Gå til innhold

vil ikke ha barn likevel

Anbefalte innlegg

Gjest gjest 24
Skrevet

Hei. Vet ikke helt hvordan jeg skal begynne men, prøver. Min samboer ville at jeg skulle slutte på p-pillene i sommer fordi han ønsket seg barn. Det gjorde jeg også så derfor sluttet jeg. Men, i det siste så har vi hatt en del krangling i forholdet. Han sa derfor at han ikke ville ha barn likevel, mente at det var et dårlig tidspunkt å få barn på. Det er forsåvidt sant, men føler at noe i forholdet vårt døde da han sa det. Han sier at han fortsatt vil ha barn med meg men, at vi skal vente en stund til. Han sier at han ikke har mistet noen følelser for meg og at alt er som før. Jeg merker ikke noen forandring på måten han er mot meg på eller noe men, føler likevel at noe er feil. Hvordan hadde dere andre tolket/tatt denne beskjeden og hva hadde dere tenkt videre?? Jeg ble rett og slett veldig lei meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ikke et godt tegn.

Av erfaring vet jeg at det er vanskelig å ta et steg tilbake. F.eks. hvis man er samboer og plutselig flytter fra hverandre for så å prøve å flytte sammen igjen. Det pleier å skape en distanse. Ett eller annet kommer i mellom og det er vanskelig å bygge opp igjen. Regner med at det blir det samme i denne situasjonen. Dere har gitt gass; samboere som prøver å få barn, også plutselig må du begynne med prevensjon igjen. Ikke alltid lett å redde et forhold etter noe sånt.

Skrevet

Har det skjedd noe utvendig som påvirker dette?

Mistet jobb, nedtrapping på jobb, sykdom/problemer i familie, dårlig råd av annen grunn, mistrivsel på jobb eller bosted, etc?

Hvis det ikke er noen utvendige faktorer som påvirker, vil jeg se det som et dårlig tegn. Men dersom det er noen som helst utvendige faktorer tilstede, vil jeg se det som positivt at han prøver å ordne opp i dette før dere får barn.

Mulig at han også har fått litt panikk, kan skje med den beste ;) Isåfall er det vel bare å bruke kondom et par måneder og snakke grundig om saken, så går det nok over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...