Gå til innhold

Min lille sommerbaby! =)

Lille85

Anbefalte innlegg

Ja, den boken er nydelig.

Og lillegutten her vet. Han er forsiktig med magen, og det hender han koser med babyen, eller sier godnatt til den.

Veldig opptatt av dette med babyer og babyer i mager.

Er mye sånt rundt oss da. Både hjemme og i barnehagen, så det har vært tema en stund.

Tror ikke helt han har forstått dette da. Men han finner rett som det er ting som han er for stor til, som han mener vi kan spare til babyen.

(Veksler litt på om det er den i min mage, eller den i hans, evt. begge som skal få det da...)

Ååe, så søtt!! :)

Gru-gleder meg til å fortelle det til min datter! Hun ønsker seg en baby i hus.. Men kan jo være det blir annerledes når det plutselig blir virkelighet! Hun har da tross alt hatt meg alene i 6 år.. Blir spennende!

Endret av Lille85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe utålmodig eller? Ja ta å bestill deg en time du hos han du. ;) Jeg skal dit på torsdag! :hoppe: Haha disse drømmene altså, blir jo helt utslitt av å sove jo!

Jeg HATER alt kjøtt for tiden, det gjelder også kjøttdeig og pølser. Taco er det verste! :spy: Tror jeg har hatt det sånn siden uke 6.. Jeg greier kun å få i meg mat som jeg synes er skikkelig godt, det vil si sjokolade, chips og frukt, og kanskje nystekte rundstykker. Sliter med å finne pålegg jeg liker og. Er så utrolig lei av å ha det sånn, for jeg er sulten hele tiden men greier ikke få i meg mat som metter skikkelig. Og så er det jo grusomt å gå i matbutikken, for det stinker jo så mye rart av all maten der!

Utålmodig jah.. Det er bare begynnelsen! :fnise:

Tenk hvis han ser kjønnet på en av de da, eller begge!! Ååååååe, du må forte deg inn her å fortelle meg, ALT!! Så spennende!! :) :)

Jeg er SÅ enig i alt du skrev om maten! Ikke nevn taco, brekker meg nesten bare ved tanken! :( Er kjempe kjipt! Jeg er også på snop, chips og frukt! :fnise: Håper det snart går over! Hvis ikke kommer vi til å ese ut i alle retninger pga snopet og chipsen, eller begynne å gå ned i vekt!

Nå gleder jeg meg til du skal å se på nurkene dine!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utålmodig jah.. Det er bare begynnelsen! :fnise:

Tenk hvis han ser kjønnet på en av de da, eller begge!! Ååååååe, du må forte deg inn her å fortelle meg, ALT!! Så spennende!! :) :)

Jeg er SÅ enig i alt du skrev om maten! Ikke nevn taco, brekker meg nesten bare ved tanken! :( Er kjempe kjipt! Jeg er også på snop, chips og frukt! :fnise: Håper det snart går over! Hvis ikke kommer vi til å ese ut i alle retninger pga snopet og chipsen, eller begynne å gå ned i vekt!

Nå gleder jeg meg til du skal å se på nurkene dine!! :hoppe:

Ja det hadde vært gøy om han ser det! :) Men det er jo veldig tidlig da, så man kan vel lett ta feil. Litt synd om jeg tar helt av med innkjøp av rosa klær om jeg får vite at det er jenter, og så viser neste UL at nei, det er to gutter. :fnise:

Jah! Kjære MÅTTE lage taco i kveld, og jeg kjenner fortsatt stanken. Spiste bare litt salat jeg...

Uff føler jeg eser ut ja, er ikke akkurat i form til å være så veldig aktiv for tiden heller. Men samtidig så spiser jeg jo mye mindre enn før, så jeg holder det forhåpentligvis i sjakk.

Kjenner meg forresten VELDIG igjen i den listen din med gravidsymptomer! Hadde aldri trodd jeg skulle bli sånn! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hadde vært gøy om han ser det! :) Men det er jo veldig tidlig da, så man kan vel lett ta feil. Litt synd om jeg tar helt av med innkjøp av rosa klær om jeg får vite at det er jenter, og så viser neste UL at nei, det er to gutter. :fnise:

Jah! Kjære MÅTTE lage taco i kveld, og jeg kjenner fortsatt stanken. Spiste bare litt salat jeg...

Uff føler jeg eser ut ja, er ikke akkurat i form til å være så veldig aktiv for tiden heller. Men samtidig så spiser jeg jo mye mindre enn før, så jeg holder det forhåpentligvis i sjakk.

Kjenner meg forresten VELDIG igjen i den listen din med gravidsymptomer! Hadde aldri trodd jeg skulle bli sånn! :fnise:

Ja, du har vel rett i det! :fnise: Har du fått time på Haukeland til ultralyd da? Fått svar på fødeplass?

Uff, stakkar! Hadde kastet opp jeg! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh.. Kranglet med min bedre halvdel på butikken i dag! Han eier ikke forståelse for at mat generelt gjør meg dårlig! :( Det er liksom et par middagsretter som såvidt glir ned uten problemer, og de rettene er han visst drit lei! Å lage to forskjellige middager er visst uaktuelt, og når jeg sier jeg kan spise bare poteter, grønnsaker og saus feks, så er det helt feil! :(

Dumme dumme mann!!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mortensen snakket om at han skulle ordne med time på Haukeland, men vet ikke om han har husket det.. Han kan være veldig vimsete! ;) To ganger glemte han å gi meg resepten, en gang glemte han at jeg hadde time, så det var ingen der da jeg kom og ingen tok telefonen, og så skrev han terminen min en måned for tidlig på noen papirer vi fikk med oss sist. Men jeg tilgir han, han er min favorittlege fordi om! :happy:

Fy seg denne mannen din! :nei: Kan jo skjønne at mannfolka kan bli lei av at vi ikke greier å spise normal middag, men da må det jo være lov å lage to forskjellige middager da. Vi har sikkert spist det samme til middag max 7 ganger etter at jeg ble gravid.. Det blir jo litt sukking og himling med øynene her og, men det virker som om han begynner å bli vant til det etterhvert. Er jo ikke vår feil at alt lukter og smaker råttent. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mortensen snakket om at han skulle ordne med time på Haukeland, men vet ikke om han har husket det.. Han kan være veldig vimsete! ;) To ganger glemte han å gi meg resepten, en gang glemte han at jeg hadde time, så det var ingen der da jeg kom og ingen tok telefonen, og så skrev han terminen min en måned for tidlig på noen papirer vi fikk med oss sist. Men jeg tilgir han, han er min favorittlege fordi om! :happy:

Fy seg denne mannen din! :nei: Kan jo skjønne at mannfolka kan bli lei av at vi ikke greier å spise normal middag, men da må det jo være lov å lage to forskjellige middager da. Vi har sikkert spist det samme til middag max 7 ganger etter at jeg ble gravid.. Det blir jo litt sukking og himling med øynene her og, men det virker som om han begynner å bli vant til det etterhvert. Er jo ikke vår feil at alt lukter og smaker råttent. :(

Hehehehe.. Er han?? Cute! :fnise:

Forstår jo at gutta gjerne blir lei ja, men hvis de tror det er hoppende gøy å gå rundt som dette, så tar de feil.. Hehe..

Åååååe, vi er kommet så langt nå!! :) Tiden har gått kjempe fort.. Syns ikke du? Og i morgen skal du på ultralyd!!!!! *Glede* Gleder meg som om det skulle vært meg selv som skulle! :sjenert: Hehe..

De sier jo at leger som er flinke til å se kjønn på foster, kan se det ganske tidlig..

Mortensen er jo en kanon dyktig lege.. Så vet vel aldri hva han klarer å få til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte går det bra:

5-8 uke 89,2% sjanse for at det skal gå bra

9-12 uke 93,8% sjanse for at det skal gå bra*

13-16 uke 96,3% sjanse for at det skal gå bra

17-20 uke 98,9% sjanse for at det skal gå bra

21-24 uke 99,3% sjanse for at det skal gå bra **

25-28 uke 99,8% sjanse for at det skal gå bra

*dersom hjerteaktivitet er påvist, er faren for abort enda mindre.

Tabell for gjennomsnittlig vektøkning:

Uke 5 - 2,3 kg

Uke 7 - 2,6 kg

Uke 10 - 3 kg

Uke 13 - 3,5 kg

Uke 15 - 4 kg

Uke 17 - 5,6 kg

Uke 20 - 6,2 kg

Uke 23 - 7,2 kg

Uke 25 - 8,2 kg

Uke 27 - 9,3 kg

Uke 30 - 10,3 kg

Uke 33 - 11,3 kg

Uke 35 - 12,2 kg

Uke 37 - 13 kg

Uke 40 - 14 kg

1 fullgått måned: 4 uker + 3 dager

2 fullgåtte måneder: 8 uker + 6 dager

3 fullgåtte måneder: 13 uker + 2 dager

4 fullgåtte måneder: 17 uker + 5 dager

5 fullgåtte måneder: 22 uker + 2 dager

6 fullgåtte måneder: 26 uker + 5 dager

7 fullgåtte måneder: 31 uker + 2 dager

8 fullgåtte måneder: 35 uker + 5 dager

9 fullgåtte måneder: 40 uker

Bare må ha de her! :) Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt mye tid til KG i dag tydeligvis! :gjeiper:

Jeg har som sagt kjøpt alle sesongene av "Sex and the city".. Ser et par episoder hveeer kveld! :sjenert::fnise:

Og jeg må innrømme, jeg er døds misunnelig!! :( Syns livene deres virker kjempe spennende!!

Ikke det at de drikker alkohol hver bidige dag, og har sex med en ny mann i annen hver episode.. Men resten.. Måten de fester på, alt de finner på, vennskapene, samtalene, osv osv..

Jeg og vil! :hjerte:

Hvem er det som står igjen der, med åpne armer og støtter deg hele veien når kjæresten stikker, og alt raser rundt deg? Venninnene dine!! Er sååååå viktig!! :hjerte::)

Men måtte vel blitt venninner med barn da.. Siden barna blir det viktigste i ens liv, så er det jo kjekt om venninnene dine også har barn! Er ikke et must da, men et pluss! :)

Mange kjekke ting man kan finne på sammen med barna! :) Og uten barn, man må jo ha litt fri fra barna av og til også, og hva er vel da kjekkere enn å være med venninnene sine? :)

Hadde vært super koselig!! :)

Endret av Lille85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehehe.. Er han?? Cute! :fnise:

Forstår jo at gutta gjerne blir lei ja, men hvis de tror det er hoppende gøy å gå rundt som dette, så tar de feil.. Hehe..

Åååååe, vi er kommet så langt nå!! :) Tiden har gått kjempe fort.. Syns ikke du? Og i morgen skal du på ultralyd!!!!! *Glede* Gleder meg som om det skulle vært meg selv som skulle! :sjenert: Hehe..

De sier jo at leger som er flinke til å se kjønn på foster, kan se det ganske tidlig..

Mortensen er jo en kanon dyktig lege.. Så vet vel aldri hva han klarer å få til! :)

Ja jeg er kjempeglad for at vi er kommet så langt nå, merker det på humøret at jeg har det mye bedre med meg selv for tiden. Første trimester var jo bare en eneste lang bekymring, men nå går det nok fort fremmover! Håper alt ser bra ut i morgen på UL, så kan jeg slappe enda mere av. Hehe så søt du er som gleder deg sånn på mine vegne! :fnise:

Ja er det noen som skulle greie å se kjønnet så må det vel være han! ;) Men da må jo tvillingene ligge slik at han ser da, det er jo ikke sikkert de gjør, luringene...

Har du msn forresten? Om du vil så kan du sende meg adressen på melding så kan jeg legge deg til? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er kjempeglad for at vi er kommet så langt nå, merker det på humøret at jeg har det mye bedre med meg selv for tiden. Første trimester var jo bare en eneste lang bekymring, men nå går det nok fort fremmover! Håper alt ser bra ut i morgen på UL, så kan jeg slappe enda mere av. Hehe så søt du er som gleder deg sånn på mine vegne! :fnise:

Ja er det noen som skulle greie å se kjønnet så må det vel være han! ;) Men da må jo tvillingene ligge slik at han ser da, det er jo ikke sikkert de gjør, luringene...

Har du msn forresten? Om du vil så kan du sende meg adressen på melding så kan jeg legge deg til? :)

Har sendt deg msn adressen min!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Har vært litt dårlig på å skrive her inne i det siste.. Skjerpings! :gjeiper:

Er nå kommer til uke 17 og har gått opp 4,2 kilo.. Blæh.. Må stoppe nå! Hehe..

Har enda ikke kjøpt inn noe til babyen.. Men skal på den ordinære ultralyden om 18 dager, så vi begynner vel etter det, om de ser kjønnet! :)

Gru-gleder meg til den ultralyden! Krysser alt jeg har for at alt er bra med babyen!! :hjerte:

Jeg kjenner enda ikke særlig med liv, og føler meg litt snytt for det.. Men det begynner vel om ikke så lenge! :)

Jeg fortalte det til datteren min på Onsdag, hun reagerte med å skratt-le etterfulgt av hyl-grining.. Men hun sa hun ble veldig glad.. Og har spurt masse om babyen, og ser hun gleder seg allerede! :)

Har fått litt mer matlyst, hodepinen er her enda, hormonene er stabile og ellers er alt supert! :)

*Tudelu*

Endret av Lille85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 dager er ikke lenge å vente til UL da! :)

Vi krysser alt for at alt er bra med den lille i magen!

Morro at datteren din ble så glad da! Forstår ikke hvordan dere klarte å vente så lenge med å fortelle om det. Vi hadde jo egentlig lyst til å fortelle lillegutten om det fra dag en... Men måtte jo vente til han kunne si det videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 dager er ikke lenge å vente til UL da! :)

Vi krysser alt for at alt er bra med den lille i magen!

Morro at datteren din ble så glad da! Forstår ikke hvordan dere klarte å vente så lenge med å fortelle om det. Vi hadde jo egentlig lyst til å fortelle lillegutten om det fra dag en... Men måtte jo vente til han kunne si det videre.

Jah, det må vi!! :)

Hvordan står det til med deg da?? :)

Jeg har ikke behov for å fortelle noen om graviditeten faktisk! Aner ikke hvorfor.. Jeg vil egentlig ikke at noen skal vite det før magen spretter ut.. Kanskje jeg er litt rar.. Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står greit til med meg. :)

Er jo i ganske fin form nå, rent bortsett fra halsbrann...

Bare 3 uker til UL her, så nå begynner vi å glede oss. Vet jo at det er liv der inne, så håper alt er i orden. :)

Jeg hadde egentlig ikke det store behovet for å fortelle så mange første gangen heller. Er liksom familie og de nærmeste vennene. Ellers blir det nesten så jeg føler meg "tvunget" til å snakke om det når folk spør. Men føler alltid at det blir unaturlig... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det står greit til med meg. :)

Er jo i ganske fin form nå, rent bortsett fra halsbrann...

Bare 3 uker til UL her, så nå begynner vi å glede oss. Vet jo at det er liv der inne, så håper alt er i orden. :)

Jeg hadde egentlig ikke det store behovet for å fortelle så mange første gangen heller. Er liksom familie og de nærmeste vennene. Ellers blir det nesten så jeg føler meg "tvunget" til å snakke om det når folk spør. Men føler alltid at det blir unaturlig... :sjenert:

Godt å høre at det står bra til med deg/dere! :)

Kjenner du liv allerede??? Hvor lenge har du det da??

Så urettferdig hvis du gjør!!! :fnise: Jeg prøver å shake liv i den, men den vil ikke leke med meg! :(:fnise:

Ps: Jeg kjøpte den "I magen bor en baby" til da jeg skulle fortelle datteren min det.. Var en kjempe fin bok! Tusen takk for tipset! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner litt vagt liv allerede. Men hadde ikke vært helt sikker hvis det ikke hadde vært for at både jordmor og lege har hørt hjertelyden. (Siste gangen klart og tydelig.)

Har kjent bittelitt av og til siden 13-14uker på vei. Men tror jeg har veldig følsom livmor, for jeg kjente like tidlig sist.

Kjenner ikke hver dag da, og hvertfall ikke på komando.

I magen bor en baby er kjempefin! Men jeg trodde kanskje den passet best til 3-4åringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia! :goodbye:

Så bra at ting går fint med deg for tiden! :) Og at veslejenta ble så glad. :)

Jeg kjenner faktisk ikke så mye liv jeg heller, av og til kjenner jeg noe svakt men vet ikke helt om det er babyene eller bare innbilning. Men jeg vet ikke hvordan det skal kjennes ut heller da. :gjeiper:

Jeg skal forresten til Mortensen på UL i kveld! :nigo: De kan nås på det vaktnr nå, om du skulle trenge time. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner litt vagt liv allerede. Men hadde ikke vært helt sikker hvis det ikke hadde vært for at både jordmor og lege har hørt hjertelyden. (Siste gangen klart og tydelig.)

Har kjent bittelitt av og til siden 13-14uker på vei. Men tror jeg har veldig følsom livmor, for jeg kjente like tidlig sist.

Kjenner ikke hver dag da, og hvertfall ikke på komando.

I magen bor en baby er kjempefin! Men jeg trodde kanskje den passet best til 3-4åringer.

Den passer vel best til de litt yngre ja.. Men hun syns den var kjemep søt! Alt med baby er bra nok for henne.. Hehe..

Jeg kjente liv på Søndag.. Jeg dultet i magen, så var det noe som dultet tilbake.. Gjorde det to ganger til, og kom i retur begge gangene! :) Herlig! :)

Håper vi begge snart kjenner masse masse liv!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...