Gå til innhold

Min lille sommerbaby! =)


Lille85

Anbefalte innlegg

Heia! :goodbye:

Så bra at ting går fint med deg for tiden! :) Og at veslejenta ble så glad. :)

Jeg kjenner faktisk ikke så mye liv jeg heller, av og til kjenner jeg noe svakt men vet ikke helt om det er babyene eller bare innbilning. Men jeg vet ikke hvordan det skal kjennes ut heller da. :gjeiper:

Jeg skal forresten til Mortensen på UL i kveld! :nigo: De kan nås på det vaktnr nå, om du skulle trenge time. :)

Skal krysse fingrene for at du også kjenner masse liv snart!! :)

Urettferdig ass!! Hehe.. Hvordan gikk det hos Mortensen da? Jeg har sendt deg en sms også.. Så her får du spørsmål fra alle retninger! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal krysse fingrene for at du også kjenner masse liv snart!! :)

Urettferdig ass!! Hehe.. Hvordan gikk det hos Mortensen da? Jeg har sendt deg en sms også.. Så her får du spørsmål fra alle retninger! :gjeiper:

Døh! Gidder ikke svare deg både her og der ass! :fnise: Neida, det gikk som sagt fint! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Var på den ordinære ultralyden i går..

Babyen min er herved en blotter, og IKKE sjenert! :gjeiper:

Det er en liten guttebaby!

Han så frisk og fin ut, og sprellet for harde livet! Var ikke vanskelig å se at han var en gutt.. Utstyret var utrolig lett synlig, det sa jordmoren også, hun var helt imponert! :gjeiper: Og hver gang hun snudde på ultralyden, så prøvde han å svinge rumpen i nærheten for å vise seg fram! *Hehe*

Leon Alexander vil Pappaen at han skal hete!

Jeg er ikke helt med enda.. Leon er forsåvidt greit, oppkalt etter favoritt filmen min! :-P Alexander? Er ikke det litt tungt etter Leon? Naai, får tygge litt på det! :)

Terminen ble satt fra 23, til 25 Juli, så nå må jeg finne ut hvordan jeg endrer tickeren min, eller hva det heter! :fnise: Har visstnok termin samme dag som Tinio, artig! :) Selv om hun sikkert er først ute, siden hun har tvillinger! :)

Masse lykke på til på ultralyd i morgen Tinio!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shopping! Oversikt! :)

Har:

- Badekar

- Temperatur måler til badekar

- stellematte m/trekk

- 10 vaskekluter

- 4 håndkler

- 1 pakke med gasbleier

- 6 gulpesmekker

- 1 helseteppe

- 1 fleece teppe

- vippestol

- bæresele

Må kjøpe:

- Seng

- Madrass

- dyne

- laken x2

- dynetrekk x2

- sprinkelbeskytter

- Lammeskinn

- brystpumpe

- vogn

- dyne til vogn

- dynetrekk x2

- termometer

Klær:

- 4 nattiker str 56, u/ben

- 1 sparkedrakt m/body str 56, m/ben

- 1 velour drakt str 50 u/ben

- 4 par hvite sokker

- 3 hvite bodyer str 50, lange armer

Må bare ha et sted å lagre dette, og kunne forandre på det! :fnise: Må gjerne komme med innspill !! :)

Endret av Lille85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger også en babyolje. (Ikke kjøp Natusan eller annen syntetolje i matbutikk, gå på apotek og kjøp en ordentlig en.)

Babyolje brukes til alt. Vask av baby, smøring av baby, fjerning av bek (bæsjen de første dagene) o.s.v.

Hva slags bæresele har dere kjøpt? Det er mange som ikke egner seg til nyfødte... Da kan det være greit med et elastisk sjal eller en hjemmesydd meitai istedenfor. (Begge deler er supert å ønske seg i barselgave!)

Ellers syntes jeg det var lite kluter og gassbleier, og mye håndklær... Men dere tenker kanskje å bruke håndkle under på stellematta? (I så fall er det litt få...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også har du glemt stelleveske eller tilsvarende... (Det går fint an å bruke en vanlig veske, med plass til et lite stelleunderlag og litt småting i. ;) )

Men veldig kjekt å ha klart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia! Hihi min termin ble flyttet til 24. juli, så der gikk jeg forbi deg gitt! Og så sa jordmoren at jeg er 2 dager lengre på vei enn det de har sagt før, men da burde vel terminen egentlig blitt 23. juli? :klø: Jaja samma det, de gidder nok ikke bli der inne så lenge uansett! ;)

Skal du på noen flere ultralyder nå, eller får du ikke se gullgutten igjen før han blir født?

Si fra om vi skal dra på babyshopping en dag da! :) Jeg har fri en hel uke nå! :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia! Hihi min termin ble flyttet til 24. juli, så der gikk jeg forbi deg gitt! Og så sa jordmoren at jeg er 2 dager lengre på vei enn det de har sagt før, men da burde vel terminen egentlig blitt 23. juli? :klø: Jaja samma det, de gidder nok ikke bli der inne så lenge uansett! ;)

Skal du på noen flere ultralyder nå, eller får du ikke se gullgutten igjen før han blir født?

Si fra om vi skal dra på babyshopping en dag da! :) Jeg har fri en hel uke nå! :danser:

Min skal også ut før! Hehe.. Det har jeg bestemt! :gjeiper: Blir spennende å se hvem som popper først.. Tihi..

Jeg skal på ultralyd 31 Mars, kontroll pga svangerskapsforgiftningen i forrige svangerskapet. Så skal vi på 3D ul, vet ikke når, må ringe å bestille! Ellers blir det når han kjem ut! :fnise:

Du da? Hver måned? :fnise: Skal ikke dere på 3D??

Vi kan godt dra på shopping en dag i uken ja! :) Kan avtale nærmere på sms! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger også en babyolje. (Ikke kjøp Natusan eller annen syntetolje i matbutikk, gå på apotek og kjøp en ordentlig en.)

Babyolje brukes til alt. Vask av baby, smøring av baby, fjerning av bek (bæsjen de første dagene) o.s.v.

Hva slags bæresele har dere kjøpt? Det er mange som ikke egner seg til nyfødte... Da kan det være greit med et elastisk sjal eller en hjemmesydd meitai istedenfor. (Begge deler er supert å ønske seg i barselgave!)

Ellers syntes jeg det var lite kluter og gassbleier, og mye håndklær... Men dere tenker kanskje å bruke håndkle under på stellematta? (I så fall er det litt få...)

Tenkte å kjøpe oljer og sånt heeeelt i slutten! :fnise:

Jeg har bæreselen etter min datter, bruker ikke den helt i begynnelsen.. Men etter et par måneder funker den fint! :) Babybjørn greie! :fnise:

Gasbleier vet jeg ikke hvor mange jeg må ha av, så tenkte å kjøpe etterhvert. Lite vaskekluter? Hvor mange BØR vi ha da?

Har kjøpt 2 egne trekk til stellematten, og 4 egne håndkler til babyen. To store gode, og to litt mindre.

Tusen takk for innspill! :) Trenger all hjelp jeg kan få.. Hehe..

Er du ekspert i kles størrelser til nyfødte??? Jeg er ute å shopper i mørke! :gjeiper: Hvor mye i 50? Og hvor mye i 56? Litt vanskelig det med klærne når de er så små! :tristbla: Men men, går seg vel til! :) Skal prøve å ikke ende opp med aaaltfor mye klær, som sikkert da blir så godt som ubrukt! Typisk! :fnise:

Alt bra med deg forresten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt bra med meg. ;)

Vi har for tiden 50 vaskekluter i flanell, tror jeg... Men vi bruker dem fortsatt til å vaske ansikt og sånt på 3-åringen. (For ikke å snakke om å ha dem i lomma og tørke buser med når vi er på tur.)

Babybjørn klarte ikke jeg å bruke mer enn 5 min av gangen. Den var drepen for ryggen. Mens vi hadde en hjemmesydd, enkel meitai sele som vi brukte fra nyfødt. Den ble også brukt når det ble for tungt med Babybjørn... Holdt vel fint til lillegutten var året. (Da var den litt lite polstret.) Etter det har vi brukt en Meitai-lignende sele som heter Jetpack. Den minner litt om Ergo og Beco om du har sett dem. Den har vi brukt til å bære på rygg helt til nå i vinter.

Kles-ekspert er jeg ikke.

Str 50 og 56 husker jeg som størrelsene jeg ryddet bort utenkelige mengder av, som ikke engang var brukt. (Men selvfølgelig vasket.) Har vel knapt planer om å kjøpe noe i så lite. Men vi har jo en del fra før.

Det som ble brukt var heldresser, strømpebukser, og bodyer. (Aller mest bodyer.)

Bodyene lærte vi fort at burde være av omslagstypen. Alt som måtte over hodet var håpløst.

Ellers brukte vi mye en "sovepose" med mulighet for åpning ved bena. Den var grei å ta på, og lett å skifte bleie i...

Vet ikke om det var noe hjelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min skal også ut før! Hehe.. Det har jeg bestemt! :gjeiper: Blir spennende å se hvem som popper først.. Tihi..

Jeg skal på ultralyd 31 Mars, kontroll pga svangerskapsforgiftningen i forrige svangerskapet. Så skal vi på 3D ul, vet ikke når, må ringe å bestille! Ellers blir det når han kjem ut! :fnise:

Du da? Hver måned? :fnise: Skal ikke dere på 3D??

Vi kan godt dra på shopping en dag i uken ja! :) Kan avtale nærmere på sms! :)

Ja det blir vel minst en gang i måneden, og sikkert enda oftere etterhvert. Vet ikke om vi skal på 3D UL jeg, får se.. Vi er jo så ofte på UL, så føler liksom ikke så stort behov for det. Og så har jeg hørt at det ofte blir mislykket når det er tvillinger, fordi de er i veien for hverandre slik at man ikke får sett ansiktene. Fikk foresten et bilde av jenta i 3D da vi var på ordinær UL. Veldig søtt. :) Så da har vi hvertfall fått sett henne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Oppdatering!! :)

Var hos legen i dag, hadde bestilt meg en ekstra time, for ryggen gir meg virkelig ikke fred! :( Jeg er vant med smerter i rygg pga sykdommen min, men dette er verre, MYE verre! Våkner 1-3 ganger om natten, klynker i søvne visstnok, gruer meg til å legge meg, og smerten går også ned i rumpa!

Legen sa ved forrige time " Ja, det må du jo regne med".. Jaha? Tenkte jeg.. Men klarte ikke holde meg lenger enn til nå.. Og i dag sa han det samme.. "Du er jo gravid, hva forventer du?" WTF?? Så om man er gravid så får man automatisk problemer med ryggen?

Pøh, bullshit! *Knurr*

Og skal ikke han liksom hjelpe meg til å få det bedre? Jeg kan ikke leve som dette lenger ihvertfall..

Jeg klarte å kvele gråten ved fødselen da jeg satt der, fikk han til å gi meg en henvisning til fysio, og løp derfra.. ( Da jeg spurte etter henvisningen svarte han "Ja, det kan jeg ikke nekte deg!".. Blæh..

Mamma skal spandere en time til Mortensen sa hun, så jeg skal inn å gråte på skulderen hans, og prate med han om et par ting jeg ikke klarer å ta opp med fastlegen min.. Skal bli godt! :hjerte:

Ellers var jeg hos tannlegen også i dag.. Betennelse i fortanna mi, så den må rotfylles.. Betennelse i en jeksel, og der må nerven kuttes for betennelsen er også på utsiden av nerven.. Iiiiiik.. Vi går en fattig tid i møte! :(

Men men.. Babyen har det fint, tror jeg da.. Hehe.. Han er blitt myyyye roligere enn han var tidligere.. Litt rart! :fnise: Men når han beveger seg så beveger hele magen seg.. Tihi..

Betryggende med bevegelse fra den lille! :babygutt:

Endret av Lille85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Oppdatering!! :fnise:

Var på Haukeland i dag!

Kontroll pga alvorlig svangerskapsforgiftning i forrige svangerskapet!

Morkaken så fin ut, blodårene som de skulle, og babyen hadde det supert! :hjerte:

Jeg er 23+5 i dag og han veier 745 gram visstnok.. Så han er stooor.. "Stort barn" har legen skrevet på helsekortet.. Tihi..

Jeg føler meg ganske stor i magen, babyen sparker meg i blæren og alle veier, magen hopper og herjer på.. Herlig! :rødme:

Har søkt på engangsstønad nå, så gleder meg masse til å kunne kjøpe vogn og diverse andre ting til lille nurket mitt! :rødme:

Ellers har jeg fått time til fysio 7 april, det har jeg ventet lenge på!! Så det blir bra! :) Sover vanvittig dårlig og våkner mange ganger om natten! Lei av vond rygg nå! Og forferdelig vondt haleben!!

Nå skal det bli godt med påske sammen med mine kjære! Eneste nedsiget i påsken er 25årsdagen min på Mandag.. Uff.. Begynner alvorlig å trekke på årene! Men men.. Sånn er livet! :)

2012 skal sees i kveld, endelig!! Gleder meg!! :)

*Tudelu*

Endret av Lille85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Da har jeg vært hos fysio for første gang! Det var lærerikt og satser på bedring med tiden! :)

Har visst ingen bevegelighet i korsryggen, og lenger oppe i ryggen er det for mye bevegelighet. Ribbebena mine hele veien er helt stive og støle. Så hun skjønte utrolig godt at jeg har mye smerter! Skal tilbake på Onsdag, begynne å myke opp bekkenet og ryggen generelt. Så det blir bra! :)

Var også til fastlegen min på Tirsdag. Har proteiner og eggehvite i urinen, og gått opp 6 kilo på en måned. Djizez. Holdt på å falle av stolen da han sa det! Skal ikke være mulig. 6 kilo er gaaaaanske mye ass!

Så nå er jeg på "slanking".

3D ul om 12 dager! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia snuppa! Så bra at du får hjelp med ryggen din nå! :klemmer: Vondt i ryggen går jo utover alt..

Du har ikke mye vann i kroppen da? Det veier jo... Jeg har hvertfall masse vann i beina, så jeg har kjøpt meg støttestrømper. Men nå samler vannet seg i lårene istedet siden det ikke kommer seg ned i leggene. :fnise: Kjempepent! Pølselår...

Så kjekt med 3D UL! Koselig å få se lillegutten tydelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så koslig at du har graviditetsdagbok! Har ikke sett den før nå!

Jeg på min side har lagd meg prøverdagbok..hehe... det måtte jo komme!

Med alle som blir gravide og får bebis rundt meg er det plent umulig å forbli upåvirket! ;-)

Så vi satser på å få en liten krabat en gang i 2011! Jippi!

Håper alt står bra til med deg og dine!

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

3D Ul var kjempe stilig!!!!! Alt var bra, og han er fremdeles stor for alderen! 26+4, da var han 1085 gram.. Så han er stor gutt! :rødme: Og så nydelig!!! *Dåne*

Har også fått engangsstønaden, så nå er det meste til han handlet inn! Så vi er klar! :) :gjeiper:

Formen er fin, utenom problemer med halebenet mitt! Går av og til ned i kne av smerter, og stresser med å få med meg venstre foten til tider.. Pinlig å gå av rulletrapper! :tristbla: Det er forferdelig vondt, og jeg ser ikke akkurat stilig ut der jeg stresser med å komme meg av + prøver å holde meg på bena!

Kjennes ut som det er noe jeg kan knekke på plass liksom, men vet ikke om det er tilfelle!

Men men.. Bare 3 måneder igjen, så håper vi at kroppen er som før! :gjeiper: :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia snuppa! Så bra at du får hjelp med ryggen din nå! :klemmer: Vondt i ryggen går jo utover alt..

Du har ikke mye vann i kroppen da? Det veier jo... Jeg har hvertfall masse vann i beina, så jeg har kjøpt meg støttestrømper. Men nå samler vannet seg i lårene istedet siden det ikke kommer seg ned i leggene. :fnise: Kjempepent! Pølselår...

Så kjekt med 3D UL! Koselig å få se lillegutten tydelig :)

Hey darling! :)

Ser jo at jeg er treg med å svare! :gjeiper: Sorry!

Støttestrømper.. Tihi.. Funny! :gjeiper: Mobbe mobbe! :) Vet ikke om det er noe vann eller hva.. Hvordan merker man det da!? Hehe..

Hvordan står det til med dere da? Har dere vært på 3D?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så koslig at du har graviditetsdagbok! Har ikke sett den før nå!

Jeg på min side har lagd meg prøverdagbok..hehe... det måtte jo komme!

Med alle som blir gravide og får bebis rundt meg er det plent umulig å forbli upåvirket! ;-)

Så vi satser på å få en liten krabat en gang i 2011! Jippi!

Håper alt står bra til med deg og dine!

Klem!

Heeii!! :)

Ååååååååe!!! Skal dere virklig??? Jippi!! :) :) Gratulerer med avgjørelsen! :)

Her går alt fint vettu! :) Med dere også?

Klem! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djiiiiiises!!!

Lært meg å leve med hyperaktive ben, men nå har de smittet blæren.. Våkner minst to ganger hver natt for jeg er så tissetrengt.. Sukk..

Hvis ikke det er bena, så er det blæren, om de holder fred så verken ryggen eller rumpen, eller begge deler! Noen netter alt!

Litt løyent å skrive/si det, men skal bli godt å få babyen ut så jeg kan sove en hel natt! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...