Gå til innhold

Trening etter fjerning av føflekk på benet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har fjernet en føflekk på benet i dag.

Nærmere bestemt på leggen.. rett ovenfor der en vanlig sokk stopper..

Legen sa jeg ikke kunne trene før jeg tar stingene om 10 dager!!

What to do? Nå som jeg endelig har kommet inn i en god rutine med 3 faste dager med trening i uka. Trener spinning, styrke i sal, gyria og pilates.

Han mente at huden der strekker seg lett og at stingene raskt kan gå opp. I tillegg er det dårlig gro kjøtt der..

Kanskje ikke så mange som har dirkete erfaringer med dette, men blir veldig glad for tips.

Tenker at spinning kanskje bør gå greit iogmed at man ikke strekker så mye på benet da?

Får ikke noe særlig lyst å trene nå som jeg har fått beskjed om at jeg ikke får lov.... :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du bør høre på legen din - spinning er ikke bra!

Tren heller styrke - mage, armer, rygg.

Skrevet

Det er nå jeg skal fortelle deg hva som skjedde da jeg tok en føflekk på leggen, glemte den og tok meg en sykkeltur. Gikk bra helt til jeg passerte naboen og han bemerket at det ene buksebenet mitt hadde en stor rød flekk.. Han hadde rett. jeg måtte sy på nytt, og det ble det jo et vakkert arr av. Så vil du unngå alt dette, gjør du som legen sier, selv om det er kjedelig!

Skrevet

Tusen takk for raske svar :)

Spinning = Dårlig ide.

Det er notert.

Bare så kjedelig når man endelig begynner å komme i litt god form også får man ikke lov å trene.

Men får vel gå meg litt rolige turer og trene litt styrke på de andre delene av kroppen som ikke inkluderer denna foten?

Skrevet
Det er nå jeg skal fortelle deg hva som skjedde da jeg tok en føflekk på leggen, glemte den og tok meg en sykkeltur. Gikk bra helt til jeg passerte naboen og han bemerket at det ene buksebenet mitt hadde en stor rød flekk.. Han hadde rett. jeg måtte sy på nytt, og det ble det jo et vakkert arr av. Så vil du unngå alt dette, gjør du som legen sier, selv om det er kjedelig!

Du har nok helt rett.

Man tenker jo at det bare er et bittelite sår på leggen og tror ikke det kan gjøre allverden utav seg. Men når konsekvensen er å sykle rundt med en blodig legg og måtte sy på nytt så kan jeg nok holde meg unna sykkelen en ukes tid.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...