Gjest Gjest Skrevet 15. november 2009 #1 Skrevet 15. november 2009 Jeg vil ikke noe med dette innlegget bare så dere vet, må bare få ut den forferdelig dårlig samvittighet min. Hatt 3 utrolig slitsomme dager på jobben og blitt fort irritert for små ting. Stakkars dette lille dyret, bikkja mi på 8 mnd som går å venter på at jeg kommer hjem. Når jeg kommer tvinger jeg meg selv ut med hun og kjenner jeg hisser meg opp fordi hun skal snuse på alt. Jeg får ikke gått 5 meter før det er noe spennende å lukte på. så den turen jeg håper på å gå på 15-20 min etter jobb ender med 3 kvarter! Men kniper tennene sammen enkelte gnger å rykker båndet hardt for å få henne til å gå framover enn bakover. Når jeg kommer hjem slenger jeg meg rett på sofaen å sovne i 3 timer. Når jeg våkner står hun å ser på meg. Uff jeg har så dårlig samvittighet for at mine dårlige dager går ut over gullet mitt. Hun vil leke og har all verden av energi. Jeg er helt utmattet og tvinger meg ut 3 ganger om dagen, og føler ingen glede med disse turene! Det er ikke så lett å bare være en! Det skal bli bedre imorgen. Hun har bare meg stakkars
Gjest Gjest_Eirik Skrevet 15. november 2009 #2 Skrevet 15. november 2009 Sitatet i begynnelsen av denne filmen fikk meg til å trosse regnet og leke ute med min egen schæfer.
Gjest Simbelmynë Skrevet 15. november 2009 #3 Skrevet 15. november 2009 Er det noen som kanskje kan hjelpe deg med litt avlastning? Kanskje har du noen hundeinteresserte venner/familie som hadde synes det var koselig å passe henne noen dager? Det kan være fint for både deg, henne og deres forhold. Skjønner at det er slitsomt å bare være en om hund. Det hadde nok ikke jeg orket. Men det er veldig viktig at nå som du faktisk har tatt på deg dette ansvaret følger opp og gir hunden det hun trenger. Tre kvarter på en tur er ikke lenge når hun har vært inne alene hele dagen. Såpass synes jeg hun bør få.
CeeCee Skrevet 16. november 2009 #4 Skrevet 16. november 2009 http://www.youtube.com/watch?v=KlA0b-YI3rk Sitatet i begynnelsen av denne filmen fikk meg til å trosse regnet og leke ute med min egen schæfer. Nydelig vakkert sitat!!! Og svært sant!
Shade Skrevet 16. november 2009 #5 Skrevet 16. november 2009 Tre kvarter på en tur er ikke lenge når hun har vært inne alene hele dagen. Såpass synes jeg hun bør få. Veldig enig i dette. Og hvis det er ofte du ikke har gledet av turen og føler at du må tvinge deg ut burde du tenke på å omplasere den for turer er en vesentlig del av det å ha hund!
Gjest Gjest_Mona_* Skrevet 16. november 2009 #6 Skrevet 16. november 2009 Hvorfor har du hund....? Selvfølgelig snuser hunden din når den er ute! Den har vært inne hele dagen og når den endelig kommer ut "ser" den med nesen også. Den lukter andre hunder og danner seg bilder/historier i hodet. At du mener at en hund skal nøye seg med en 15-20 minutters tur etter å ha vært inne hele dagen er for meg en gåte! Hvis dette er gullet ditt så bør du sette deg litt mer inn i hvordan et hundeliv skal være og hvordan hunder fungerer. Jeg har selv hund og vi går en tur på ca 1 til 1,5 time hver kveld. Om morgenen får hun en halvtimes tur. Hunder må også ha hjernetrim så lek og oppgaver er også viktig. Eller mener du at hunden bare skal ligge der og være søt og stille?
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2009 #7 Skrevet 16. november 2009 Jeg synes det er en fin avkobling etter en stressende arbeidsdag, å få en lang god tur med hunden. Bare det å se hvor glad han blir når jeg kommer hjem er en skikkelig oppkvikker. Dessuten blir jeg mer opplagt av en times tur enn tre timer på sofaen, så opp med deg!!!
Troyamin Skrevet 16. november 2009 #8 Skrevet 16. november 2009 Jeg vil ikke noe med dette innlegget bare så dere vet, må bare få ut den forferdelig dårlig samvittighet min. Hatt 3 utrolig slitsomme dager på jobben og blitt fort irritert for små ting. Stakkars dette lille dyret, bikkja mi på 8 mnd som går å venter på at jeg kommer hjem. Når jeg kommer tvinger jeg meg selv ut med hun og kjenner jeg hisser meg opp fordi hun skal snuse på alt. Jeg får ikke gått 5 meter før det er noe spennende å lukte på. så den turen jeg håper på å gå på 15-20 min etter jobb ender med 3 kvarter! Men kniper tennene sammen enkelte gnger å rykker båndet hardt for å få henne til å gå framover enn bakover. Når jeg kommer hjem slenger jeg meg rett på sofaen å sovne i 3 timer. Når jeg våkner står hun å ser på meg. Uff jeg har så dårlig samvittighet for at mine dårlige dager går ut over gullet mitt. Hun vil leke og har all verden av energi. Jeg er helt utmattet og tvinger meg ut 3 ganger om dagen, og føler ingen glede med disse turene! Det er ikke så lett å bare være en! Det skal bli bedre imorgen. Hun har bare meg stakkars Var situasjonen din slik når du skaffet deg hunden? Hvis det så forstår jeg ikke helt grunnen til å skaffe seg dyr. Og hvis du vet at du ikke takler å ha hunden, så ville jeg omplassert den. Det krever mye av en hundeeier å innrømme overfor seg selv at dette klarer jeg ikke... Jeg er for tiden alene med barn og bikkjer. Det blir mindre tur enn vanlig, men jeg bor heldigvis sånn til at hundene kan løpe rundt i gården/hagen alene. De stikker ikke av. I tillegg MÅ jeg gjøre ting som stimulerer de psykisk.
Aurora M. Skrevet 16. november 2009 #9 Skrevet 16. november 2009 Jeg får inntrykk av at det var lite gjennomtenkt å anskaffe denne hunden. Du sier det ikke er lett å bare være en. Det kan jo tolkes som at dere var to som fikk hund, men at det nå er slutt. Uansett så er det noe en må ta med i beregningen mener jeg. Lever man ikke et liv som passer for en hund, så skal man heller ikke ha hund. Den er jo så ung. Bare 8 måneder, med energi i bøtter og spann! Den trenger masse stimuli, både fysisk og psykisk. Mye mer enn det høres ut som han får. Hvis du føler det sånn som dette nå, hvordan tror du da det er om 4 år?
Gjest Gjest_Lillian_* Skrevet 16. november 2009 #10 Skrevet 16. november 2009 Meld deg på hundekurs (valpekurs, lydighetskurs, dressurkurs, agility osv) På den måten kan du finne ut av hva hunden din liker, møte andre hundeeiere og lære hva hunden din blir mentalt sliten av også. Hunder skal jo ikke bare ha fysisk trening for å trives.
Gjest Elfrida Skrevet 16. november 2009 #11 Skrevet 16. november 2009 (endret) Vedkommende har hatt 3 slitsomme dager! Det må være lov, også for hundeeiere. Edit: skrivefeil. Endret 16. november 2009 av Elfrida
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2009 #12 Skrevet 16. november 2009 Du tvinger deg selv ut 3 ganger om dagen og turene varer i 3 kvarter? Ikke noe å ha dårlig samvittighet for om dette er dårlige dager for deg!! Hærlighet! Vi er bare mennesker og vi kna ikke strekker til overalt
Irris Skrevet 18. november 2009 #13 Skrevet 18. november 2009 For det første, så tror jeg at trådstarter syns situasjonen er forferdelig, og hun har dårlig samvittighet, så at vi andre som ikke kjenner situasjonen fult ut skal kritisere at hun har hund blir litt feil. jeg ønsker å komme med litt oppmuntrende råd heller.. Tror de fleste har det sånn innimellom.. det er ofte hardt for meg og å komme seg opp av sofaen når jeg er sliten og hunden maser, og noen ganger blir det bare en tissetur ut. Men de dagene prøver jeg å gi litt hjernetrim. som å gjømme godbiter, pakke inn godbiter i en eske osv som jeg har skrivet på en annen tråd. Kjenner du andre med hund? kanskje dere kan ha hundeslipp noen dagen i mnd? det er ikkje hodetrim, men hunden blir stimulert av å leke med andre hunder, får løpt av seg, og du kan bruke tiden til å snakke med andre som kanskje er i samme situasjon. Kanskje om du kjenner andre med samme problemet, så kan dere lufte for hverandre i ny og ne, også får dere også en fridag innimellom. En vennine av meg fikk baby, og naturligvis hadde hun da litt dårligere tid til hunden i starten. Da tok jeg med begge hundene på tur samtidig, noe som fungerte kjempefint. Hva med å ha med mp3 spiller på tur? høre på avslappende musikk mens du går tur, og koble litt av i tankene? Det er nok mange hunder i norges land som ikke får flere timers tur daglig. Det skjer av og til at hunden min ikke får lang tur, og det går alltid greit, hun er som regel fornøyd bare hun får bli med meg over alt. Lykke til videre, det er tydelig at du er glad i hunden din, så bare tving deg litt opp av sofaen og tenk at du har like godt av en tur for å klarne tankene som henne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå