt eller gir meg orgasmer; tekniske uttrykk og detaljerte instruksjoner. Det beste er å eksperimentere og nyte uten å tenke for mye Jeg har aldri hatt orgasme av kun indre stimulans. Det har alltid vært samtidig stimulans utvendig enten før eller underveis i samleie eller fingring. Men istedet for å stresse med å klare vaginalorgasme, storkoser jeg med de gode orgasmene jeg får på andre måter. Skulle det plutselig dukke opp en vaginal, tar jeg det som en positiv bonus En ting er å diskutere ting på et forum. Noe annet er da man er på soverommet og i en seksuel tilstand. Jeg ser at å snakke om alle forskjellige pungter og alt mulig kanskje virker som gresk for deg og du skjønner ikke en dritt, men hvis du setter deg _litt_ inn i ting så kanskje du gjør et gjennombrudd for deg selv. Vi snakker om sex nå, og vi har det ikke. Da blir ting litt tekniske av seg. Men! Orgasmen er nesten kun fullt og helt mentalt. Men du må samtidig vite litt om kvinnelig anatomi for å kunne oppnå optimalt potensiale.
Gjest Blubberella Skrevet 14. november 2010 #33 Skrevet 14. november 2010 Jeg synes ikke klitorisorgasmer er dårlige. De varierer i styrke, men selv de svakeste er deilige. De sterkeste bruser gjennom hele kroppen, gir meg nærmest kroppskramper og blackout og gjør meg helt utslått etterpå. Jeg tviler på at orgasmer fra utelukkende vaginal stimulans er så mye bedre enn andre orgasmer, siden jeg opplever at jo flere områder som stimuleres samtidig, jo sterkere og bedre blir ofte orgasmene. Men jeg har opplevd både ganske "svake" kombinasjonsorgasmer og skitsterke klitorisorgasmer, så man vet aldri hva man får. Det kan ha både med dagsformen, hvor tent man er og hvordan man stimuleres å gjøre. Jeg setter uansett pris på alle orgasmene jeg får Jeg har aldri hatt en orgasme som har vært så svak at jeg kunne kalt den dårlig. Ellers sier Sequax det meget bra i innlegget over her!
Gjest Blubberella Skrevet 14. november 2010 #34 Skrevet 14. november 2010 (endret) En ting er å diskutere ting på et forum. Noe annet er da man er på soverommet og i en seksuel tilstand. Jeg ser at å snakke om alle forskjellige pungter og alt mulig kanskje virker som gresk for deg og du skjønner ikke en dritt, men hvis du setter deg _litt_ inn i ting så kanskje du gjør et gjennombrudd for deg selv. Vi snakker om sex nå, og vi har det ikke. Da blir ting litt tekniske av seg. Men! Orgasmen er nesten kun fullt og helt mentalt. Men du må samtidig vite litt om kvinnelig anatomi for å kunne oppnå optimalt potensiale. At jeg ikke blir kåt av det betyr ikke at jeg ikke forstår en dritt av det. Hvis man stimulerer punktene og får orgasme er det da revnende likegyldig hva de heter. Tid brukt til å eksperimentere i praksis er tid mye bedre benyttet enn tid med nesa i sexbøker og filmer på youtube. Å lære sex gjennom litteratur og filmer er som å lære å kjøre bil gjennom teori. Man lærer mange gode prinsipper, men god blir man ikke før man har prøvd selv i praksis og testet ut prinsippene. Og jeg sier ikke at du og andre "sexperter" ikke har hatt sex i praksis, for jeg gidder ikke spekulere i hvilket sexliv du/dere har. Men for meg blir det bare ulidelig kjedelig og avtennende med så mye teknisk prat og instruksjoner. Det samme gjelder dersom partneren er altfor opptatt av innlærte teknikker istedet for å finne ut av hva akkurat jeg liker. Kvinnekropper er også forskjellige selv om de har samme anatomi. Det er min mening, men hvis du synes alle teknikkene fungerer på alle damer så er jo det greit. Da må du jo bare kose deg med dem og virkningen de har på damene. Endret 14. november 2010 av Ylvina
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2010 #35 Skrevet 14. november 2010 At jeg ikke blir kåt av det betyr ikke at jeg ikke forstår en dritt av det. Hvis man stimulerer punktene og får orgasme er det da revnende likegyldig hva de heter. Tid brukt til å eksperimentere i praksis er tid mye bedre benyttet enn tid med nesa i sexbøker og filmer på youtube. Å lære sex gjennom litteratur og filmer er som å lære å kjøre bil gjennom teori. Man lærer mange gode prinsipper, men god blir man ikke før man har prøvd selv i praksis og testet ut prinsippene. Og jeg sier ikke at du og andre "sexperter" ikke har hatt sex i praksis, for jeg gidder ikke spekulere i hvilket sexliv du/dere har. Men for meg blir det bare ulidelig kjedelig og avtennende med så mye teknisk prat og instruksjoner. Det samme gjelder dersom partneren er altfor opptatt av innlærte teknikker istedet for å finne ut av hva akkurat jeg liker. Kvinnekropper er også forskjellige selv om de har samme anatomi. Det er min mening, men hvis du synes alle teknikkene fungerer på alle damer så er jo det greit. Da må du jo bare kose deg med dem og virkningen de har på damene. Absolutt! Helt enig der! Alle mennesker er unike, det er utrolig viktig å huske på uansett. Jeg er fult og helt klar over det, men etter min mening så vil du uansett ligge et stort skritt foran med en viss teoridel innabors før du hopper til køys med noen. Det å lese en del teori gir deg en god pekepinn på hvor du kan starte å jobbe deg ut i fra. Men det er vel ingen tvil i at det ikke betyr en dritt om hva de forskjellige pungtene heter! Og en kvinne vil alltid kjenne sin egen kropp bedre enn enhver "sexpert" hær i værden, da det tross alt er snakk om hennes egen kropp og at hun er unik! Det er mye å hente på å lese på bøker og undersøkelser som er gjort på hundrehvis av kvinner, men det vil jo ikke hjelpe mye uten å prøve det ut i praksis. Så lenge man har et åpent sinn, er eksprimentell og har det artig så er det nokk i massevis for å ha et bra sexliv. Jeg er heller ikke noen "sexpert". Jeg er bare interessert og slår heller ihjel en halvtime med å lese om sex en å sitte å chatte facebook eller spille dataspill.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå