Gå til innhold

Hvilken rente har dere på boliglånet deres? I hvilken bank?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går fra 2,9 til 3,15 i desember (også Nordea)

Skrevet
Har ikke lån. :P

...Så hvorfor svarer du?

Vi har Sparebanken Vest. Renta er 3,45%

Skrevet
2,41 i husbanken.

Bare 2,4 ? Hmm, kan hvem som helst få lån i husbanken tro, kan man flytte lånet sitt dit?

Skrevet
Har ikke lån. :P

Lån..?? Hva er det forno..? Må være for fattigfolk vel...!!

Skrevet
Bare 2,4 ? Hmm, kan hvem som helst få lån i husbanken tro, kan man flytte lånet sitt dit?

Man må søke startlån i kommunen.:)

Verdt å prøve.

Skrevet
Man må søke startlån i kommunen.:)

Verdt å prøve.

da må man sikkert ha kjempelav inntekt og kjøpe en bitteliten leilighet?

Skrevet
da må man sikkert ha kjempelav inntekt og kjøpe en bitteliten leilighet?

jeg har enebolig, og ganske lav inntekt. Husbanken.no har retningslinjer. Det er bare å søke på søknadskjema som kommunen har.

Eneste man kan få er nei eller ja.

Gjest Gjest_Oda_*
Skrevet

Jeg har 2,85 på bolilånet i DNB NOR - men 2,0 på ansattlånet mitt.

Dere som har Statens Pensjonskasse har vel neppe det på et helt huslån? Man kan vel ikke lånet ubegrenset der?

Skrevet (endret)
Dere som har Statens Pensjonskasse har vel neppe det på et helt huslån? Man kan vel ikke lånet ubegrenset der?

Grensa er p.t. 1.5 million per medlem (så hvis et samboer/ektepar begge jobber på "riktig" sted kan man låne 3 millioner). Kommer et stykke med halvannen million hvis man har litt egenkapital; ellers krever ikke pensjonskassen nødvendigvis 1. prioritets pant, så det er relativt greit å kombinere med andre lån.

Endret av Leifr
Gjest Gjest - Stine
Skrevet

Jeg og mannen min har 3,15 % rente i lokal sparebank.

Sjekket Pensjonskassen som kun har 2 % rente og regner med vi bytter over dit ( hvertfall deler av lånet) i løpet av kort tid... Vil spare 1400,- i måneden hvis vi gjør det! ;) Og vi jobber begge slik at vi kan benytte oss av pensjonskassens muligheter!

Skrevet
Jeg og mannen min har 3,15 % rente i lokal sparebank.

Sjekket Pensjonskassen som kun har 2 % rente og regner med vi bytter over dit ( hvertfall deler av lånet) i løpet av kort tid... Vil spare 1400,- i måneden hvis vi gjør det! ;) Og vi jobber begge slik at vi kan benytte oss av pensjonskassens muligheter!

Hvilke jobber er det som gir mulighet til lån i statens pensjonskasse?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...