Gå til innhold

Min lille sommerbaby! =)

Fremhevede innlegg

Skrevet
Du sikler vel en del på de bildene ja.. Hehe.. Fosteret mitt ligger i fosterstilling.. Ser det veldig tydelig på bildet.. Hender oppe i ansiktet og knærne opp i magen! Morsomt at man kan se det så detaljert så tidlig!

Jeg skal prøve å sende han en Mail.. Det er jo ikke noe spesielt egentlig.. Eller jo, pga vaksinen.. Men Tande ville ha meg opp på Haukeland.. Men personlig foretrekker jeg Mortensen! Han kjenner jeg, stoler på, slapper av med, og liker! Så.. :-)

Gjør du og babyene på om dagene da? Ferdig med julegaver og alt annet julegreier? :-)

Ja det er helt utrolig at man kan se så detaljert allerede nå. Jeg trodde jeg bare skulle se noe som liknet en cashewnøtt, men det så ut som to bamsemumser, med armer, hode og bein :rødme: Han leser nok mailen sin, for han sa jeg skulle sende mail hvis neste time ikke passer. Så da får du vel svar. :) Skjønner godt at du vil til Mortensen hvertfall, makan til fantastisk lege skal man lete lenge etter...

Jeg har en "halv" julegave igjen til samboer, ellers så er jeg ferdig med gavene. Er ikke helt ferdig med å stelle huset til jul, men tar det sakte men sikkert. :nisse: Det har vært så mye stress med eksamen, og så er jeg så uendelig sliten. Enn du da? Og hvordan er det med formen din for tiden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ja det er helt utrolig at man kan se så detaljert allerede nå. Jeg trodde jeg bare skulle se noe som liknet en cashewnøtt, men det så ut som to bamsemumser, med armer, hode og bein :rødme: Han leser nok mailen sin, for han sa jeg skulle sende mail hvis neste time ikke passer. Så da får du vel svar. :) Skjønner godt at du vil til Mortensen hvertfall, makan til fantastisk lege skal man lete lenge etter...

Jeg har en "halv" julegave igjen til samboer, ellers så er jeg ferdig med gavene. Er ikke helt ferdig med å stelle huset til jul, men tar det sakte men sikkert. :nisse: Det har vært så mye stress med eksamen, og så er jeg så uendelig sliten. Enn du da? Og hvordan er det med formen din for tiden?

Han er fantastisk ja!!! :-)

Eksamen, jul, gravid x2, uff.. Stakkar! Hehe.. Må du ikke slite deg helt ut! Må lytte til kroppen! :-)

Jeg er ferdig med alt før jul.. Eller, må hente juletreet og pakke inn gavene til jentene, eller er alt klart!

Formen min er helt løyen.. Sulten 24/7.. Når jeg er ferdig å spise så rumler magen igjen.. Eier null form for energi, og går å brekker meg hele dagen! Begynner å bli litt lei nå! Men får håpe det ikke er så lenge igjen! Din form blitt noe bedre da?

Gleder meg sånn over all snøen som er falt!! *Elsk* Skal bli herlig å ake med jentene, må nyte det mens vi kan!! :-)

Skrevet
Han er fantastisk ja!!! :-)

Eksamen, jul, gravid x2, uff.. Stakkar! Hehe.. Må du ikke slite deg helt ut! Må lytte til kroppen! :-)

Jeg er ferdig med alt før jul.. Eller, må hente juletreet og pakke inn gavene til jentene, eller er alt klart!

Formen min er helt løyen.. Sulten 24/7.. Når jeg er ferdig å spise så rumler magen igjen.. Eier null form for energi, og går å brekker meg hele dagen! Begynner å bli litt lei nå! Men får håpe det ikke er så lenge igjen! Din form blitt noe bedre da?

Gleder meg sånn over all snøen som er falt!! *Elsk* Skal bli herlig å ake med jentene, må nyte det mens vi kan!! :-)

Her er ikke kvalmen like ille som før heldigvis, men det kommer da noen bølger av og til, for det meste på kveldstid faktisk.. Men det er nok ikke lenge før vi blir i storform! ;) Ja det er helt nydelig ute nå! :hoppe: For en fantastisk jul det blir i år, hvit jul og bebiser i magene våre. :rødme:

Skrevet

Hei! :) Hvordan går det? Har du fått tak i Mortensen? Håper du har hatt en fin jul så langt. :klemmer: Om du sitter alene og sturer nå på 2. juledag mens alle andre er ute på byen skal du vite at du er ikke alene hvertfall! Her sitter jeg alene med katten.. :gjeiper:

Skrevet (endret)
Hei! :) Hvordan går det? Har du fått tak i Mortensen? Håper du har hatt en fin jul så langt. :klemmer: Om du sitter alene og sturer nå på 2. juledag mens alle andre er ute på byen skal du vite at du er ikke alene hvertfall! Her sitter jeg alene med katten.. :gjeiper:

Heii!! :-)

Nei, jeg har ikke prøvd å få tak i han.. For jeg fikk innkalling til time på Haukeland! :-) Skal 4 Januar! *Wiiii* Hehe.. Så får bestille hos han når jeg er ferdig der! :-P

Har hatt en kjempe fin jul vi! :-) Dere da? Fikk du masse fint? :-)

Føler meg ikke så alene i dag, men gjorde det på fredag.. Uff.. Var et terror angrep av tårer og fortvilelse! Hehe.. Men gikk over! :-P

Endret av Lille85
Skrevet

En liten oppdatering etter gammelt! :-P

Kvalmen har avtatt en del, men fikk hormoner istedenfor.. Hehe.. Er i strålende humør.. Men følsom? Uff.. Tar lett til tårene for å si det sånn.. *Rødme*.. Og er fremdeles trøtt.. Helt dau.. Det er kjempe flaut syns jeg, for jeg fungerer ikke! :-( Ikke spør hvorfor jeg er våken nå!!! For det vet jeg ikke.. Hehe..

Min kjære irriterer meg stort sett hele døgnet.. Jeg ser helst at han flytter ut! Jeg blir så sint på han at jeg kunne kvelt han! Han tror han kan være sur og grinete, fordi jeg er gravid,og da gjør han jo meg sur.. Ond sirkel! Han skal ikke flytte.. Men ønsker det ca en gang for dagen..

Og så vurderer jeg ca en gang for dagen om det er dette jeg vil.. Tenker på abort, og griner.. Så forsvinner tankene! Til dagen etterpå.. Hehe.. Kunne aldri tatt abort nå.. Er jo en baaaaaby inni der!!! :-)

Aldri vært med på makan.. Hehehe.. Jaja.. Går vel seg til! :-)

Har enda ikke fortalt barna det..

Skal på ultralyd 4 januar på Haukeland! :-) :-)

Skrevet

Huff høres ut som om du har hatt det tøft for tiden. :troest:

Har vært en del grining og kjefting her og, men det er helst tingene rundt meg jeg kjefter på. Kjefter på oppvasken, rotet og klesvasken. Samboer står bare forskrekket og ser på meg. :fnise: Og så blir jeg plutselig lei meg uten noen spesiell grunn, og når samboer spør hva det er så vet jeg ikke, og da blir han irritert for man begynner jo ikke å grine uten grunn mener han. :roll: Nei, de skulle prøvd å være gravid selv disse mannfolka!

Ellers så hadde vi da en fin jul, var og feiret hos svigers og da fortalte vi nyheten. Så nå vet jo hele slekta til samboer om dette, like greit sikkert for jeg begynner så smått å få mage nå, og den vokser sikkert raskt fremmover. :sjenert:

Håper du blir i bedre humør etterhvert, er ikke godt å gå sånn å være deppa og nedfor hele tiden. Når har dere tenkt å fortelle det til barna da? :)

Skrevet
Huff høres ut som om du har hatt det tøft for tiden. :troest:

Har vært en del grining og kjefting her og, men det er helst tingene rundt meg jeg kjefter på. Kjefter på oppvasken, rotet og klesvasken. Samboer står bare forskrekket og ser på meg. :fnise: Og så blir jeg plutselig lei meg uten noen spesiell grunn, og når samboer spør hva det er så vet jeg ikke, og da blir han irritert for man begynner jo ikke å grine uten grunn mener han. :roll: Nei, de skulle prøvd å være gravid selv disse mannfolka!

Ellers så hadde vi da en fin jul, var og feiret hos svigers og da fortalte vi nyheten. Så nå vet jo hele slekta til samboer om dette, like greit sikkert for jeg begynner så smått å få mage nå, og den vokser sikkert raskt fremmover. :sjenert:

Håper du blir i bedre humør etterhvert, er ikke godt å gå sånn å være deppa og nedfor hele tiden. Når har dere tenkt å fortelle det til barna da? :)

Herlig å høre at det finnes andre som meg! Føler meg som huldra til tider.. Jeg er litt rapp i kjeften, kjapp i kommentarene.. Er vel det eneste.. Utenom sippingen da.. Hehe..

Så bra dere har fortalt det da!! Hvordan var reaksjonene?? =)

Han skal fortelle datteren sin før hun reiser hjem igjen, hun drar samme dag som jeg skal på ultralyden.. Datteren min får vel vite det samme uke, etter ultralyden! =)

Humøret er heldigvis bedre.. Skranter litt med forholdet da, men men.. Det som skjer, det skjer.. Skal alltid klare meg!! =) Jeg har kjøpt meg en dagbok i dag.. Min søster sa jeg er for gammel, men jeg syns ikke det! Og må ha en plass å plassere alt.. Hehe..

Skrevet

Hmm.. Har en del stikking, og verking nedi området der livmoren visstnok er.. Jeg er ikke så redd for at ting skal gå gale.. Siden forholdet skranter og alt.. Så.. Men er jo litt nysgjerrig! Og ønsker jo ikke at ting skal gå gale.. Husker ikke om jeg hadde dette da jeg gikk med min datter.. Men man kan vel kjenne at livmoren vokser og sånt.. Vet ikke jeg.. Er bare en uke til, så er det ny utralyd.. Får svar på alt da! :)

Så sitter jeg å tenker en del på sommeren 2010.. Gå høygravid om sommeren er ikke det jeg har mest lyst til! Har jo ikke noe valg da.. Men håper at babyen kommer tidlig.. Min datter kom nesten 4 uker før tiden, av en kjip grunn og på en lei måte.. Men var greit å få før tiden liksom! :) Lurer p[ hva jeg gj;r med min datter ogs[, kjedelig for henne [ g[ hjemme i en m[ned.. Men jeg har vel ikke ikke s'rlig valg.. M[ vel holde meg i n'rheten!

P[ den kommende ultralyden skal Pappaen til babyen v're med, han var ikke med forrige gang, s[ blir kjekt at han ogs[ f[r hilse p[ nurket! :rødme:

Skjedde et eller annet med dataen n[.. F[r ikke opp noen bokstaver.. S[ gir meg.. Var litt irriterende! :gjeiper: :fnise:

Kommer kjapt tilbake! :)

Skrevet

De ble kjempeglade alle sammen, unntatt mormoren til samboer, hun bare uffet og akket seg fordi det var tvillinger. Men det bryr jeg meg ikke om, for den dama er så spesiell og rar at jeg hadde ikke forventet noe annet.

Trist å høre at dere sliter med forholdet for tiden, men det er vel ikke unormalt at ting er litt tøft akkurat nå. Hvor lenge har dere vært sammen? Håper det ordner seg.. :klemmer:

Den stikkingen og verkingen er nok bare livmoren som vokser og strekker seg, det har jeg hatt MYE av. Så det er neppe noe å bekymre seg for. :)

Hehe tenk hvor DIGER jeg kommer til å bli i sommer da, du blir sikkert bare en liten rips i forhold. :fnise: Men jeg kommer vel mest sannsynlig til å få før termin, tvillinger blir jo i gjennomsnitt født 3 uker for tidlig. :)

Hva var grunnen til at datteren din ble født så tidlig forresten?

God bedring til dataen din! ;)

Skrevet (endret)

Tinio: Var ikke noe gale med dataen min skjønner du.. Er bare jeg som ikke har kompetanse til å i det hele tatt røre en datamaskin! Jeg hadde visst skiftet språk på tastaturet, uten å ha visst om det! *Hehe*

Så bra at alle ble glade da!! Vi bryr oss ikke om hva hun gamla mener! Dessuten, når knoll og tott er kommet ut, så er hun nok hysterisk begeistret for dem! Så! :)

Du kommer til å bli svæææær ja!! Hihi.. Det er så fiiiint!! :) Jeg var ganske stor med datteren min.. Mistet jeg balansen så tippet jeg, og måtte gripe tak i det første og beste for å ikke deise i gulvet.. *Hehe*.. Håper ikke jeg blir sååå stor.. Ikke når det bare er en! :)

Vi har vært sammen i 2,5år forresten! Dere da? :)

Datteren min ble tatt så tidlig for jeg hadde svangerskapsforgiftning, og var veldig syk.. Holdt på å stryke med! Da nyrene mine sluttet å virke, måtte de ta henne med akutt keisersnitt.. Så håper på naturlig fødsel denne gang! Siden det er mitt siste barn.. Og vil ha gutt!!! *Hehe*

Ønsker du deg noe spesielt kjønn på dine? :)

Har jeg spurt når du skal på neste ultralyd forresten...?

Endret av Lille85
Skrevet
Tinio: Var ikke noe gale med dataen min skjønner du.. Er bare jeg som ikke har kompetanse til å i det hele tatt røre en datamaskin! Jeg hadde visst skiftet språk på tastaturet, uten å ha visst om det! *Hehe*

Så bra at alle ble glade da!! Vi bryr oss ikke om hva hun gamla mener! Dessuten, når knoll og tott er kommet ut, så er hun nok hysterisk begeistret for dem! Så! :)

Du kommer til å bli svæææær ja!! Hihi.. Det er så fiiiint!! :) Jeg var ganske stor med datteren min.. Mistet jeg balansen så tippet jeg, og måtte gripe tak i det første og beste for å ikke deise i gulvet.. *Hehe*.. Håper ikke jeg blir sååå stor.. Ikke når det bare er en! :)

Vi har vært sammen i 2,5år forresten! Dere da? :)

Datteren min ble tatt så tidlig for jeg hadde svangerskapsforgiftning, og var veldig syk.. Holdt på å stryke med! Da nyrene mine sluttet å virke, måtte de ta henne med akutt keisersnitt.. Så håper på naturlig fødsel denne gang! Siden det er mitt siste barn.. Og vil ha gutt!!! *Hehe*

Ønsker du deg noe spesielt kjønn på dine? :)

Har jeg spurt når du skal på neste ultralyd forresten...?

Hehe like flink med data som meg du da! ;)

Uff jeg kommer sikkert til å tippe jeg og, og så blir jeg liggende der på gulvet å sprelle! Vi har vært sammen i ca 3 år nå. :)

Huff! Hørtes ut som en veldig skremmende opplevelse med svangerskapsforgiftning og akutt keisersnitt. Jammen godt det gikk bra med dere da! Det går nok mye bedre denne gangen! :) Håper det går bra her og...

Jeg har veldig lyst på en gutt og en jente, det hadde vært stas! :babygutt::babyjente:

Jeg skal på UL 14. januar. Gleder meg veldig til å se hvordan de har utviklet seg, men samtidig er jeg jo litt nervøs for om noe skal være galt.. :sjenert: Det er så utrolig nervepirrende å være gravid! Blir helt ødelagt jo! :gjeiper:

Skrevet
Hehe like flink med data som meg du da! ;)

Uff jeg kommer sikkert til å tippe jeg og, og så blir jeg liggende der på gulvet å sprelle! Vi har vært sammen i ca 3 år nå. :)

Huff! Hørtes ut som en veldig skremmende opplevelse med svangerskapsforgiftning og akutt keisersnitt. Jammen godt det gikk bra med dere da! Det går nok mye bedre denne gangen! :) Håper det går bra her og...

Jeg har veldig lyst på en gutt og en jente, det hadde vært stas! :babygutt::babyjente:

Jeg skal på UL 14. januar. Gleder meg veldig til å se hvordan de har utviklet seg, men samtidig er jeg jo litt nervøs for om noe skal være galt.. :sjenert: Det er så utrolig nervepirrende å være gravid! Blir helt ødelagt jo! :gjeiper:

Hehe.. Data er ikke helt min greie nei! :fnise:

Må ikke være nervøs.. Alt er nok bra skal du se! Å gå gravid er helt forferdelig spennende, og skummelt.. Hehe.. Jeg er glad jeg har doppleren!! Lurer på hvordan det er å høre på TO hjerter inni der! :fnise:

Må du på noen ekstra kontroller og sånt da? Jeg kjenner ingen som har tvillinger, så jeg er helt grønn! :fnise:

Hadde du/dere en fin nyttårs feiring da? :)

Skrevet

Oppdatering! :)

På Onsdag fant jeg hjertet for første gang! :rødme:

Følte meg så forelsket!! :hjerte: *Dåne*

Jeg er ikke kvalm lenger.. Utenom når det nærmer seg mat-tid da.. Uff, jeg liker jo ingenting lenger! :tristbla: Alt gjør meg kvalm, bare tanken også! Så har litt problemer med å spise!

Har ikke vondt i puppene lenger, ikke så himla gale som før i hvert fall..

Er fremdeles like utrolig, sinnsykt trøtt! I forgårs sov jeg i 15 timer.. Og kunne sovet myyyye lenger! Helt sykt! :(

Skal på Haukeland på Mandag, og til fastlegen min på Tirsdag! :)

Skrevet

Tror jeg må ut å kjøpe meg noen strømpebukser og kjoler/tunikaer, som jeg kan puste i.. Buksene og skjørtene mine ødelegger meg!! Får jo ikke puste, og er vondt å tvinge knapper igjen rundt livet! Eller skal man liksom gjøre det? :-/

Litt nytt for meg med oppblåst mage og sånt.. Var helt flat til jeg nesten var 6 måneder på vei med min datter! :hjerte:

What to do!?

Skrevet

Åå koselig å kunne høre hjertet til babyen din da! :rødme: Hihi sikkert mye bråke med to hjerter! :gjeiper: Eller så er det kanskje sånn at man finner bare et om gangen? :klø: For det er jo litt mellomrom mellom tvillingene..

Ja jeg må vel på mange kontroller fremmover, tror det er UL annenhver uke på sykehuset etterhvert, men vet ikke helt når de begynner med det. Må hvertfall gå til spesialist gjennom hele svangerskapet i tillegg til vanlige kontroller hos lege/jordmor.

Jeg kjenner heller ikke noen med tvillinger, og jeg ante ikke at tvillingsvangerskap var så annerledes enn vanlige. Trodde bare man fikk litt større mage liksom. Sjansene for at skumle ting kan skje er en god del større, så man får nøye oppfølging. Man blir 100 prosent sykemeldt fra uke 20, pga at faren for for tidlig fødsel er så stor. Skal bare hvile hvile hvile... Uff, det blir kjedelig! Håper det blir fint vær i vår, for da kan jeg hvertfall hvile litt ute på verandaen i solen. :)

Skjønner godt hvordan du har det med måltidene! Alt stinker, og ingenting frister. Men samtidig så er jeg skrubbsulten. Håper det blir bedre nå når vi går over i 2. trimester!

Ja du får dra på shopping nå når det er salg! Kan jo ikke kvele babyen heller! :fnise: Har forresten hørt at man ofte får fortere mage med nr 2 enn med nr 1! Så det haster med å få tak i tunikaer og kjoler for deg nå! :shoppe: Hehe..

Lykke til i morgen da! :klemmer:

Skrevet

Hører sikkert et og et :hjerte::)

Annen hver UKE på ul?? Jøss.. Fra ca når er det normalt da? Jeg har aldri tenkt over at jeg vet så ufattelig lite om tvilling svangerskap! Blir jo helt sjokkert her.. Hehe..

Skrubbsulten er jo mildt sagt! :fnise:

Er ikke du oppblåst i magen? Syns du klærne dine fremdeles er behagelige? Jeg får HELT klausten! Hehe.. Skal på Lagunen å snike litt i morgen, se om jeg finner noe! :)

Takk takk, håper det går bra der oppe i morgen! :)

Skrevet

Har forresten fått time til den få-vite-kjønnet ultralyden, 23 Februar skal jeg!! :) :) :hjerte: :hjerte:

Skrevet

Da har jeg vært på ultralyden! :hjerte:

Alt så bra ut med babyen!! :) :) Kunne også telle oss fram til 10 fingre.. *Dåne*.. Hehe.. Fikk med et bilde også.. Og der holder den hånden rett ut, så ser alle fem fingrene! :)

Ganen og lipper så bra ut, hjernen bra, og størrelsen var fin! :)

Gynekologen kom løpende etter meg i gangen for å si at jeg må ha en ekstra kontroll i uke 24, siden jeg hadde så alvorlig svangerskapsforgiftning med min datter! Jaja, flere ultralyder!! :hjerte: Tihi..

Litt morsomt, for det var han som tok keisersnittet på meg! :fnise:

Nye ultralyder 23 februar og 01 april! :)

Skrevet

Jeg vet ikke helt når man begynner med så hyppige UL, men kan tenke meg det kanskje er i 3. trimester, for å se hvordan de ligger osv..

Tidligere vare jeg veldig oppblåst, men nå er det ikke så ille lenger. Nå er magen fortsatt hard å kjenne på, men det tror jeg er fordi den straks begynner å vokse. Jeg takler ikke bukser lengre! Tror jeg kun har gått i tights etter at jeg ble gravid, orker ikke at noe strammer. I dag har jeg kjøpt meg to tunikaer. :)

Har du vært på lagunen og kikket? Hadde de mye der? Jeg synes det er vanskelig å finne tunikaer og kjoler som jeg liker...

Så godt å høre at det gikk bra i dag! Tenk at man kan se så mye! :rødme: Jaja, det blir jo en del UL på deg og da. :) Er jo veldig betryggende å bli fulgt så godt opp, og veldig koselig å få se nurket sitt flere ganger. :babysmokk:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...