Supramundane Skrevet 16. november 2009 #1 Skrevet 16. november 2009 Er det noen som har noen anbefalninger på frisør/sminke i Bergen? Gjerne noen advarsler også da, hvis noen har vært så uheldige at ting ikke ble bra! Aner ikke hvor jeg skal begynne for å finne ut av dette. Har ingen fast frisør her i byen selv.
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2009 #2 Skrevet 16. november 2009 Er det noen som har noen anbefalninger på frisør/sminke i Bergen? Gjerne noen advarsler også da, hvis noen har vært så uheldige at ting ikke ble bra! Aner ikke hvor jeg skal begynne for å finne ut av dette. Har ingen fast frisør her i byen selv. Hei! Hvor i Bergen er det du skal gifte deg? Det kan væer tids-besparende å finne en frisør i nærheten av der du skal ha vielsen.
Himmelblå Skrevet 16. november 2009 #3 Skrevet 16. november 2009 Hei! Hvor i Bergen er det du skal gifte deg? Det kan væer tids-besparende å finne en frisør i nærheten av der du skal ha vielsen. Anne`s Hårdesign har jeg iallefall vært fornøyd med. Ligger i Marken. Hun som heter Kirsti har jeg alltid vært fornøyd med når det gjelder hårklipp og sminke. Hun er flink til å se hva du passer å komme med forslag.
Smårips Skrevet 16. november 2009 #4 Skrevet 16. november 2009 (endret) Aner ikke hvor jeg skal begynne for å finne ut av dette. Slenger meg på den. Regner med "alle" frisører kan sette opp hår på et vis, men da er det et hav å velge mellom! Endret 16. november 2009 av Smårips
Supramundane Skrevet 16. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 16. november 2009 Vi skal ha vielsen i sentrum, så noe der nede hadde jo vært praktisk. Men hvis jeg finner en frisør som er flink litt utenfor sentrum er ikke det noe problem. Jeg syns liksom ikke det er noen vits i å ta kontakt med frisørene direkte, fordi alle sier jo at de kan sette opp hår, og de kan sminke - men jeg er usikker på hvor bra resultatet blir. Det er mange frisører som ikke burde sminke sine bruder, jeg har sett mye rart..
Daiquiry Skrevet 16. november 2009 #6 Skrevet 16. november 2009 Bruk KCA frisør. De holder til på Søreide, men jeg regner ikke med at det er noe problem å avtale et annet sted. De er billigere enn andre frisører samt at hun ene er utdannet make-up artist og er fantastisk flink!! To veldig hyggelige damer. Anbefales på det varmeste :-)
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2009 #7 Skrevet 16. november 2009 Vi skal ha vielsen i sentrum, så noe der nede hadde jo vært praktisk. Men hvis jeg finner en frisør som er flink litt utenfor sentrum er ikke det noe problem. Jeg syns liksom ikke det er noen vits i å ta kontakt med frisørene direkte, fordi alle sier jo at de kan sette opp hår, og de kan sminke - men jeg er usikker på hvor bra resultatet blir. Det er mange frisører som ikke burde sminke sine bruder, jeg har sett mye rart.. Kan på det sterkeste anbefale Lise hos Charmér frisør på Laksevåg. Hun er flink med sminke og hår, og salongen er et hyggelig sted å være på en slik dag. (lett å finne roen, både pga lokalet og de ansatte) Prisen er ikke så ille i forhold til mange andre salonger heller.
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2009 #8 Skrevet 16. november 2009 Hei! Kan virkelig anbefale Maxmillan i Marken. De er kjempeflink både med hår og med sminke. De er stylister og ikke "bare" frisør. Har en veldig god venninne som bruker de fast og som brukte de når hun skulle gifte seg. Hun går til Morten, men Jill og også veldig flink.
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2009 #9 Skrevet 16. november 2009 Jeg henger meg også på Annes Hårdesign. Har sett flere flotte bruder derfra. Gikk selv til MaxMilan en gang og fikk håret satt og sminket til et arrangement jeg skulle være med på en gang. Krøllene i håret hldt ikke mer enn en times tid, men sminken var kjempeflott og holdt lenge. Det var Morten som satt opp håret. Husker ikke hvem som gjorde sminken, det var en jente med lyst hår.
Idnar Skrevet 16. november 2009 #10 Skrevet 16. november 2009 Bruk KCA frisør. De holder til på Søreide, men jeg regner ikke med at det er noe problem å avtale et annet sted. De er billigere enn andre frisører samt at hun ene er utdannet make-up artist og er fantastisk flink!! To veldig hyggelige damer. Anbefales på det varmeste :-) Takk for supert tips! Der er "på vei" til kirken vi skal gifte oss i, så der skal jeg innom en dag å slå av en prat!
Idnar Skrevet 16. november 2009 #11 Skrevet 16. november 2009 (endret) Og forresten finnes det en frisør i fyllingsdalen i samme hus som statoil (heter den forsatt det?) . Der var jeg med da jeg var forlover en gang. Synes de var ganske flinke der! Endret 16. november 2009 av Idnar
Supramundane Skrevet 17. november 2009 Forfatter #12 Skrevet 17. november 2009 Tusen takk for så mange forslag, det setter jeg pris på! Det gjør forberedelsene så mye enklere for meg! Bruk KCA frisør. De holder til på Søreide, men jeg regner ikke med at det er noe problem å avtale et annet sted. De er billigere enn andre frisører samt at hun ene er utdannet make-up artist og er fantastisk flink!! To veldig hyggelige damer. Anbefales på det varmeste :-) Jeg bor på Søreide, så det passer jo helt perfekt!!
Daiquiry Skrevet 17. november 2009 #13 Skrevet 17. november 2009 Så bra da!!! Hun ene er superdyktig å sette opp hår, hun andre er kjempe flink med å sminke. De kan fikse champagne og litt frukt også, hvis du ønsker det. Det er en liten salong, men den er helt super :-)
Daiquiry Skrevet 17. november 2009 #14 Skrevet 17. november 2009 Takk for supert tips! Der er "på vei" til kirken vi skal gifte oss i, så der skal jeg innom en dag å slå av en prat! Så bra jeg kunne hjelpe! Kommer til å bruke dem selv, begge to. Skal i dialog med dem for å se om de kan stelle meg på hotellet jeg skal være på, regner med at det skulle gå fint.
Supramundane Skrevet 17. november 2009 Forfatter #15 Skrevet 17. november 2009 Vet du hvordan de er til å klippe forresten? Jeg skulle hatt en vanlig frisør også. Hadde en dame i sentrum som jeg føler skamklipte meg gang på gang ..
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2009 #16 Skrevet 17. november 2009 Vi skal ha vielsen i sentrum, så noe der nede hadde jo vært praktisk. Men hvis jeg finner en frisør som er flink litt utenfor sentrum er ikke det noe problem. Jeg syns liksom ikke det er noen vits i å ta kontakt med frisørene direkte, fordi alle sier jo at de kan sette opp hår, og de kan sminke - men jeg er usikker på hvor bra resultatet blir. Det er mange frisører som ikke burde sminke sine bruder, jeg har sett mye rart.. Det skal være sikkert og visst. Kjenner en som er frisør i en av de dyreste, og etter ryktet: aller beste salongene i Bergen sentrum. På bakrommet står det bager med billig drittsminke (a la H&M o.lign.) og diverse ukjente merker som de har kjøpt inn for en billig penge. Dette bruker de til brudemakeup - og de tar seg klekkelig betalt. "Ingen bryr seg vel om hvilke merker produktene er" var kommentaren jeg fikk på det fra de som jobber der. Synes dessuten at det er lite hygienisk å bruke samme øyenskygge, kajal og pudderkoster på folk. De ansatte så ingenting galt i dette. Kunder må huske på at frisører er utdannet innen hår - ikke make-up. Det er et helt annet fag..Brudesminking er en lettvindt ekstrainntekt for mange frisører som ikke har peiling... Ofte er det bedre å øve seg litt selv, og de fleste som vanligvis bruker sminke vet jo hva de kler.
Daiquiry Skrevet 17. november 2009 #17 Skrevet 17. november 2009 Vet du hvordan de er til å klippe forresten? Jeg skulle hatt en vanlig frisør også. Hadde en dame i sentrum som jeg føler skamklipte meg gang på gang .. De er knall flinke! Min venninne var fornøyd for første gang i sitt liv etter at hun hadde vært der. Ta kontakt på tlf 55101248, og spør etter Caroline. De har også en facebook side: KcA Frisør
Supramundane Skrevet 17. november 2009 Forfatter #18 Skrevet 17. november 2009 Det skal være sikkert og visst. Kjenner en som er frisør i en av de dyreste, og etter ryktet: aller beste salongene i Bergen sentrum. På bakrommet står det bager med billig drittsminke (a la H&M o.lign.) og diverse ukjente merker som de har kjøpt inn for en billig penge. Dette bruker de til brudemakeup - og de tar seg klekkelig betalt. "Ingen bryr seg vel om hvilke merker produktene er" var kommentaren jeg fikk på det fra de som jobber der. Synes dessuten at det er lite hygienisk å bruke samme øyenskygge, kajal og pudderkoster på folk. De ansatte så ingenting galt i dette. Kunder må huske på at frisører er utdannet innen hår - ikke make-up. Det er et helt annet fag..Brudesminking er en lettvindt ekstrainntekt for mange frisører som ikke har peiling... Ofte er det bedre å øve seg litt selv, og de fleste som vanligvis bruker sminke vet jo hva de kler. Jeg bruker minimalt med sminke til daglig, bare mascara, så det er litt derfor jeg ikke føler meg trygg på å skulle gjøre dette selv - og i alle fall ikke trygg på å skulle la "hvilken som helst frisør" sminke meg.. Det er den ene dagen jeg har lyst til å være "dritfin" liksom. De er knall flinke! Min venninne var fornøyd for første gang i sitt liv etter at hun hadde vært der. Ta kontakt på tlf 55101248, og spør etter Caroline. De har også en facebook side: KcA Frisør Skal ringe de i dag jeg! Tusen, tusen - tusen takk!!
Idnar Skrevet 17. november 2009 #20 Skrevet 17. november 2009 Litt artig at vi bor i samme området!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå