Gå til innhold

tett nese

Gjest Gjest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

jeg har vært forkjølla i over 2uker, veldig tett i nessa. så jeg går å spraye med rhinox...ellers for jeg ikke puste. Hvor farlig er det? det står på flaska at det skulle ikke brukes mer enn 10dager, men jeg har problemer med å puste.

Skrevet

Du kan ha blitt avhengig. Altså neseslimhinnene dine, er blitt. Prøv å trappe ned sprayingen. Evt bare bruke saltvanns-spray...

Er du fortsatt syk, eller er det bare tett nese som plager deg? Hvis du fortsatt er syk, så syns jeg godt du kan spraye noen dager til.

Hvis det bare er nesen, syns jeg du skal prøve å la være å bruke nesespray. Da vil nesen mest sansynligvis åpne seg selv, og du vil bli kvitt problemet.

Smør mentolatumsalve under rundt nesen, kanskje...

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Du kan ha blitt avhengig. Altså neseslimhinnene dine, er blitt. Prøv å trappe ned sprayingen. Evt bare bruke saltvanns-spray...

Er du fortsatt syk, eller er det bare tett nese som plager deg? Hvis du fortsatt er syk, så syns jeg godt du kan spraye noen dager til.

Hvis det bare er nesen, syns jeg du skal prøve å la være å bruke nesespray. Da vil nesen mest sansynligvis åpne seg selv, og du vil bli kvitt problemet.

Smør mentolatumsalve under rundt nesen, kanskje...

jeg er fortsatt syk:-(. saltvanns-spray virker ikke!!!jeg skal prøve mentolatumsalve under nese, takk for svar. jeg er litt redd for å bli avhengig...

Skrevet

Hvor lenge har du brukt nesesprayen da? Er du forkjølet (hals osv) eller er det kun nesen som er tett?

Det er som hun over meg sier, slimhinnene i nesen din kan bli avhengig av nesesprayen, og da svulmer slimhinnene opp hvis de ikke får "dosen" sin. Om du har brukt den over lengre tid: Snyt deg, skyll nesen med saltvann, smør på tigerbalsam, mentholatum eller lignende under nesen, det vil åpne opp :)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Hvor lenge har du brukt nesesprayen da? Er du forkjølet (hals osv) eller er det kun nesen som er tett?

Det er som hun over meg sier, slimhinnene i nesen din kan bli avhengig av nesesprayen, og da svulmer slimhinnene opp hvis de ikke får "dosen" sin. Om du har brukt den over lengre tid: Snyt deg, skyll nesen med saltvann, smør på tigerbalsam, mentholatum eller lignende under nesen, det vil åpne opp :)

Jo jeg er fortsatt forkjølet, har brukt nesesprayen i over 10dgr. problem er at saltvann ikke åpner helt...jeg har tigerbalsam, da kan jeg prøve.

Skrevet

Har vært avhengig av nesespray i 20 år. (Pga svært tett på grunn av støv\midd allergi)

Eneste saltvanns dråpene som har virket på meg har vært Mirvana

Den orginale er den eneste som har fungert på meg.

Jeg brukte på det meste 3 flasker otrivin i uka på det meste,, så JA jeg var veldig avhengig.

Har forsøkt de aller fleste saltvannsdråpene som er på markede men det er kun Mirvana som har åpnet nesen og gjort slik at avhengigheten ble borte.

Ellers kan du prøve peppermynteolje.

2-3 dråper på en snyteduk og legg kluten lett over nesen. Om du har ømtårlig hud. (kan bli litt rød og ise litt om huden er sår etter lang tid med rennende nese eller ved mye bruk)

Eller 1 dråpe på fingeren og gni den ut oppa neseroten. Det åpner nesen svært godt. (ps. åpner øye og bihule kanalene også)

Gjest Gjest_Hallo_*
Skrevet
jeg har vært forkjølla i over 2uker, veldig tett i nessa. så jeg går å spraye med rhinox...ellers for jeg ikke puste. Hvor farlig er det? det står på flaska at det skulle ikke brukes mer enn 10dager, men jeg har problemer med å puste.

Det er ubehaglig å ikke få puste igjennom nesen, men å bruke nesespray med slimhinneavsvellende midler er å gjøre seg selv en bjørnetjeneste. I det lange løp skaper det ofte problemer. Bruk event. bare saltvannspray.

Pust med munnen. Ha noe drikke tilgjengelig for å fukte slimhinnene i munnen.

God bedring!

Skrevet

Test ut nesehorn som du får kjøpt på apotek :)

Skrevet

Ja vet du hva, nesespray er virkelig å gjøre seg selv en bjørnetjeneste. Trust me. Har brukt det i ca. 2 år nå. Skulle egentlig dratt til lege for å finne ut HVORFOR jeg var tett i nesen til å begynne med, men den gang ei. I ditt tilfelle vet du jo hvorfor, men bruk nesesprayen så lite som mulig, og prøv de forslagene som har blitt gitt her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...